אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

אחמד קריע
אחמד עלי מוחמד קריע, המכונה אבו עלאא', הוא מדינאי ואיש ציבור פלסטיני אשר שימש כראש הממשלה הפלסטיני בין אוקטובר 2003 ועד פברואר 2006.

בינואר 2006, פרש אבו עלאא' מתפקידו כראש ממשלה בעקבות ניצחון תנועת החמאס בבחירות ברשות הפלסטינית.

משנת 2007 עד תחילת 2009 היה ראש צוות המשא ומתן עם ישראל. בשנת 2010 היה לראש מחלקת ירושלים באש"ף.

 
ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר על מדליון שנמצא ליד הכותל המערבי: "כל זה זיוף"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/09/2013
כאשר נמצא בספטמבר 2013 מדליון זהב (ראה תמונה) שעליו סמלים יהודים מובהקים (מנורה, שופר, וספר תורה) 50 מטר מהר הבית, הרש"פ מהרו לשלול את האותטיות של הממצא.

מגיש התוכנית?:? "אני רוצה את תגובתך לעניין האוצרות היהודיים שנמצאו ליד כותל אל-בוראק ?)?הכותל המערבי?(?…"
ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר אחמד קריע ?)?אבו עלאא'): "אני חושב שכל זה זיוף, זיוף האמת. הכל ניסיון לטעון טענות. הם לא מצאו כלום. הם חפרו מתחת למסגד אל-אקצא ולא מצאו כלום. הם מצאו רק עתיקות רומיות וביזנטיות. הם מצאו רק מעט עתיקות כנעניות קדומות.הם לא מצאו שום דבר [יהודי], [אפילו לא] אבן."
לחץ כאן לדיווח

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: "כל אפשרויות ההתנגדות פתוחות בפנינו, גם זו החמושה"
מקור: אל-קודס, 20/10/2010
כותרת הכתבה: "קריע: התפטרות הנשיא - אסון למצב הפנימי [הפלסטיני]; כל אופציות ההתנגדות פתוחות בפנינו, כולל החמושה."
     "ראש מחלקת ירושלים באש"ף, אחמד קריע... הדגיש כי 'כל האופציות פתוחות בפני הפלסטינים להחזרת זכויותיהם הלאומיות, ולשימוש בהן באופן שיביא לתוצאה חיובית לטובת האינטרס הלאומי שלהם.'
הוא ציין כי המשא ומתן והפעולה המדינית והדיפלומטית וההתנגדות, צריכים להיכלל במסגרת אפשרויות המו"מ, ובכלל זה כל צורות ההתנגדות. הוא הבהיר כי 'כל האופציות פתוחות בפנינו: מו"מ, פעולה עממית, שביתות-שבת, מרי אזרחי, והתנגדות חמושה. אי אפשר להפיל אף אחת מ[האופציות] האלה...', כך לפי דברי העיתון 'אל-חיאת' הלונדוני.
קריע דיבר בסימפוזיון שערך מרכז אל-אהראם למחקרים מדיניים ואסטרטגיים, וקרא שלא להפיל אף אחד מהאופציות האלה. הוא לא שלל פנייה למועצת הביטחון והכרזה על מדינה פלסטינית במקרה שאופציית המו"מ הישיר עם ישראל תיכשל, והדגיש כי הדבר הנושא החשוב ביותר כעת הוא החזרת אחדות השורה הלאומית."


ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר קורא לכנס פסגה בכדי "להגן על ירושלים מפני הייהוד"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/08/2010
     "חבר הוועד הפועל של אש"ף וראש המחלקה לענייני ירושלים, אבו עלאא' (אחמד קריע), קרא לכנס פסגה אסלאמית ערבית כדי להגן על ירושלים מפני הייהוד."

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר מאשים את ישראל בהסלמת ייהוד ירושלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/08/2010
     "[אחמד קריע, אבו עלאא', ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר]... הצביע על כך שבחודש אוגוסט הנוכחי נרשמה הסלמה ישראלית חסרת תקדים בפעולות הייהוד בירושלים... כמו כן, ניכר כי הפעולות מבוצעות במטרה להשלים את החפירות 'הארכיאולוגיות' במקום... כל זאת, במטרה לחנוק את מסגד אל-אקצא המבורך."

המאבק המזויין הוא פונקציה של כדאיות
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 05/08/2010
ראיון עם אחמד קריע [אבו עלאא'], ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, אודות הקונפליקט עם ישראל:
     "קריע: 'כל האפשרויות פתוחות מבחינתי. משא ומתן, פעילות פוליטית, פעילות עממית וההתנגדות - עלינו להמשיך בה.'
שאלה: 'כיום, מהי האפשרות [העדיפה] לפי דעתך?'
קריע: 'כל אלה.'
שאלה: 'ובהם ההתנגדות?'
קריע: 'אני מתבונן ומנתח. אם היא [ההתנגדות] נותנת לי [רווח] ולא לוקחת מהכיס שלי, אז כן.'"
[הערה: פורסם בעיתון "אל-שארק אל-אוסט" היוצא בלונדון, והודפס מחדש ביומון הפלסטיני]

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: ישראל ממשיכה במאמצים לבניית "בית המקדש המדומה"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/07/2010
ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, אחמד קריע (אבו עלאא'):
     "האסון הגדול ביותר שמאיים על מפעל השלום ואף על האזור כולו, הוא החפירות שישראל ביצעה ועודנה מבצעת מתחת למסגד אל-אקצא ו[כיפת] הסלע, והעובדה שהיא ממשיכה בפעילות הבלתי חוקית בניסיון לבנות את בית המקדש המדומה במקומו של אחד מהמקומות הקדושים החשובים ביותר בהיסטוריה ובהוויה המוסלמית כולה."

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר טוען כי ירושלים נמצאת תחת איום הייהוד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 01/07/2010
      "אתמול... הישיבה נערכת בחסות האו"ם... ראש המחלקה לענייני ירושלים וחבר הוועד הפועל של אש"ף, אחמד קריע (אבו עלאא'), הדגיש במהלך נאום הפתיחה כי מעמדה של ירושלים וקדושתה מבחינת הפלסטינים והערבים המוסלמים והנוצרים, נמצאים בסכנה. לדבריו, העיר נתונה כעת לסכנות שיובילו לאסון שאיננו יכולים לדמיין את תוצאותיו... אמר כי ישראל ממשיכה לשנות את הסממנים הדתיים, התרבותיים וההיסטוריים בעיר הקדושה, באמצעות שקידתה על הפקעת הקרקעות, בניית ההתנחלויות מעליהן, הריסת בתים, בנוסף להמשך החפירות ולהקמת מנהרות מתחת לעיר הקדושה, דבר המעמיד את מסגד אל-אקצא ואת [כיפת] הסלע בסכנת קריסה...קריע הוסיף כי האסון הגדול ביותר שמאיים על מפעל השלום ואף על האזור כולו, הוא החפירות שישראל ביצעה ועודנה מבצעת מתחת למסגד אל-אקצא ו[כיפת] הסלע, והעובדה שהיא ממשיכה בפעילות הבלתי חוקית בניסיון לבנות את בית המקדש המדומה במקומו של אחד מהמקומות הקדושים החשובים ביותר בהיסטוריה ובהוויה המוסלמית כולה."

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: ישראל משנה את סממניה הערביים של ירושלים כדי להפכה לעיר יהודית
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/06/2010
      "אחמד קריע (אבו עלאא'), ראש המחלקה לענייני ירושלים באש"ף, אמר כי ישראל ממשיכה במדיניות הטיהור האתני נגד הפלסטינים הירושלמים, ובניסיונותיה לגרום להם להגר מעירם הקדושה. זאת, באמצעות שורה של צעדים מתוכננים, ובאמצעות פעולות וצעדי דיכוי המנוגדים לחוק הבינלאומי, ללגיטימיות הבינלאומית, לזכויות האדם, ולאמנת ג'נבה הרביעית. כמו כן, היא ממשיכה, ללא שהות או היסוס, לפעול לייהוד ירושלים ולשינוי סממניה ההיסטוריים, הדתיים והתרבותיים, ולפעול במטרה להפכה לעיר יהודית, תוך שימוש באמצעים ובצעדים שונים."

מנהיגי פת"ח מפארים את דלאל מוגרבי, שרצחה 37 אנשים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 04/08/2009
מנהיגי פת"ח הגיבו בתשואות רמות להתייחסותו של ראש הממשלה הפלסטיני, אחמד קריע (אבו עלאא'), לשני מחבלים שביצעו את מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בתולדות ישראל כשהידים גיבורים, בטקס הפתיחה של הוועידה השישית של פת"ח באוגוסט 2009:
     "יצוין כי בינינו נמצא הגיבור ח'אלד אבו עצבה, גיבור הפעולה של השהידה דלאל מוגרבי [מחיאות כפיים סוערות]. לו הברכות וברוך הוא בבואו. ולגיבורה השהידה דלאל כל התהילה, כל התהילה, כל התהילה וכל האחיות כאן הן אחיותיה של דלאל."

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: גדודי חללי אל-אקצא הם חלק מפת"ח ולא יפורקו
מקור: A-Sharq Al Awsat, 21/06/2004
     "ראש הממשלה אחמד קריע, הבהיר כי תנועת פת"ח 'לא תוותר על הזרוע הצבאית שלה, גדודי השהידים של אל-אקצא'. בראיון שהעניק קריע לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' ואשר פורסם אתמול, אמר קריע כי 'המחלוקת בנוגע למי הם גדודי אל-אקצא הוכרעה בבירור, ולא יהיה פיזור של גדודי השהידים של אל-אקצא.' קריע אישר כי 'הם ייקלטו במוסדות הפת"ח, כמו כל פלג אחר.' קריע אמר כי "הודענו בבירור שגדודי השהידים של אל-אקצא הם חלק מתנועת פת"ח ואנו דבקים בהודעה זו.' הוא הוסיף כי 'תנועת פת"ח תישא באחריותה המלאה.'
[בנקודה זו קריע מפרט את שלושת התחומים בהם הפת"ח תהיה ערבה, ביחס לגדודי אל-אקצא - הפת"ח תדאג לכך שחברי גדודי אל-אקצא יוכלו להיות פעילים פוליטית במסגרת התנועה, הפת"ח תערוב לביטחונם האישי של המבוקשים, והפת"ח תערוב לרווחתם הסוציאלית של המבוקשים].