פרסומי PMW
הרש"פ מאמצת את האמונה הדתית של חמאס המציגה את השלום עם ישראל כהפרה של חוקי האסלאם
Share |
       
       
הרש''פ מאמצת את האמונה הדתית של חמאס
המציגה את השלום עם ישראל
כהפרה של חוקי האיסלאם

מחמוד אל-הבאש, יועצו של עבאס לענייני דת: 
"אדמת פלסטין כולה הינה אדמת ווקף והיא אדמה מבורכת שמוטל איסור הלכתי למכור, להקנות בעלות או להקל את ההשתלטות ולו על מילימטר ממנה."
 [אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/10/2014]
 
"על מה אנחנו [פת"ח וחמאס] חלוקים? האם אנו חלוקים על ירושלים, למשל? חלוקים על שחרור פלסטין מהים עד הנהר."
[הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 26/09/2014]

"כל אלה [הכותל המערבי ומסגד אל-אקצא] הם ווקף שלנו... ואסור לאף אחד למכור אותה או לנהל עליה משא ומתן או להפקיר אותה. היא שלנו ותישאר שלנו. הכיבוש הוא זה שיעזוב." 
[הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 07/11/2014]

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק


 
לפחות שלוש פעמים במהלך השבועות האחרונים, נשא מחמוד אל-הבאש, יועצו של מחמוד עבאס לענייני דת והשופט השרעי העליון של הרש''פ, דברים המעידים על כך שהרש"פ מזדהה עם האמונה הדתית של חמאס, שעל פיה כל "מדינת ישראל" הינה אדמת קודש אסלאמית. באחת מהצהרותיו, התבטא אל-הבאש בשפה זהה לזו שאימצה חמאס באמנתה:

     מחמוד אל-הבאש: "אדמת פלסטין כולה הינה אדמת ווקף והיא אדמה מבורכת."  
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/10/2014]
 
בפי בכירי הרש''פ, המונח "אדמת פלסטין כולה" מתייחס הן לשטחי הרש''פ הן לשטח מדינת ישראל, כפי שתיעד מכון "מבט לתקשורת פלסטינית."
 
הגדרת כל שטח ישראל כ-"ווקף" יוצרת השלכות פוליטיות מרחיקות לכת, מאחר ומשתמעים ממנה איסור ומניעה של כל הסכם שלום אמתי עם ישראל. השלכות אלה משתמעות בבירור גם מדברי יועצו של עבאס:
 
"מוטל איסור הלכתי למכור, להקנות בעלות או להקל את ההשתלטות ולו על מילימטר ממנה [של פלסטין]."                                                   [אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/10/2014]
 
"כל אלה [הכותל המערבי ומסגד אל-אקצא] הם ווקף שלנו...ואסור לאף אחד למכור אותה או לנהל עליה משא ומתן או להפקיר אותה. היא שלנו ותישאר שלנו"
 [הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 7/11/2014]
 
 
משמעות האיסור "להקל את ההשתלטות ולו על מילימטר ממנה [של פלסטין]" הינה כי כל הסכם שלום עתידי אשר במסגרתו תוכר ריבונות ישראלית על כל שטח שהוא, ייחשב להפרה של חוקי האסלאם. לכן, כל הסכם שלום עם ישראל ייחשב לבטל ומבוטל.
 
בספטמבר, דיבר יועצו של עבאס בטלוויזיה הרשמית של הרש''פ על מטרתה של הרש''פ לכבוש את ישראל כולה. אל-הבאש עמד על כך כי אין הבדל בין פת"ח לחמאס מאחר ושני הארגונים חותרים להשמדת ישראל - ל-"שחרור פלסטין מהים עד הנהר":
 
מחמוד אל-הבאש: "הפיוס הלאומי הפלסטיני, עד מתי ימשכו הוויכוחים וההתגוששויות, בעניינים הקשורים באינטרסים של העם הפלסטיני ובייחוד של רצועת עזה?... על מה אנחנו [פת"ח וחמאס] חלוקים? האם אנו חלוקים על ירושלים, למשל? חלוקים על שחרור פלסטין מהים עד הנהר? חלוקים על מה? על מה הם חלוקים? על שר שאחראי על תחום כלשהו, על פקיד שצריך משרה? עניינים כאלה, למען השם, כל הדברים הקטנים האלה אינם שווים כלום מול האינטרסים של הציבור". [הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 26/09/2014]
 
האמונה הדתית של הרש''פ האוסרת את ההכרה בקיומה של ישראל הינה זהה לאמונה הדתית של חמאס, כפי שהיא מתבטאת באמנה שלה:
 
 

מחמוד אל-הבאש, יועצו של מחמוד עבאס לענייני דת והשופט השרעי העליון של הרש''פ:

"אלהבאש הדגיש כי לפי השריעה האסלאמית, אדמת פלסטין כולה הינה אדמת ווקף והיא אדמה מבורכת שמוטל איסור הלכתי למכור, להקנות בעלות או להקל את ההשתלטות ולו על מילימטר ממנה." [אל-חיאת אל-ג'דידה 22/10/2014]                     

אמנת חמאס, סעיף אחד-עשר:



"תנועת ההתנגדות האסלאמית מאמינה שאדמת פלסטין היא אדמת ווקף אסלאמי [עבור] דורות של מוסלמים עד יום הדין. אסור להזניח אותה או חלק ממנה; או לוותר עליה או על חלק ממנה."

 

עוד לפני כמה שנים הצהיר מחמוד עבאס , בעת שקרא לחמאס להצטרף לממשלת אחדות עם פת"ח, כי חמאס ופת"ח חולקות אמונות משותפות, על אף שעבאס נמנע מלהצהיר באופן מפורש, כפי שעשה יועצו, כי מטרת מפלגתו הינה לכבוש את ישראל כולה:
 

עבאס: "אין חילוקי דעות בינינו [בין פת"ח וחמאס]. על האמונה? אין, ברשותכם. על המדיניות? אין. על ההתנגדות? אין. אז על מה אתם חולקים?  אז למה אתם [חמאס] לא הולכים לחתום על מסמך [הפיוס]?" [הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 31/12/2009]


על סמך אמונה זו, חמאס מדגישה כי לעולם לא תוכל לחתום על הסכם שלום המכיר בקיומה של ישראל, אלא על "הודנה" - הפסקת אש - בלבד. כעת, הנהגת פת"ח והרש''פ רומזת כי היא חולקת את האידאולוגיה הזאת בקשר למשא ומתן, כשהיא מגדירה את ההכרה בישראל, באופן דומה, כהפרת חוקי האסלאם, ורואה בהשמדת ישראל את מטרתה הסופית.
 
בשנה שעברה, דיווח מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" כי בתחילת סבב השיחות האחרון, ציין מחמוד אל-הבאש, אז שר ההקדשים ברש''פ, באחת הדרשות שלו, כי כל הסכם השלום עם ישראל נועד להיות זמני. הוא הצהיר כי התהליך המדיני התבסס על הסכם חודייביה המפורסם של הנביא מוחמד. הסכם זה קרא לעשר שנות שלום עם שבטי מכה, אולם כעבור שנתיים, כבשו מוחמד וצבאו את מכה. כפי שאמר אל-הבאש:

"ואחרי פחות משנתיים, חזר הנביא על בסיס ההסכם הזה וכבש את מכה. זאת הדוגמה, זה המופת." [הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 19/07/2013]   


אל-הבאש נשא דרשה זו בנוכחותו של יו''ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. כעת, אל-הבאש משמש כיועצו של עבאס לענייני דת וכשופט השרעי העליון של הרש''פ.

להלן קטעים ארוכים יותר מתוך דברי אל-הבאש בעניין האיסור על הכרה בסמכות ישראלית בכל גבול שהוא: 

"כל מסגד אל-אקצא, כולל חצרותיו, ספסליו, גומחותיו וחומותיו, כולל קיר אל-בוראק (כלומר הכותל המערבי) ,כולל כותל אל-בוראק המבורך, כל אלה הם ווקף שלנו. כל אלה הם אדמת ווקף וח'ראג' (כלומר, אדמה השייכת למוסלמים), ואסור לאף אחד למכור אותה או לנהל עליה משא ומתן או להפקיר אותה. היא שלנו ותישאר שלנו. הכיבוש הוא זה שיעזוב".

 [הטלוויזיה הרשמית של הרש''פ, 07/11/2014]


"ד"ר מחמוד אלהבאש, הקאצ'י העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת וליחסים אסלאמיים, אמר כי מכירה ומסירה של אדמות ונדל"ן בירושלים ובכל פלסטין לכיבוש הישראלי או למתנחלים מהוות בגידה במולדת ועבירה הלכתית. הוא הדגיש כי מבצע פשע זה, בין אם הוא ממלא תפקיד של מתווך או מוכר, איננו חלק מהלאום, ועליו לשאת [באחריות ל]פשע שביצע. כמו כן, הוא דרש להילחם בקבוצות הבוגדים, לבודדם ולהחרימם בכל הדרכים והאופנים.
 
"אלהבאש הדגיש כי לפי השריעה האסלאמית, אדמת פלסטין כולה הינה אדמת ווקף ["חראג'יה וקפיה"], והיא אדמה מבורכת שמוטל איסור הלכתי למכור, להקנות בעלות או להקל את ההשתלטות ולו על מילימטר ממנה"
    [אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/10/2014]
 
להלן אמנת חמאס, סעיף 11: 
"תנועת ההתנגדות האסלאמית מאמינה שאדמת פלסטין היא אדמת ווקף אסלאמי עבורדורות של מוסלמים עד יום הדין. אסור להזניח אותה או חלק ממנה; או לוותר עליה או על חלק ממנה. אין רשות לעשות כן לאף מדינה ערבית, ואף לא למדינות הערביות כולן, לאף מלך או נשיא, או לכל המלכים והנשיאים, לשום ארגון או כל הארגונים כולם, בין אם יהיו פלסטינים ובין אם יהיו ערבים. שכן פלסטין היא אדמת וקף אסלאמי עבור דורות של מוסלמים עד יום הדין. ו[אם כן], למי יש הזכות החוקית לייצג דורות של מוסלמים עד יום הדין?"