העולם ללא ישראל
הרשות הפלסטינית אינה מנסה לחנך את העם הפלסטיני לשלום ולדו-קיום עם ישראל. להיפך, בכל הזדמנות ובכל מדיה אפשרית היא שוללת את זכות הקיום של ישראל, מציגה את הסכסוך כמאבק דתי למען האסלאם, מתארת את הקמת מדינת ישראל כאימפריאליזם ומנציחה בדבריה ובתמונות שהיא מציגה, מפה של המזרח התיכון בה ישראל אינה קיימת. משתמע כי השמדת ישראל, היא לא רק בלתי נמנעת אלא גם חובה פלסטינית.

התיאור הבא של הקמת מדינת ישראל לקוח מתוך ספר לימוד פלסטיני, והוא מייצג את התפיסה הבסיסית לגבי ישראל:

"מלחמת פלסטין [בשנת 1948] הסתיימה באסון שלא היה כמוהו בהיסטוריה. הכנופיות הציוניות גזלו את פלסטין וגרשו את תושביה מעריהם, כפריהם ואדמותיהם והקימו את מדינת ישראל..."
[השפה הערבית: עיון, ספרות וביקורת, כיתה י"ב, עמ’ 104]
 
מפה רשמית זו של "פלסטין" שודרה בטלוויזיה הפלסטינית בספטמבר 2011. המפה כוללת את שטחי הרש"פ ואת כל ישראל (למעט רמת הגולן), והיא עטופה בדגל הפלסטיני - המסמל ריבונות פלסטינית על כל האזור. בנוסף, עובר דרכה באלכסון מפתח גדול - המסמל בעלות על השטח. מפות דומות המציגות את ישראל כולה בתור "פלסטין" מופיעות בספרי לימוד פלסטיניים ומשודרות באופן קבוע בטלוויזיה הפלסטינית.
אי-הכרה בזכות הקיום של ישראל
הרשות הפלסטינית דוחה בתוקף את זכות קיומה של ישראל, ובפועל היא משכתבת את ההיסטוריה במאמץ להכחיש את הזיקה היהודית בת ה-3,000 לארץ ישראל [ראו באתר: "שכתוב ההיסטוריה"].

המסר העיקרי של הרשות הפלסטינית לאזרחיה הוא שאין ליהודים זיקה היסטורית לארץ, ושמדינת ישראל הוקמה בידי כוחות קולוניאליים משתי סיבות: כדי לפטור את מדינותיהם מבעיית היהודים, ובכדי להקים בארץ ישראל מעוז קולוניאליסטי בכדי לשלוט על המזרח התיכון. ביטוי חריף במיוחד של תפיסה זו הופיע בעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית ב-1998:
 
"ההבדל בין היטלר ובלפור הוא פשוט: לראשון [היטלר] לא היו קולוניות לשלוח את היהודים אליהן ולכן השמיד אותם; לעומתו, [לפי] תוכניתו של בלפור... הפכה פלסטין לאחת הקולוניות שלו ואז הוא החל לשלוח את היהודים אליה. אדון בלפור הוא היטלר ששולט בקולוניות, בעוד שהיטלר הוא בלפור בלי קולוניות. שניהם רצו להיפטר מהיהודים וניצלו את התוכנית הציונית... לציונות היה תפקיד חשוב בהגנה על האינטרסים של המערב באזור - פריקת אירופה ממעמסת היהודים."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 12/06/1998]
 
נציג אש"ף בלבנון, עבאס זכי, הביע דברים חריפים לא פחות:

"עלינו להבין מדוע ישראל הוקמה... [האירופאים] רצו להיפטר מן היהודים... באותה העת התגלתה באזור הערבי 'האנרגיה', כלומר הנפט... הם פתרו את הבעיה [היהודית] על ידי שילוחם לישראל, [ובאותו זמן] הם כפו את השליטה שלהם על משאבי הטבע באזור. מדינת ישראל לא הוקמה עבור היהודים, אלא כפרויקט קולוניאלי מתמשך, מאחז אימפריאליסטי."
[הטלוויזיה הפלסטינית, 14/05/2008]