סוגיות פנים בחברה הפלסטינית
אסלאמיזציה
קריקטורה של הפת"ח לועגת למחבל מתאבד הנשלח על ידי דאעש
מקור: ערוץ עודה (בהנהלת פת"ח), 09/07/2015

קריקטורה שהוצגה בערוץ הטלוויזיה "עודה," המנוהל על ידי פת"ח, לעגה גם היא למחבלים המתאבדים הנשלחים על ידי ארגון המדינה האסלאמית. הקריקטורה הציגה גבר בעל מראה מאיים, המחזיק בידו מפתחות מכונית שכתוב עליהם "מכונית תופת", והוא אומר:
"מזל טוב! נבחרת מפני שאתה התמים היחידי שרוצה לבצע את המשימה הזו!"
טקסט על הזקן השחור: "דאעש"   
טקסט על מחזיק המפתחות: "מכונית תופת"
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן
 

בעל טור בעיתון הרשמי של הרש"פ מאשים את דאע"ש: "הם בשפל המדרגה, ומעוותים" את האסלאם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 30/06/2015

מאמר דעה מאת חאפז ברגותי, בעל טור קבוע בעיתון הרש"פ:
כותרת: ה"מטיפים לטרור"
"לפני השיח' הסעודי אל-פוזאן, הקשבתי לשיעור של שיח' מצרי, שאמר כי כאשר המוסלמי נלחם מלחמת ג'יהאד, הוא היה חוזר עם שבויות, דירהמים ושלל, ופרנסתו הייתה קלה הודות לג'יהאד, וכשנפסק הג'יהאד, נוצר עוני. אם כן, היצור הזה תופשׂ את הג'יהאד בתור גזל, שוד ושביית נשים. אז בא אל-פוזאן וטען שהשבי מותר באסלאם, ושמי שאינו מאמין בכך הוא כופר בעיקר. עוד קודם לכך, המומחים של דאעש למשפט מוסלמי התירו שביית נשים נוצריות ויאזידיות ומכירתן בתור אָמוֹת ושפחות, וכן שביית נשים מקרב מתנגדיהם המוסלמים...
אחד הדברים המוזרים שעשה אל-פוזאן הוא האיסור לקלל את ישראל, משום שהשם ישראל הוא גם שמו של הנביא יעקב! כפי שאנו רואים, דאגתם היחידה היא האישה, ואין בדמיונם דבר מבלעדיה. אליהם מופנית השאלה: האם מותר למי שאינם מוסלמים לשבות את נשות המוסלמים וליהנות מהן? אם אתם מתירים שביית נשים של אחרים, מדוע אסור לאחרים לשבות את נשותיכם? וכאשר זרים כבשו את ארצות המוסלמים - וחלקן עודן תחת כיבוש - האם הם שבו את הנשים, מכרו אותן בשוקי העבדים ושיעבדו ילדים?
הפוסקים הללו הם שורש החורבן והאסון שפקדו את האומה. אני חושב שאם ייאסר עליהם לפסוק, הדבר יהווה שירות גדול לאנושות כולה ולדת עצמה. אינני יודע כיצד המשטרים, או מה שנותר מהם, נזעקים להילחם בטרור, אך משאירים את אותם אנשים חופשיים ומאפשרים להם למנות את עצמם למגני הדת, בעוד ש[לאמתו של דבר] הם בשפל המדרגה, ומעוותים את הדת כמו הצבועים."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

 


קריקטורה של פת"ח מציגה דמות שטנית המעודדת מחבל מתאבד: "זכור, יותר קורבנות- יותר בתולות"
מקור: אתר נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח, 27/06/2015

 
הקריקטורה מגחיכה את האופן שבו קבוצות אסלאמיות רדיקליות מגייסות מחבלים מתאבדים - השואפים למות כ"שהידים" למען אללה - באמצעות הבטחה כי המחבל המתאבד יקבל גמול של 72 בתולות בגן העדן כגמול על ביצוע "המשימה."  בקריקטורה, דמות שטנית מעודדת את המחבל המתאבד הלבוש חגורת נפץ, כשהיא אומרת לו: "זכור, יותר קורבנות - יותר בתולות."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן
 

פלסטיני נעצר ע"י משטרת הרש"פ בחשד שאכל בפומבי בחודש הרמדאן
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 22/06/2015

דובר המשטרה לאיי ארזיקת התארח בתוכנית הטלוויזיה "פלסטין הבוקר הזה":
לאיי ארזיקאת, דובר המשטרה: "המשטרה לכדה אתמול אדם שאכל לעיני כל באיזור סלפית, וזאת בזמן שהשוטרים בצעו את עבודתם הרגילה לשמירת הסדר והביטחון והסדרת התנועה. הם ראו גבר בשנות העשרים לחייו שאכל בעיר לעיני האזרחים, והוא הובא לתחנת המשטרה ונעצר עד שיועבר לידי בית המשפט".
המגישה: "ידוע שהאכילה לעיני כל ברמצ'אן אסורה והמשטרה ממונעת את המעשה הזה שאינו ראוי לחודש המכובד".
לאיי ארזיקת דובר המשטרה: "ודאי. החוק קבע עונש על כך. מי שאוכל צפוי לשלושה עד שישה חודשי מאסר".

 


שיח' ברשות הפלסטינית למשטרת הרש"פ: "להכות באגרוף ברזל" את אלו האוכלים בפרהסיה במהלך הרמדאן
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/07/2013
השיח' חסן אחמד ג'אבר, המופתי של רפיח וחבר המועצה העליונה לפסקי הלכה בפלסטין, בטור יומי לרגל חודש הרמדאן:
      "הנביא [מוחמד] עליו השלום אמר: 'משענות הדת ויסודות האסלאם הם שלושה, ומי שזנח אחד מהם - דמו מותר: אמירת העדות כי אין אלוה מלבד אללה, הצום [רמדאן] והתפילה'. [חדית'] מי שאוכל בפרהסיה ברמדאן, תוך שהוא כופר במצוות הצום ומתכחש לה, מפר את דיניו של אללה וממרה את פיו, שאמר: 'הוי המאמינים, נכתב עליכם בספר כי מצווה עליכם לצום כשם שנכתב על אלה שהיו לפניכם...' [סורה 2, פסוק 183]. בכך [שהוא אוכל] הוא יוצא מתוך מעגל האסלאם, ודמו הופך מותר. כמו כן, האכילה בפרהסיה ברמדאן פוגעת ברגשות המוסלמים כולם בכל קצוות תבל...
לכן, אני קורא לכל מנגנוני [הביטחון] שלנו ברש"פ להכות באגרוף ברזל כל מי שיתפתה לאכול בפרהסיה ברמדאן, באמצעות הטלת העונשים הכבדים ביותר עליו, עד שחברתנו תהיה טהורה, נקיה וקרובה לאללה."
לחץ כאן לדיווח

הערה: מאמר זה פורסם לראשונה בעיתון הרשמי של הרש"פ במהלך חודש הרמדאן ב-2012 (ב-13 באוגוסט). אותו מאמר פורסם שנית בעיתון הרש"פ היומי ב-22/07/2013, גם במהלך הרמדאן.

כנס הפקולטה למשפטים בביר זית קורא לבסס חוקה פלסטינית על השריעה
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 20/12/2012
"הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ביר זית ערכה כנס בנושא האסלאם וזכויות האדם בטיוטת החוקה הפלסטינית. המשתתפים הדגישו שהשריעה (ההלכה האסלאמית) היא המקור הראשי של החוקה."  

הערה: אלו דברי הקריין; לא הראו את הכנס עצמו.

שייח הרש"פ למשטרת הרש"פ: "להכות באגרוף ברזל" את האוכלים בפרהסיה במהלך הרמדאן
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 13/08/2012
השייח' חסן אחמד גאב'ר, המופתי של מחוז רפיח וחבר המועצה העליונה לפסקי הלכה בפלסטין, בכתבתו היומית על הרמדאן:
     "הנביא [מוחמד] עליו השלום אמר: 'משענות הדת ויסודות האסלאם הם שלושה, ומי שזנח אחד מהם – דמו מותר: העדות שאין אלוהים מלבד אללה, הצום [רמדאן] והתפילה'. מי שאוכל בפרהסיה ברמדאן, תוך שהוא כופר במצוות הצום ומתכחש לה, מפר את דיניו של אללה וממרה את פי אללה, שאמר: 'הוי המאמינים, נכתב עליכם בספר כי מצווה עליכם לצום כשם שנכתב על אלה שהיו לפניכם, למען תהיה בכם יראה' [סורת אלבקרה, פסוק 183 – התרגום של אורי רובין]. בכך הוא יוצא מתוך מעגל האסלאם, ודמו הופך מותר. כמו כן, האכילה בפרהסיה ברמדאן פוגעת ברגשות המוסלמים כולם בכל קצוות תבל...
לכן, אני קורא לכל מנגנוני [הביטחון] שלנו ברש"פ להכות באגרוף ברזל בכל מי שיתפתה לאכול בפרהסיה ברמדאן, באמצעות הטלת העונשים הכבדים ביותר עליו, עד שחברתנו תהיה טהורה, נקיה וקרובה לאללה."

בית משפט ביריחו גזר חודש מאסר על אדם שאכל בפרהסיה ברמדאן
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 30/07/2012
     "בית משפט השלום בעיר יריחו גזר אתמול חודש מאסר בפועל על אדם שאכל בפומבי בחודש רמדאן המבורך."
לחץ כאן לדיווח

חמישה אנשים נעצרו בשכם על שאכלו בפומבי במהלך הרמדאן
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 29/07/2012
     "המשטרה עצרה אתמול חמישה אנשים שחיללו את קדושת חודש רמדאן, כאשר הם אוכלים בפומבי במהלך היום, בעיר שכם."
לחץ כאן לדיווח

איסרו את מי שאוכל בפומבי ברמדאן, גם אם אינו מוסלמי - כך איש דת ברש"פ
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/07/2012
במהלך ראיון בטלוויזיה הפלסטינית השייח' יוסף אדעיס, יו"ר המועצה העליונה לשיפוט שרעי, אמר שיש לאסור את מי שאוכל בפומבי במהלך הרמדאן, גם אם הוא לא מוסלמי:
     מנחה בטלוויזיה הפלסטינית: "אם מישהו לא צם מסיבה כלשהי [בחודש הרמדאן], כי הוא בן דת אחרת או שיש לו סיבה בריאותית - זאת זכותו. אבל הוא הורס את אווירת הרמדאן בכך שהוא אוכל או שותה במקומות ציבוריים או במקום העבודה."
שייח' יוסף אדעיס: "אין מנוס מהפיקוח על הרחובות, ומהטלת עונש חמור על כל מי [שאוכל] בפומבי בחודש הרמדאן, וזה מוטל על מנגנוני הביטחון. הרחוב שלנו הוא רחוב אסלאמי, השבח לאללה. כל מי שנתפס בביצוע החטא בפומבי במהלך הרמדאן צריך להיאסר עד סיום חודש הרמדאן, כדי לשמש לקח לאחרים. אני קורא לאחרים [הלא מוסלמים] להתחשב ברגשות המוסלמים."
לחץ לצפייה בסרטון

ארגון זכויות אדם בעזה מכחיש את ההאשמות שחמישה נוצרים נחטפו והוכרחו להתאסלם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/07/2012
     "בכיר בתחום זכויות האדם (מהמרכז הפלסטיני לזכויות אדם הנמצאת בעזה) הודיע אתמול כי ארגונו נפגש עם חמישה נוצרים, שהכנסייה האורתודוכסית ברצועת עזה האשימה קבוצה אסלאמית בחטיפתם. הוא הדגיש כי הם 'אינם חטופים', וכי הם התאסלמו 'מרצונם'...אביו של הצעיר ראמז אל-עמאש אמר לסוכנות פראנס פרס: 'הם רוצים לגרום לבני להתאסלם בכפייה. אני רוצה את בני, בין אם כנוצרי ובין אם כמוסלמי, משום שבכל מצב הוא בני'. הוא הוסיף: 'כל חיינו היינו נוצרים ונישאר נוצרים. לא נצא מכאן משום שזוהי ארצנו. אני דורש מהממשלה ומחמאס להביא לי את בני.'...
הצעיר ראמז אמר ביום שלישי בהצהרות לעיתונאים: 'הכרזתי על התאסלמותי מרצוני וללא כל כפייה. התאסלמתי לפני כחמישה חודשים, אך הכרזתי על התאסלמותי ביום שבת'. הוא פנה למשפחתו והרגיע: 'אינני חטוף, אל תדאגו לי. אחזור בקרוב הביתה ואחיה איתכם.'"

כנסייה יוונית אורתודוכסית בעזה: 5 נוצרים נחטפו והוכרחו להתאסלם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/07/2012
     "הכנסייה [היוונית] האורתודוכסית ברצועת עזה האשימה אתמול קבוצה אסלאמית בחטיפה של חמישה נוצרים, על מנת לאלצם להתאסלם. בהודעה שפורסמה במהלך שביתת שבית שנערכה במקום מושבה של הכנסייה היוונית אורתודוכסית בעיר עזה, לשכת ההסברה של הכנסייה אמרה: 'תנועה אסלאמית מסוכנת מנסה לשכנע צעירים נוצרים ונשים להמיר דתם לאסלאם, ובדרך זו הורסים את המשפחות הנוצריות ואת הנוכחות הנוצרית ברצועת עזה'. היא לא הזכירה את שם התנועה הזו.
ההודעה הוסיפה: 'התנועה האסלאמית משתמשת בשיטה מלוכלכת ואפלה, זורעת אימה, מפעילה לחץ כבד, סוחטת ונוקטת אמצעים בלתי מכובדים, כמו סמים כימיים לצורך שליטה וזריעת אימה בלבם של החטופים.'
ההודעה הבהירה: 'ראמז אל-עמאש (בן 24) נחטף ביום שבת, בנוסף לאישה ושלוש נערות קטינות שנחטפו מבתיהן ביום רביעי.'
דובר משטרת חמאס, אימן אל-בטניג'י, אמר: 'אנו במשטרה מדגישים בהחלטיות כי אין אף מקרה של חטיפה, ודוחים את ההאשמות הללו.' הוא הדגיש: 'הצעיר התאסלם מרצונו, והמשטרה ניסתה להגן עליו כשפנה אליה לעזרה, כאשר הייתה לו בעיה עם קרוביו בעת שביקר את אמו בבית החולים.' הוא הוסיף: 'אנו קוראים לאחינו הנוצרים, שאנו רוחשים להם את מלוא הכבוד ושזוכים ליחס שאין שני לו בעזה, לא לקלקל את היחסים הללו.'
ההודעה של הכנסייה הוסיפה: 'ביקשנו מכבוד ראש הממשלה, אסמאעיל הניה (ראש ממשלת חמאס), לעצור מיד את התנועה האסלאמית הזאת, ואמרנו לו כי הם חייבים להחזיר מיד את האישה, את בנותיה הקטינות ואת הצעיר למשפחותיהם.'
כמו כן, ההודעה מתחה ביקורת על האופן שבו התנהגו השוטרים בעזה כאשר אביו של הצעיר החטוף הלך להחזיר את בנו. תגובתם הייתה שהם אינם יכולים לעזור לו בשום אופן, משום שהם אינם יכולים להתערב בעבודתו של חכם דת מוסלמי בשם סאלם סלאמה (חבר במועצה המחוקקת מטעם תנועת חמאס).
היא הוסיפה: 'ההתנהגות הזו של המשטרה הפלסטינית מראה שאין ביטחון לאף אחד ואין הגנה לאף אחד, ושהחוק הנוכחי אינו מסוגל להגן עלינו. לכן אנו מעבירים את הבעיה הזו לממשלה ולכל האחראים על הביטחון בארץ הזו.'
ברצועת עזה חיים 3,500 נוצרים מתוך מיליון וחצי בני אדם."

בכיר בחמאס: "אין שלום עם החילוניות... לא ישרור שלטון מלבד שלטון האסלאם"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/06/2012
     "שר הפנים [בממשלת חמאס], פתחי חמאד, אמר כי אין שלום עם החילוניות, וכי לא ישרור שלטון מלבד שלטון האסלאם. במהלך טקס הסיום של המחזור הראשון באקדמיית המשטרה בעזה, חמאד אמר: 'אין שלום עם החילוניות. השלום הוא קודם כל עם אללה, ואחר כך עם הג'יהאד, עם ההתנגדות, עם העם ועם השהידים.' הוא הוסיף: 'אנו מחזקים את העורף בעזה, שמהווה את ראש הגשר לשחרור פלסטין. 'אנו מודיעים כי על כל מי שהתיישב בכפייה באדמתנו להתכונן לעזוב.' הוא הוסיף: 'אדמת פלסטין תסכים לקבל רק חיילים טהורים,' וציין כי בין קציני המחזור הזה יהיו מפקדי משטרת חיפה, יפו, עכו, לוד ורמלה."

משטרת חמאס: לגברים אסור לספר שערן של נשים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 04/03/2010
כותרת הכתבה: "משטרת חמאס אוסרת על גברים לעבוד במספרות נשים בעזה."
     "משטרת בממשלה המפוטרת [חמאס] הודיעה אתמול כי אסור לגברים לעבוד במספרות נשים ברצועת עזה. בצו, שהתפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלה, הדגישה המשטרה כי ההחלטה התקבלה 'בהתאם להוראות שר הפנים והביטחון הלאומי (בממשלה המפוטרת), פתחי חמאד.' המשטרה הדגישה כי תנקוט הליכים נגד כל מי שיפר את הצו הזה."

חמאס מכחישה אישור קוד הענישה הכולל קטיעת ידיים והצלפות
מקור: אל-איאם, 25/12/2008
יועץ יחסי הציבור לנשיאות במועצה המחוקקת:
כותרת הכתבה: "חמאס מכחישה את אישור קוד הענישה."
     "תנועת חמאס, השולטת במועצה המחוקקת הפלסטינית בעזה, מיהרה להכחיש את דיווחי החדשות אודות אישור קוד הענישה האסלאמי בעזה, הכולל הצלפות, קטיעת ידיים וצליבה. יועץ יחסי הציבור לנשיאות המועצה המחוקקת, איאד אל-קארה, אמר כי המועצה לא דנה מעולם בחוק האסלאמי."

[הערה: בחודשיים האחרונים, בכירים בהנהגת חמאס הכריזו פעמים רבות בכלי התקשורת שבידי חמאס כי קוד הענישה האסלאמי נמצא בתהליכי גיבוש סופיים, וכולל "14 פרקים ו-222 סעיפים."]

חמאס מאשרת את קוד הענישה האסלאמי הכולל הצלפות, קטיעת ידיים וצליבה
מקור: אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", 24/12/2008
כותרת הכתבה: "חמאס מאשרת חוק של עונשים בהצלפה, קטיעת ידיים, צליבה והוצאה להורג - במטרה ליישם את השריעה האסלאמית."
     "חברי המועצה המחוקקת הפלסטינית המשתייכים לתנועת חמאס אישרו בקריאה שנייה בישיבה בעזה חוק עונשין שהוגש על ידי התנועה הנהנית מרוב בבית המחוקקים, שמטרתו היא 'יישום העונשים הקוראניים.' עיתון 'אל-חיאת' הלונדוני ציין ביום 24/12/2008 כי הצעד הזה - הנחשב כחסר תקדים - עורר ביקורות וחששות של ארגונים לזכויות אדם ברצועה. זאת בייחוד שהחוק כולל עונשים כמו הצלפה, קטיעת ידיים, צליבה והוצאה להורג."