הורים חוגגים את מות ילדיהם
הורים של מחבל חוגגים את "מותו כשהיד" של בנם כמו "חתונה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/02/2018

אביו של המחבל חמזה זמאערה:
"חמזה אינו רק הילד שלי, הוא הבן של פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אדמת פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אל-אקצא, ירושלים, והאסירים. השבח לאללה."
אימו של המחבל חמזה זמאערה: "אני מבקשת מאללה שיעניק לו גמול כשהיד. אנשאללה, הוא יהיה עם הנביאים, השהידים, והצדיקים. אני מברכת את כל מי שבאו היום ללוות את בני בחתונתו. בני הוא קורבן למען המולדת, קורבן למען פלסטין, קורבן למען דת האסלאם, וקורבן למען כל פלסטין."
לחץ לצפייה בסרטון

הפלסטינים משתמשים במושג "חתונה" בנוגע למותם של שהידים ולמסע הלוויה שלהם כי לפי המסורת האיסלאמית הם בדרכם להתחתן עם 72 בתולות גן העדן.

חמזה זמאערה – מחבל פלסטיני שדקר מאבטח ישראלי בכניסה לכרמי צור קרוב לחברון ב-07/02/2018. זמאערה נורה ונהרג במהלך הפיגוע על ידי מאבטח אחר.‎

אביו של אחד המחבלים משער שכם מביע שמחה על "מות השהידים" של בנו
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 03/02/2016

מגיש החדשות בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "שלושה צעירים מתו כשהידים מקליעי הכיבוש בשער שכם במרכז ירושלים הכבושה; בתוך כך חיילת ישראלית נהרגה וארבעה נוספים נפצעו מירי ומניסיון דקירה. כתבתנו מסרה כי שלושת השהידים הם מהעיירה קבאטיה מדרום לג'נין."
כתב הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "בפעולת דקירה וירי בשער שכם שביצעו 3 צעירים מהעיירה קבאטיה, שגרמה להריגת חיילת ואחרת נפצעה קשה - מתו כשהידים שלושת המבצעים ששמותיהם: אחמד אבו אלרוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמייל, בשנות העשרים לחייהם, מירי של חיילי הכיבוש לעברם. [חיילי הכיבוש] הפכו לאחר התקרית את המקום לשטח צבאי וירו לכל עבר."
אביו של אחד המחבלים בפיגוע מוחמד כמייל: "קיבלנו בשמחה, הוא שהיד, ריבוננו בחר אותו מבין האנשים שיהיה שהיד, אללה ימחל לו, ונייחל שהוא יהיה מאנשי גן העדן אינשאללה. השבח לאללה בכל מצב."
מוחמד אבו גֻ'עְבּ, פעיל פת"ח באזור קבאטיה: "הוצאה להורג מטעם הכיבוש בדם קר. כל זה תוצאה של הימצאות הכיבוש 'על חזותינו' וכתגובה מצד צעירינו - קבאטיה מכירה את ההקרבה, יש לנו 10 שהידים בעיירה. השבח לאללה ריבון העולמים, כל היישוב מספיד אותם, בשם כל פלסטין ובשם אל-אקצא ובשם ירושלים."
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

משפחות של 2 מחבלים מביעים שמחה וחוגגים את "מות השהידים" של בניהם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/02/2016

כותרת: "איהאב ועבד אלרחמן מסודה – תאומים מהלידה ועד מות השהידים"
"בלב העיר חברון, ובשני בתים כמעט צמודים, נולדו הילדים איהאב פתחי זכריא מסודה ועבד אלרחמן יסרי זכריא מסודה בשנת 1994. לבני הדוד היו חלומות פשוטים, וכל אחד מהם בנה לעצמו בית על מנת להשתקע בו בהמשך ולהתחתן, לדברי קרוביהם של שני השהידים. אמו של איהאב אמרה כי הוא [עמד] לסיים לבנות את ביתו, והמשפחה התכוננה להשלים את הבנייה, ולאחר מכן לחפש לו כלה. מספר ימים לפני מות השהידים שלו, התכונן איהאב לעלות לרגל למכה עם קרוביו, אך הוא בחר בדרך אחרת ביום השבעה בדצמבר 2015. 'הוא יצא במהירות הבזק מהבית, והתפלל את תפילת אחר הצהריים במסגד... [שלוש הנקודות במקור] השיחה האחרונה ביני לבינו הייתה ב-15:20 בצהריים, והוא אמר לי: 'אני רוצה שתהיה מרוצה', והוא חזר על אמירתו האחרונה מספר פעמים. כאשר נודע לאם על מות השהידים של בנה, היא השמיעה צהלולי 'שמחה על מות השהידים שלו', ובני המשפחה עודם מחלקים ממתקים ומקבלים אורחים, ומדגישים כי שמחתם על מות השהידים של איהאב גדולה יותר משמחתם על החתונה שהם כולם חלמו בשבילו."

לקטע ארוך יותר מהכתבה לחץ על "לכתבה המלאה"

איהאב מסודה דקר ב-07/12/2015 את גנדי קופמן ליד מערת המכפלה ופצע אותו אנושות. קופמן נפטר מפצעיו ב-30/12/2015, כשלושה שבועות אחר כך. מסודה נורה למוות בזירת הפיגוע על ידי לוחמי מג"ב.

עבד אלרחמן מסודה דקר ופצע חייל באורח בינוני במהלך בידוק ביטחוני ליד בבית הדסה ליד חברון ב-09/12/2015, וכן דקר ופצע באורח קל אזרח נוסף. הוא נורה ונהרג.

 


פת"ח מפרסמת תמונות קרובות משפחה של מחבל שנהרג, מחלקות סוכריות כדי לחגוג את "חתונתו"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 30/01/2016

בטקסט: "אמו של השהיד חסין אבו ע'וש ואחותו של השהיד אבראהים עלאן מחלקות ממתקים במהלך חתונת [לוויית שהיד נחשבת לחתונה עם 72 הבתולות בגן עדן] השהיד אבראהים עלאן בבית עור תחתית"

אבראהים עלאן וחסין אבו ע'וש ביצעו פיגוע דקירה ב-25 בינואר 2015 במכולת בבית חורון. בפיגוע נרצחה שלומית קריגמן, בת 24, ואישה נוספת בת 60 נפצעה באורח בינוני. בנוסף, המחבלים פיזרו מספר מטעני צינור שלא התפוצצו, ונורו למוות על ידי מאבטח של היישוב.


גורם רשמי ברש"פ: "זכותם של צעירנו לגרום לנשים הישראליות לבכות כמו שנשותינו בוכות, על אף שנשותינו מצהללות על מות השהידים של בניהם או בעליהם"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 14/11/2015
כותרת: "רמאללה: עצרת הספד לשהיד מהנד אלחלבי"
"עצרת ההספד של השהיד מהנד אלחלבי, שארגנה תנועתו הג'האד האסלאמי באולם סלים אפנדי בעיר אלבירה ביום שבת בצהריים, הפכה לחתונה לאומית, שכולם הסכימו במהלכה על חשיבות המשך אינתיפאדת ירושלים, בהיותה תגובה טבעית לתוקפנות הכיבוש, התנחלותו ומסעות הייהוד שלו. כמו כן, המשתתפים בחתונת השהאדה הסכימו פה אחד כי פעולת הגבורה של השהיד מהנד הייתה הנפץ שפוצץ את האינתיפאדה, והדגישו כי יש לסיים את הפילוג ולחזק את האחדות הלאומית נגד הכיבוש וכנופיות המתנחלים...
בתורו, חבר הוועד הפועל של אש"ף וסמזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קיס עבד אלכרים 'אבו לילא', החל את דבריו במילים שחרת השהיד מהנד אלחלבי בעמוד הפייסבוק שלו יום לפני עלייתו [השמיימה], והכריז בהן על פרוץ האינתיפאדה השלישית.

לקריאת המאמר המלא לחץ "לכתבה המלאה" למטה

אם פלסטינית חוגגת את מות בנה: "זאת הפעם הראשונה שאני רואה שמחה בלבי"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 12/09/2014

 
אמו של מוחמד סנקרט בהלוויה שלו: זאת הפעם הראשונה שאני רואה שמחה בלבי. זאת הפעם הראשונה שאני רואה שמחה ככה. זאת הפעם הראשונה. השבח לאללה שנתן לו את השהאדה.
 

בכירי השגרירות הפלסטינית משבחים אמהות של לוחמי ג'יהאד בטקס בהיכל UNESCO
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 20/03/2014
     "תנועת פת"ח, מוסדות התנועה ומוסדות אזרחיים לבנוניים ופלסטיניים בלבנון ארגנו אתמול [19/03/2014] תערוכת מורשת פלסטינית-לבנונית לרגל יום האם בהיכל UNESCO בבירות...
היועץ ל[ענייני] תרבות בשגרירות פלסטין בלבנון, מאהר משיעל, שייצג את השגריר אשרף דבור בפתיחת התערוכה, אמר: 'האם הפלסטינית הינה בעלת תכונות המבדילות אותה ממקבילותיה בעולם, שכן היא החייל, הלוחם והמתנגד, והיא התקווה השומרת על עצי הזית של פלסטין. זו שנעקרה מארצה הפכה את לילות הייאוש בפזורה ובגלות לימי תקווה זורמת. היא שלפה את הנשק, נפרדה מבנה בחיוך וקיבלה את פניו כשהיד בצהלולים כדי לא להרשות לאויב לחוש בשיכרון ניצחונו.'
מצדו, ראש מועצת ההנהגה של התנועה הנאצריסטית העצמאית / המראבטון (מפלגה לבנונית), מוסטפא חמדאן, הצדיע לאם הפלסטינית והביע את הערכתו אליה, ואמר כי האם הפלסטינית הינה אמם של כל בני המולדת הערבית, והיא זו שמאז ולפני שנת 1948 ועד היום, כאשר נהרג מפקד, לוחם או לוחם ג'יהאד, ילדה במקומו 100 ילדים שיהיו שהידים למען המולדת."

מ"ופא" סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ

אמא של מחבלת מתאבדת אומרת כי היא גאה בבתה ומקווה שנערות אחרות ילכו בעקבותיה
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 27/01/2013
תמונה של ופאא' אדריס פורסמה בדף הפייסבוק הרשמי של פת"ח. לצד התמונה נכתב:
     "זוהי ופאא' אדריס, בת ה-23, שנפרדה ממשפחתה, מאמה ומאחיה, ואמרה להם באותו היום: 'המצב קשה, אדם עשוי למות כשהיד בכל רגע.'
ופאא' איחרה לחזור והלילה ירד. בני משפחתה החלו לחפש אותה ושאלו כמה מחברותיה, שאמרו כי היא נפרדה מהן, וכי היא ביקשה מהן להתפלל ואמרה: 'אעשה מעשה שיגרום לכם גאווה,' אך לא הסבירה מהו המעשה הזה...
עם דמעות בעיניה, אמהּ של ופאא' אמרה שכאשר היא שמעה באמצעי התקשורת שייתכן כי אישה ביצעה את פעולת בקשת-השהאדה (מוות למען אללה) שאירעה בירושלים, ו[ופאא'] לא הופיעה, היא חשבה שזה יכול להיות ההסבר היחיד להיעדרה. היא הוסיפה כי היא גיבורה, ואמרה: 'בתי שהידה.'...
לפחות אלפיים פלסטינים השתתפו במסע לוויה סמלית למבקשת-השהאדה (מוות למען אללה) הראשונה שפוצצה את עצמה בישראל... הארון נעטף בדגל הפלסטיני, ופוסטרים של ופאא' אדריס הודבקו על הקירות ברחובות מחנה הפליטים. המשתתפים קראו 'ופאא' גיבורה,' בזמן שחמושים ירו באוויר מטחי הצדעה לכבודה.
אמהּ של ופאא' אמרה כי היא גאה בבתה, ומקווה שנערות נוספות ילכו בעקבותיה. ופאא' - הפרח היפה שבאמצעות פעולת בקשת-השהאדה שלה הפכה על פיהן את ההנחות הביטחוניות הישראליות, שהתמקדו במעקב אחר צעירים פלסטינים בלבד."
לחץ כאן לדיווח

הערה: ופאא' אדריס הייתה המחבלת המתאבדת הראשונה. היא ביצעה פיגוע בירושלים ב-27/01/2002, בו נרצח אחד ונפצעו יותר מ-100. כמתנדבת בסהר האדום, היא הצליחה לעבור את הביטחון הישראלי ולהכנס לירושלים באמבולנס פלסטיני.

שיר בטלוויזיה הפלסטינית: אמהות חוגגות את מות השהידים של בניהן
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 31/05/2012
תוכנית הטלוויזיה הפלסטינית "למענכם" מראה את הקברות של השהידים, ברקע בחרו לנגן את השיר הבא:
"חזר האח, הוי
עין אל תורידי דמעה בשבילו,
(חזר) על הכתפיים של החברים שלו ואנשים שאוהבים אותו,
חזר האח, הוי אמא תעשי צהלולי שמחה,
הדם של השהיד הזה הוא חוב שאנו חייבים להחזיר".

מנחת התוכנית מברכת את דודה האסיר: "אני זוכרת ברגעים האלה לפני 20 שנה כאשר ידענו שברגעים האלה ובשעות האלה היית פצוע ובמצב מוות קליני כתוצאה מפעולת הגבורה אשר ביצעת אותה."
האח של האסיר מואייד חג'ה: "המעשה שלו ,המאבק שלו והמאסר שלו מציג לנו גאווה..."
מראים תמונה של האסיר עם הכתובית: "מנהיג ומבצע פעולת אילת."

מציגים תמונות של האסיר מואייד חג'ה ומשמעים ברקע שיר שאומר:
"אל תסכים לעובדות בשטח, אל תשכח את הצבע של הדם, מי שמת כשהוא מגן [על האדמה] בזרועות אדמתו יחובק, ותצא מבין הטנקים כדור של מהפכה ושלא יהיה אכפת לך, תדקור תפוצץ את חזה הגוזל, כמו הנשר שלמעלה תעוף."

הערה: במאי 1992, קבוצת מחבלים וביניהם מואייד חג'ה, שחו מירדן לאילת בכוונה לבצע פיגוע טרור שבו נהרג ישראלי. מואייד חג'ה נתפס ונידון ל- 2 מאסרי עולם.

אמא שיבחה את אללה כששמעה על מות השהידים (מוות בהתקפת טרור) של בנה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 31/05/2012
תכנית הטלוויזיה הפלסטינית "פלסטין הבוקר הזה" בנושא בית הקברות של המספרים (כלומר, בית הקברות הישראלי לחללי אויב). התכנית מראיינת את אמו של השהיד איהאב אבו סאלם מהכפר אל-רנתיסי, שביצע פיגוע בירושלים בשנת 2003.
     אמו של איהאב אבו סאלם: " קיבלתי את הידיעה על מתו כשהיד בלב שמח, כי המוות זה חובה עלינו עם שהאדה או בלי שהאדה, תודה לאל – אללה בחר מה שיותר טוב בשבילו ".
אחד המרואיינים: כאשר הוא מת כשהיד היית לנו הרגשה של כאב ופרידה משולבים בגאווה, אבל לאחר 9 שנים אני חושב שאנו מרגשים רק גאווה".

הערה: בתי הקברות לחללי אויב הם שני אתרי קבורה המתוחזקים על ידי צה"ל ובהם נקברים חללי צבאות האויב וכן מחבלים. אתרי הקבורה מוקפים בגדר ומסומנים כאתרים לחללי האויב. הקברים מסומנים בשלטים ולא במצבות. הקבורה היא זמנית, בהנחה שבעתיד הגופות יוחזרו למדינותיהם. לא מתקיימת טקס קבורה, והגופה נקברת בארון קבורה ממוספר לאחר שכל פרטי הזיהוי של הגופה נרשמו.

אם פלסטינית: "הפאר והכבוד הוא בכך שבני שהיד"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 19/04/2010
 במסגרת כתבה על הלווייתו של האסיר ראא'ד אבו חמאד, שמת בכלא הישראלי, אומרת אימו:
     "אני יודעת שבני, השבח לאל, מת כשהיד וכל הפאר והכבוד הוא שבני שהיד"

אימו של שהיד מברכת על מות בנה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 11/02/2010
אם פלסטינית עם מות בנה בתקיפת חיל האוויר הישראלי:
     "כל חיינו ייחלנו לשהאדה שלו. אנחנו יודעים שהוא רצה למות כשהיד. כל פעם שהוא יצא, נהגתי לומר לו 'אללה איתך.' ידענו שהוא רוצה למות כשהיד. השבח לאללה, הוא ביקש את השהאדה וקיבל אותה. המסר שלי לכל אמא הוא שתקריב את הילד שלה למען פלסטין."
אישה אחרת אומרת: "אנחנו מקבלים כל שהיד כאילו שהוא חתן." הקש כאן לצפייה בסרטון

אב גאה בביתו, השהידה בת ה-17
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 23/02/2007
ראיון טלויזיוני עם אביה של המחבלת המתאבדת איאת אל-אח'רס, שרצחה 2 אנשים ופצעה 22 בפיגוע התאבדות בירושלים, במרץ 2002:
     מנחה: "אביה של השהידה איאת אל-אח'רס - אתם ומטרתכם ראויים למירב הכבוד... איאת היתה צעירה מאוד [17] כשנהיתה שהידה... לראייתנו, איאת היא גיבורה, ואנו רוצים לשמוע עוד ולזכור את השהידה הזו, מאחר וזכרונה יקר לליבנו."
אבי המחבלת: "[איאת] רצתה ללמוד עיתונאות, בכדי לקדם את המטרה הפלסטינית ברחבי העולם..."
מנחה: "באמצעות הפעולה ההירואית שלה, היא הצליחה להגיע לעולם כולו."

האב התפלל למען השהאדה של בנו
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 03/11/2006
שייח' אמאד המאטו, במהלך תכנית חינוכית אודות האסלאם:
     "שמעתי פעם את אחד מהאבות של השהידים מספר: 'הייתי מתפלל אני עם בני בלילה, ומבקש מאללה שהאדה עבור בני. ביקשתי שהאדה עבור בני עד שאללה נענה בשהאדה שלו.'" הקש כאן לצפייה בסרטון

אימהות מלמדות את בנותיהן כי ה"שהאדה" היא חתונה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 15/12/2004
סנאא' עידה, בכירה במשרד לענייני רווחה ברשות הפלסטינית:
     "אישה כלשהי שאומרים לה שבנה נדרס ומת, היא בהלם, עצב, בוכה, נעשית חולה וחווה התמוטטות עצבים. כאשר אנו אומרים לה [לאם הפלסטינית], שבנה 'הסתשהד,' היא יוצאת בשמחה, כמו אומרת 'אל תבואו לנחם אותי, בואו לברך אותי, חלקו משקאות.' הן רואות בו חתן"
סנאא': "זוהי האישה הפלסטינית. היא מורישה זאת. אפילו כאשר הילדות הקטנות באות ואומרות 'אחינו שהיד' [משנה] והיא אומרת: 'לא, חתן.' היא מורישה את הדברים האלו לילדיה, לבנותיה, לבנות בנותיה."
הקש כאן לצפייה בסרטון

נשים חוגגות את יום מות בנן כשהיד כ"חתונה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/11/2004
אימותיהם של מחבלים מתאבדים: "מחלקות ממתקים" לחגוג את החתונה
     מנחה התכנית: "הם [ישראל] מאשימים את האם הפלסטינים בשנאת בניה, ובעידודם למוות."
אם של מחבל מתאבד: "איננו מעודדות את בנינו למות. אנו מעודדות אותם ל'שהאדה' למען המולדת, למען אללה... איננו אומרים לאימהות השהיד שבאנו לנחמן, אנו אומרים 'באנו לברך אותך לכבוד חתונך בנך.'
אנו מחלקים משקאות, ממתקים. 'ניחום האבלים' שלנו מוקף בשמחת החתונה." הקש כאן לצפייה בסרטון

אם של ילד שהיד העדיפה שאחד מבניה האחרים היה מת
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/06/2004
אימו של נער בן 15 שמת בפיגוע התאבדות:
     "מה שקרה לו היה עצוב ומשמח בו זמנית, כלומר, הוא תמיד אהב את ה'שהאדה', כמו כל הילדים בגילו. הוא תמיד אהב אותי. הייתי מעדיפה שאחד מבניי האחרים היה זוכה ל'שהאדה' במקומו, כי הוא היה משוש חיי." הקש כאן לצפייה בסרטון

מנהיג תנועת חמאס מודה לאימהות על הקרבת בניהן
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 08/07/2003
מנהיג תנועת חמאס, שייח' אחמד יאסין:
     "יאסין בירך את האישה הפלסטינית הלוחמת אשר שולחת את יוצא חלציה לזירת הקרב, בהגנה על האסלאם ועל המולדת ועל כבוד המשפחה, ואשר מקבלת בקריאות גיל את הידיעה על הפיכת בנה לשהיד."

האם איחלה לבנה `שהאדה` כדי שיתחתן עם בתולות גן העדן
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 21/01/2003
אימו של שהיד טוענת כי תמכה בשאיפות בנה למוות:
     "הוא תמיד היה חולם על ה'שהאדה,' זו היתה מטרתו הראשונה והאחרונה בחיים.
אמרתי לו: 'יקירי, כולנו רוצים להיות שהידים.'
הוא אמר: 'בכל העולם כולו, איני מעלה בדעתי מישהי להינשא לה. אני רוצה להתחתן עם 'שחורות העין' (בתולות גן העדן)'
אמרתי: 'אם אלו מחשבותיו, אני מאחלת לו שהאדה.' הקש כאן לצפייה בסרטון

האם פיללה למות בנה כשהיד
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 05/12/2002
אום אל-אג'רמי, אימו של מחבל מתאבד:
     "עליתי לחג' [למכה], [בני] הניח את ידו על ראשי ואמר: 'התפללי בשבילי, כדי שאני אהפוך לשהיד, אחרת יהיה זה החטא שלך, ולא אסלח לך עד יום הדין.' כאשר עשיתי את ההקפות במכה ובמדינה התפללתי בשבילו, חיי אללה התפללתי בשבילו. ושמחתי, אמרתי תודה לאל, שני ילדיי ביקשו למות בשהאדה, וזה עדיף מהדרך שאנחנו מתים." הקש כאן לצפייה בסרטון