אלימות וטרור
לאחר שעשתה דמוניזציה לישראל וליהודים, כולל ציטוט מקורות אסלאמיים השופטים את היהודים לשלילה, וטוותה מסכת שקרים ועלילות המציגים את היהודים כאיום מיידי לקיום הפלסטיני, הרשות הפלסטינית מחרחרת אלימות נגד יהודים ונגד ישראלים, ומציגה אותה כפעולה לגיטימית ואף הרואית של הגנה עצמית.

עידוד הטרור ברשות הפלסטינית לובש צורות רבות. מבחינה לאומית, הרש"פ מעודדת באופן אקטיבי אלימות כאמצעי קביל והרואי להשגת מטרות פוליטיות; ומבחינה דתית, הלחימה ביהודים והריגתם נתפסת באופן קבוע על ידי בכירי ההנהגה הדתית ברשות כרצונו של אללה. ברמה החברתית, ההנהגה והחברה הפלסטינית מוקירה אפילו את השפלים שברוצחים, המגלמים בעיניהם גיבורים ומודלים לחיקוי: בתי ספר, מחנות קיץ, אירועים רשמיים ואתרים רבים נושאים את שמה של דלאל מוגרבי, שהנהיגה את חטיפת האוטובוס בשנת 1978 במהלכה נרצחו 37 ישראלים, ומאדירים את מתקפת הטרור שביצעה.

לחץ כאן לצפייה בדו"ח המיוחד של "מבט לתקשורת פלסטינית" : "ממחבלים לדמויות לחיקוי."

ההצלחה של עידוד האלימות ברשות הפלסטינית ניכרת: רוב הפלסטינים תומכים בפיגועי התאבדות נגד אזרחים יהודים וישראלים. סקר שנערך לאחר פיגוע הירי בישיבת מרכז הרב ב-2008, במהלכו נרצחו 8 תלמידים, הראה כי 84% מהפלסטינים תמכו בפעולה [ניו יורק טיימס, 19 במרץ 2008, מצטט את המרכז הפלסטיני למדיניות למחקרי סקרים].

תמונה אלימה זו, של סכין המפלחת מגן דוד, הופיעה מאות פעמים בסרטון בטלוויזיה הפלסטינית לילדים, בין השנים 2001 - 2008.
תגובות פלסטיניות לפיגועי טרור

הרשתות החברתיות הפלסטיניות גועשות בעקבות השמטתו של משאת מלחם, המחבל מתל אביב, מ"מניין השהידים" הרשמי
מקור: אתר האינטרנט של "אל ג'זירה", 09/01/2016
כותרת: "מצייצים: נשאת מלחם הוא שהיד על אפכם ועל חמתכם"
"משרד הבריאות ברמאללה סירב לכלול את שמו של השהיד נשאת מלחם בתוך רשימת השהידים של ההתקוממות  הפלסטינית שפרצה מאוקטובר האחרון, בתקרית שעוררה את זעמו של הרחוב הפלסטיני ושהדיה השתקפו ברשות החברתיות. פעילים [ברשתות אלו] הביעו את כעסם הרב על צעד זה, שבא לאחר שהמשרד הוסיף בתחילה את שמו של השהיד למסמכיו, והעלה את מניין השהידים ל-150, אך לאחר מכן השמיט אותו בהפתעה והחזיר את המספר ל-149. הפעילים יצרו את ההאשטאג #השהיד_ה-150_על_אפכם_ועל_חמתכם, ורבים הביעו באמצעותו את גינויים וכעסם הרב."



לקריאת קטע ארוך יותר מהכתבה לחץ "לכתבה המלאה"

העיתון הרשמי של הרש"פ: השגריר הפלסטיני בבחריין קושר בין פיגועי הטרור בפריז וביירות ל"מעשי הטרור הישראליים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/11/2015

כותרת: "השגרירות הפלסטינית בבחריין ציינה את יום השנה ל[הכרזת] העצמאות ולמות השהידים של ערפאת"
"שגרירות פלסטין בבחריין ציינה את יום השנה ה-27 להכרזת העצמאות ואת יום השנה ה-11 למות השהידים של הנשיא יאסר ערפאת בטקס קבלת פנים המוני שערכה במשכנה... השגריר [הפלסטיני ח'אלד] עארף התייחס בנאומו להתקוממות העממית, ואמר: "עמנו, המלווה יום יום לקבורה שהידים שמתו תוך הגנה על מסגד אלאקצא והמוקמות הקדושים במהלך התקוממותו העממית הנוכחי, הקריב עד עתה 99 צעירים, ילדים ונשים כשהידים, רובם נרצחו ביריות ללא כל סיבה או הצדקה. כמו כן, הכיבוש מחזיק ב-26 מגופותיהם, וגונב את איברי השהידים וסוחר בהם. השגריר עארף קשר בין שתי פעולות הטרור האחרונות שהכו בצרפת ובלבנון למעשי הטרור הישראליים נגד עמנו הפלסטיני, וקרא לצאת נגד הטרור הזה באמצעות עמדה בינלאומית מאוחדת, ובפרט נגד הטרור הישראלי המאורגן נגד בני עמנו."

 


משרד החוץ של הרש"פ: פעולות הטרור שמבצעת ישראל בפלסטינים "מזינות את הטרור באיזור"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/11/2015

כותרת: "משרד החוץ: הכיבוש הוא סוג הטרור הגרוע ביותר"
"משרד החוץ גינה את הצהרותיו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, בהן אמר כי הכיבוש וההתנחלות אינן טרור, וניסה להשוות את הטרור שהכה בבירה הצרפתית להתנגדות העממית הבלתי אלימה שמנהל עמנו הבלתי-חמוש נגד הכיבוש וצעדי הדיכוי שלו. המשרד הדגיש כי הממשלה הישראלית מנסה לנצל את העובדה שמדינות [העולם] ואמצעי התקשורת עסוקים בהשלכות של הטרור שהכה בפריז ובירות, כדי להחריף את תוקפנותה נגד עמנו... המשרד המשיך: 'מאמצו של נתניהו לנצל את הטרור בכל מקום על מנת להסתיר את הכיבוש ופשעיו נגד עמנו מתעלם מהעובדה שהכיבוש הישראלי של אדמת מדינת פלסטין הוא סוג הטרור הגרוע ביותר, וכי פעולות ההוצאה להורג בשטח מחוץ ל[מסגרת] החוק הן פסגת הטרור.'
המשרד הדגיש כי הטרור של הכיבוש מזין את הטרור באזור, וניסיונותיו של נתניהו לעוות את מאבקיו של העם הפלסטיני ייכשלו. כמו כן, הוא הדגיש כי עמידתו האיתנה של עמנו, אחדותו, והתנגדות החוקית והבלתי-אלימה יביאו קץ לכיבוש ולטרור שלו."
 


טור בעיתון הרש"פ: המערב מטפח קיצוניות במזרח התיכון ולכן גם הוא נושא באחריות לפיגועים בפריז וביירות
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/11/2015

ד"ר אסאמה אלפרא בטורו הקבוע.
כותרת: "פניו המכוערים של הטרור"
"מספר שעות לפני מתקפות הטרור שחוותה צרפת, הכה אותו טרור באלצ'אחיה אלג'נוביה בבירה הלבנונית בירות, אך זכה לגינוי מועט ומאולץ מצד העולם, כאילו בירות איננה חלק מהעולם החופשי, המבקש שלום וביטחון לאזרחיו, וזאת על אך שנתונים רבים מצביעים על מעורבותו של המערב הדמוקרטי במתן חסות ובטיפוח הקיצוניות באזור הערבי. אכן, אנו הערבים נכוונו ראשונים ועודנו נכווים מאש הטרור, הטרור שנולד מרחם האנרכיה היוצרת, לה קראה ארה"ב במשך זמן רב ללא כל בושה או חשש. מה שחשוב, ואולי הוא הדבר העיקרי שמעניין אותנו, הוא שהעולם החופשי, המתיימר להגן על זכויות האדם, ממשיך לשתוק במשך עשורים על הטרור הממלכתי שמבצעת ישראל נגד העם הפלסטיני, ואף במקרים רבים נותן לה אור ירוק להגביר את עוצמת הטרור שלה נגד האזרחים הפלסטינים השלווים."
 
לקריאת קטע ארוך יותר מהכתבה לחץ "לכתבה המלאה"


גורם רשמי ברש"פ: התקפות הטרור בפריז הן אשמת המערב שלא גינה את פעולות הטרור נגד העם הפלסטיני
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית 'דוניא אל-וטן', 14/11/2015

כותרת: "בסאם אבו שריף: גינוי הטרור והלוחמה בו מצריכים אמת מידה אחידה"
"רמאללה - בסאם אבו שריף [חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, הגוף המחוקק של אש"ף] גינה את פעולת הטרור הרצחנית, שגבתה את חייהם של עשרות קורבנות מקרב אזרחי צרפת, ואמר כי פשע מתועב זה הוא תוצאה של המדיניות שנוקטים מנהיגי המערב, המשתמשים באמות-מידה שונות כשהם שופטים טרור רצחני עיוור. כמו כן, הוא אמר: 'בשעה שאנו מרגישים צער וכאב על מותם של האזרחים החפים מפשע בצרפת, אנו מסבים את תשומת הלב אל המדיניות של מנהיגי וושינגטון והמערב, שנקטו ונוקטים אמות-מידת שונות בהתייחסותם לטרוריסטים. זאת, מאחר שהמערב כבר השתמש בעבר בארגוני טרור, חימש אותם ואימן אותם, על מנת להשתמש בהם ככלי לשירות מזימותיו ומזימותיה של ישראל במזרח התיכון. בנוסף, המערב לא מחה או גינה את פעולות הטרור המתמשכות נגד העם הפלסטיני בכללותו, המבוצעות על ידי ממשלת ישראל וכוחות הכיבוש, ושבמסגרתן יורים על נשים, ילדים ואזרחים שדורשים את חירותם.'
בסאם אבו שריף אמר כי אם המערב ימשיך במדיניות זו, עם אמות-המידה השונות, המשרתת את כוחות הכיבוש 'הציוניים' ומגוננת על הפשעים שהם מבצעים נגד עם שלם, זה יחזור אליהם [כבומרנג]. כמו כן הוא אמר כי ההתמודדות עם הטרור והיציאה נגדו מהוות כעת חובה אנושית ותרבותית, וכל מי ששם מכשולים בפני ההתייצבות נגד הטרור ושותק על הטרור של המדינה 'הציונית' משרת את האינטרסים של טרור מאורגן זה."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן


פת"ח מגנה את התקפות הטרור בפריז: "אין שום הסבר מקובל לאף פיגוע טרור באף מדינה בעולם"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 14/11/2015

"פת"ח מגנה את מתקפת הטרור המשולבת בפריז, ומביעה את הזדהותה עם צרפת.
 פת"ח מביעה גינוי חריף ביותר לפיגועי הטרור המזעזעים שהיו אמש בצרפת, שבהם נרצחו נפצעו עשרות בני אדם. העם שלנו מזועזע עמוקות וזועם, אך בעיקר עצוב עקב האירועים האלה, שנועדו לפגוע בחיים האזרחיים בעיר הנפלאה פריז. אנו מביעים אהדה וסולידריות לצרפת בכלל ולמשפחות הקורבנות בפרט. בתור עם שסובל מדי יום מתוקפנות מצד ישראל, אנו מבינים את הסבל של הפצועים ושל בני המשפחות של אלה שנרצחו בדם קר. הפלסטינים מכירים את הטעם המר של אובדן היקרים, מאחר שהצבא הישראלי רוצח אזרחים בפלסטין כמעט מדי שעה.
אך צרפת היא אם החירות והחופש בעולם. היא תתגבר על כוחות הטרור הרשעים.
אנו בתנועת פת"ח מצפים לראות את העולם מנצח את הקרב הזה נגד הטרור, במיוחד במזרח התיכון. אנו יודעים כי שיקום השלום והיציבות במזרח התיכון הוא הצעד הראשון על מנת לייבש את מקורות הטרור ברחבי העולם. זה הזמן לסיים את הכיבוש הישראלי הברוטלי אשר מצמיח אלימות בכל העולם. לאחר שזה נאמר, אנו דוחים באופן מוחלט כל הצדקה של טרור. אין שום הסבר מקובל לאף פיגוע טרור באף מדינה בעולם.
 ד"ר ג'מאל נזאל
 דובר פת"ח באירופה."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן


עיתון הרש"פ רומז שהמחבלים שרצחו הורים לעיני ילדיהם לא הרגו את הילדים מסיבות מוסריות
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/11/2015

כותרת: "פעולת חברון: הפלסטינים שוב לא הרגו ילדים או נשים"
"מקורות תקשורת ישראליים פרסמו אתמול בערב את פרטי פעולת הירי שהתרחש בכביש מספר 60, המוביל להתנחלות עתניאל, דרומית לחברון, והביאה למותם של שני מתנחלים לפציעתם של שלושה. המקורות אמרו: 'מבצע הפעולה הציב מארב בצד הכביש, וחיכה להגעתה של מכונית ישראלית. כאשר היא הגיעה, הוא ירה עליה ונסוג מהמקום'... מקורות עיתונאיים ישראליים ציינו כי המבצעים אילצו את המכונית להפחית את מהירותה, ירו לעברה 10 קליעים ולאחר מכן וידאו את הריגתם של המתנחלים. כמו כן, הם הדגישו כי הם ראו ילד ושלוש נשים במכונית, אך לא פגעו בהם, בדומה למה שעשו קודם לכן מבצעי פעולת שכם לפני פחות מחודשיים."

 


טור בעיתון הרש"פ מציג את המחבלים שרצחו הורים לעיני ילדיהם כאנשים מוסריים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 11/11/2015

מתוך מאמר מאת חאפז ברגותי בעל טור קבוע בעיתון הרשמי של הרש"פ:
"אמרנו מההתחלה: 'אל תזרקו את ילדיכם לתוך הקרב למרות שהכיבוש, בדיכויו, אינו מבדיל בין ילדים, צעירים וזקנים, ולמרות שהמתנחלים שרפו ילדים בכוונה תחילה, ולמרות שבאמצעות דיכויו הברברי, שמתגרה בכל יצור חי, הכיבוש מנסה למשוך אליו ילדים'. לעומת זאת, אנשי התא משכם [רוצחי בני הזוג הנקין], אישרו לאחר שנעצרו כי הם נמנעו מלירות בילדי המתנחלים, כפי שקרה גם עם ת'אאר חמאד, הצלף מואדי חראמיה, אשר נמנע מירי במתנחלת ובילדיה והורה לה לחזור."

 לקריאת קטע ארוך יותר מהכתבה לחץ "לכתבה המלאה"


בכיר ספורט ברש"פ: דקת דומיה לזכר הקורבנות הישראלים מטבח הספורטאים במינכן זה "גזענות"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 25/07/2012
כותרת: "אל-רג'וב מביע הערכה לעמדתו של רוג ומדגיש כי הספורט נועד לשלום ולא לגזענות"
     "'הספורט הוא גשר לאהבה, לחיבור ולהפצת השלום בין העמים, ואסור שהוא יהיה גורם לפירוד ולהפצת גזענות בקרבם' - במילים אלו פתח נשיא הוועד האולימפי הפלסטיני, ג'יבריל אלרג'וב, איגרת תודה מיוחדת שהוא שלח לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, ז'ק רוג. הוא הביע הערכה לעמדתו [של רוג], שהתנגד לעמדה הישראלית, שדורשת לעמוד דקת דומיה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון. הוא אמר כי עמדתו שלא לבצע פוליטיזציה של הספורט ונחישותו ליישם את האמנה האולימפית הבינלאומית מהוות ניצחון לחירות ולספורט.
יצוין כי רוג שב והביע את עמדת הלשכה המבצעת של הוועד האולימפי הבינלאומי, שמתנגדת לרעיון לעמוד דקת דומיה במהלך טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012 לציון יום השנה לפעולת מינכן, שהתרחשה במהלך אולימפיאדת מינכן בשנת 1972."
לחץ כאן לדיווח