שכתוב ההיסטוריה
שכתוב ההיסטוריה של ארץ ישראל כאמצעי לשלילת זכות קיומה של מדינת ישראל הוא עיקרון מרכזי במדיניות של הרשות הפלסטינית. זמן רב לפני מלחמת הטרור בשנת 2000 ("אינתיפאדת אל-אקצא"), פתחה הרשות הפלסטינית במלחמת "היסטוריה" - מחיקת ההיסטוריה היהודית והמרתה בהיסטוריה פלסטינית פיקטיבית. לתהליך שכתוב זה שתי מטרות מרכזיות: מחיקת העבר בן ה-3,000 של העם היהודי בארץ ישראל, והמצאת היסטוריה פלסטינית, ערבית ומוסלמית עתיקה בארץ.

מטרת העל של השכתוב ההיסטורי כחלק מאסטרטגיה פוליטית הוזכרה כבר בכנס של היסטוריונים פלסטינים בשנת 1998, שבו נעשה קישור ישיר בין שכתוב ההיסטוריה ליעד הפוליטי של שלילת זכות קיומה של ישראל:

"ד"ר יוסוף אל-זאמלי [יו"ר המחלקה להיסטוריה במכללה לחינוך בחאן יונס] קרא לכל האוניברסיטאות והמכונים לפעול לכתיבת ההיסטוריה של פלסטין ולהגן עליה, ולא לאפשר למושתלים [הזרים] ולאויבים לעוות אותה ולשחק בה, ו[בכך] לתת לגיטימציה להימצאות היהודים על האדמה הזו... אבו-עמר, [מרצה להיסטוריה] הבהיר כי... אין קשר בין הדור הקדום של היהודים לבין הדור החדש"
[אל-איאם, 04/12/1998]
 
מחיקת ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל מלווה בהמצאת סיפורים היסטוריים, עתיקים וחדשים, פרי דמיונה של הרשות הפלסטינית, התומכים באידיאולוגיה הפוליטית של הרש"פ, וטוענים לבעלותם על הארץ. השואה, והיבטים נוספים בהיסטוריה היהודית, מוכחשים ומעוותים. דוגמא נוספת לעיוות היסטורי היא הסתרת עברו של ישו כיהודי שגר בארץ ישראל. מנהיגי הרשות הפלסטינית מציגים את ישו כפלסטיני אשר הטיף לאסלאם. בכך הם מכחישים לא רק את ההיסטוריה היהודית, כי אם גם את ההיסטוריה ואת בסיס הלגיטימציה של הנצרות.

ביחידה זו דוגמאות וציטוטים רבים, המראים כי שכתוב ההיסטוריה הינו חלק אינטגרלי ממדיניות הרש"פ, וכי השימוש הנעשה בו נועד ליצירת אידיאולוגיה פוליטית.
שכתוב ההיסטוריה הפלסטינית
לאחר שמחקה את ההיסטוריה היהודית, ממלאה הרשות הפלסטינית את החלל בהיסטוריה פיקטיבית של הפלסטינים, הערבים והמוסלמים בארץ ישראל. אנשי אקדמיה ברשות טוענים כי פלסטינים, ערבים ומוסלמים אכלסו את ארץ ישראל בתקופת התנ"ך ואף לפני כן. דברים אלה הינם בלתי אפשריים היסטורית, שכן הכינוי "פלסטין", במקום ארץ יהודה/ישראל הוטבע בידי הרומאים בשנת 136 לספירה, והאסלאם יוסד רק בשנת 610 לספירה.

המצאת אלפי שנות היסטוריה בדויה היא דבר המושג על ידי מסכת של עיוותים ושקרים, הכוללת הפיכתם של הכנענים התנכיים לערבים, הפיכת הישראלים, העבריים ובני יהודה התנכיים לערבים ומוסלמים, המרת דתו של משה לאסלאם והפיכת ישו לפלסטיני שהטיף לאסלאם ולא לנצרות.

הסרט "התיעודי" לכאורה המוצג כאן, המתאר את הכנענים התנכיים כערבים, שודר פעמים רבות בטלוויזיה הפלסטינית, ומהווה דוגמה לשכתוב ההיסטוריה:
 
"הכנענים הערבים הקימו את נמלי החוף של כנען, הידועה כיום כפלסטין. פלסטין הותקפה בידי פולשים, אך מאפייניה הכנענים-ערביים עמדו איתן נוכח המאמצים לשנותם. יפו היא דוגמא לעיר שהפולשים לא הצליחו למחוק את מקורותיה הכנעניים."
[הטלוויזיה הפלסטינית, בין השנים 2005 - 2007]
 
הסרט בודה את ההיסטוריה ומציג תמונה לפיה קורבנות הפלישה הרומאית היו ערבים, ולא ממלכת יהודה.

להלן דוגמאות נוספות לשכתוב ההיסטוריה הפלסטינית על ידי הרשות:
טור בעיתון הרש"פ: הפלסטינים הם "צאצאי הכנענים" והם אלה שהקימו את ירושלים, תל אביב וערים נוספות
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 01/12/2015

מתוך מאמר מאת עזת דראע'מה, בעל טור קבוע בעיתון היומי של הרש"פ.
כותרת: "פסק ההלכה של הרב ציון..."
"אלו הם הפלסטינים, צאצאי הכנענים והיבוסים, הראשונים שהתגוררו על האדמה המקודשת הזאת ויישבו את הארץ המבורכת הזאת. הם הראשונים שדרכו על האדמה הזאת, והקימו את חיפה, יפו, ירושלים, צפת, חברון, שכם ותל אלרביע [תרגום של השם "תל אביב". מעולם לא היה יישוב בשם תל אלרביע]. הם מי שהשתרשו בתוך תוככי ירושלים וששרדו לאורך כל המאות, ועל סלעיהם וחזותיהם התנפצו חלומות הפולשים והחמדנים. הקולוניאליזם וכל הפולשים והכיבושים עברו מכאן, ואילו הפלסטינים המשיכו לקיים רבאט ולעמוד איתן...
אלו הם הפלסטינים, אוהבי שלום, ביטחון, חירות ועצמאות. הם משתוקקים  לחיים ולשמחה, ושונאים הרג ודם. זאת בניגוד לתיאור שנתן להם הרב היהודי הגזעני ציון בוארון: 'חלאות אדם.'"
 


היו פלסטינים בתקופת הברזל
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/12/2012
     "רשות העתיקות הישראלית הודיעה אתמול כי באזור שער הגיא, כביש ירושלים-יפו, התגלה מקדש מתקופת הברזל, שאותה הארכיאולוגים הישראלים מסווגים כתקופת ממלכת יהודה בפלסטין.
הרשות אמרה בהודעה מטעמה כי המקדש והממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו מספקים עדות נדירה לטקסי הפולחן באזור ירושלים בתחילתו של שלטון המלוכה, כלשונה.
בין היתר נמצאו פסלונים של גברים מזוקנים...
הארכיאולוגים הישראלים סבורים שהמקדש שהתגלה הוא אחד מבין מקדשים רבים שהיו מפוזרים במה שהם כינו ממלכת יהודה לפני תהליך הרפורמות בסוף תקופת המלוכה, אשר ביטלו את כל הטקסים מחוץ למקדש בירושלים.
אין חוות דעת עצמאיות [כלומר, לא ישראליות] בנוגע לממצא החדש, אך הוא מוכיח, באמצעות הפסלונים ששימשו קרוב לוודאי לטקסי דת, כי הפלסטינים בתקופת הברזל – בעודם סוגדים לאל אחד – שמרו על המנהגים שירשו מתקופות קודמות."

מאמר דעה בעיתון הרש"פ: ישראל עקרה תושבים שחיו בארץ "במשך אלפי שנים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 16/07/2012
מאמר דעה של ואא'ל אל-ברע'ות'י שהתפרסם בעיתון הרש"פ:
     "מאז הקמתה בשנת 1948, ישראל הצליחה להציג את עצמה כנווה מדבר של דמוקרטיה, שנבט בתוך מדבר רחב-ידיים של עריצות. המערב בלע את השקר הזה והגן עליה, מתוך מחשבה שהיא שלוחה של דמוקרטיה.
מוזר שהמערב התעלם מהעובדה שהנטע בן-הכלאיים הזה צמח באדמה שתושביה נעקרו ממנה בכוח הנשק – [נשק] שהמערב הדמוקרטי סייע באספקתו כדי להצמיח את ה"דמוקרטיה" החדשה על חורבותיה של חברה שחיה על אדמתה במשך אלפי שנים...
בהקשר זה, הסופר היהודי ממוצא עיראקי והקומוניסט לשעבר, סמי מיכאל, תקף בחריפות את הנטיות הגזעניות ואת הפילוג על רקע אתני בישראל...
הוא אמר ש'ישראל בסכנה אם הנהגת המדינה לא תבין שישראל נמצאת באזור המזרח התיכון ולא בקצות תבל,' והוסיף כי 'ישראל היא המדינה הגזענית ביותר בעולם החופשי.' בכך הוא מעניק לישראל את תעודת המדינה הגזענית ביותר, כלומר, היא מדינה 'דם-קרטית' ולא 'דמוקרטית.'"

שגריר אש"ף: הפלסטינים היו בפלסטין לאלפי שנים, מלפני יציאת היהודים ממצרים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 15/05/2012
מנחה מהדורת החדשות בטלוויזיית הרש"פ משוחח בטלפון עם איבראהים חרישה, שגריר פלסטין בז'נבה. 
     חרישה: "אנחנו הבעלים של פלסטין. הפלסטינים [נמצאים] בפלסטין לפני שהיהודים באו אלינו ממצרים, דרך סיני. לפני שהנצרות צמחה בפלסטין ולפני שהאסלאם הגיע מה- חג'אז. כולם זוכרים שבשנת 2010, חגגנו במלות 10,000 שנים לייסוד העיר הפלסטינית יריחו... לפלסטינים יש זכות ליישם את ההחלטות החוקיות הבינלאומיות, החל מהחלטת חלוקה, שנת 48', וזכות השיבה של הפלסטינים לבתיהם."

עיתון הרש"פ טוען כי ההרודיון (שנבנה ע"י הורדוס) הוא אתר פלסטיני
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 19/04/2012
כותרת: נחשב לאחד מציוני הנוף הפלסטיניים הבולטים - שלטונות הכיבוש והמתנחלים מזדרזים בייהוד הר פורדיס [ההרודיון]
     "שלטונות הכיבוש ו'מועצת גוש עציון' ההתנחלותית עשו כברת דרך ארוכה בייהוד אחד מציוני הנוף הפלסטיניים החשובים - שהפך לאחד ממוקדי התיירות המרכזיים עבור הישראלים – וזאת במסגרת ברית טמאה בין המתנחלים לממשלת הכיבוש וזרועותיה כדוגמת רשות הטבע והגנים.
שלטונות הכיבוש הניחו את ידם על מבצר 'ההרודיון', שמיוחס להורדוס, המושל האדומי של פרובינציית פלשתינה הרומאית, והפכו אותו ל'גן לאומי'.
שלטונות הכיבוש נתנו למועצת 'עציון' ההתנחלותית חופש פעולה באתר, שכינויי המקומי הוא הר פורדיס. מענק מממשלת ישראל אפשר למועצה ההתנחלותית "לפתח" את האתר כדי לקלוט מספר רב יותר של תיירים, שמספרם הלך וגדל. הוא הפך לאחד האתרים המושכים את מספר המבקרים הרב ביותר, במיוחד לאחר שהארכיאולוג הישראלי יהודה (הכוונה ל-אהוד) נצר הודיע כי מצא באתר את קבר הורדוס. רבים, ביניהם ארכיאולוגים ישראלים הטילו ספק בהכרזה הזו. מותו הדרמטי של נצר בעת שעבד באתר בחודש אוקטובר 2010 נתן נופך מיתולוגי לסיפור אהבתו להורדוס ולחפירות הבלתי חוקיות שלו באתר."

הערה: ההרודיון (הממוקם דרומית לירושלים) נבנה על ידי הורדוס (מלך יהודה) במאה הראשונה לפנה"ס.

חבר הוועד המרכזי של פת"ח: הפלסטינים "כאן (בישראל) מזה עשרות אלפי שנים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 24/09/2011
     "חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, תוופיק טיראוי, אמר כי נאומו של הנשיא מחמוד עבאס באו"ם הוא [נאום] היסטורי פר אקסלנס, שביטא במלואה את הטרגדיה של העם הפלסטיני, מאז שנת 1948 ועד היום, והציג את דרישותיהם של הפלסטינים בכל הקשור לעצמאות, לחירות ולהקמת המדינה. הוא אמר: 'זהו נאום היסטורי בזמן היסטורי ובמקום היסטורי.' במסגרת תגובתו על נאומו של נתניהו, הוא אמר: 'זהו נאום חיוור שחזר על עצמו ולא חידש דבר, אשר בו הוא ביטא את שלטון הכיבוש [ואמר] כי יש לו זכויות היסטוריות בארץ הזו, כאילו שהעולם אינו יודע שהנביא [מוחמד] עליו השלום עלה [השמיימה] ממסגד אל-אקצא. נתניהו דיבר כאילו זו ארץ אבותיו ושכח שאנחנו כאן מזה עשרות אלפי שנים.'"

כפרים ערביים קיימים בארץ ישראל "מאז ימי הכנענים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/12/2010
יחיא רבאח בטורו כותב מכתב גלוי למנכ"ל משרד ההסברה, המשורר אל-מותווכל טה, בעקבות פרסום מחקרו על הכותל:
     "ידידי היקר, המשורר אל-מותווכל טה, לשעבר מזכ"ל התאחדות הכותבים הפלסטינים... ו[בהווה] תת-שר ההסברה... נשען על חרב-האמת והמחקר המדעי והאובייקטיבי, והגיש לנו מחקר תמציתי מאוד על קיר אל-בוראק...
כשפרץ מרד אל-בוראק, הקימה בריטניה, שהייתה אז בעלת הברית הראשונה של התנועה הציונית, ועדת חקירה שהוכרה בשם ועדת שאו. הוועדה הגיעה לפלסטין ופגשה את כל הצדדים... והגיעה לאמת היסטורית מוכחת, כי קיר אל-בוראק הוא חלק אורגני ממסגד אל-אקצא, וכי הוא הגדר הדרום מערבית שלו, ושאין לו [לכותל] כל קשר למקדש שלמה, שהיהודים אומרים כי רומא החריבה אותו בשנת 70 לספירה...
אנו מבינים היטב את גל הזעם הזה השוטף את ישראל נגד מחקר זה ונגד אל-מותווכל... האם ישראל תפסיק לעורר רגישויות ובעיות וטרגדיות, כשהיא מתעקשת לתת שמות עבריים לכפרים הערביים הנמצאים מאז ימי הכנענים, אלפי שנים?"

היסטוריון פלסטיני מכחיש היסטוריה יהודית בת אלף שנים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/10/2009
נביל עלקם, היסטוריון:
     "מדוע הכיבוש מתעניין בגנבה [תרבותית], בעיוות ומחיקת המורשת הפלסטינית? מפני שהוא מחפש אחר היסטוריה [על האדמה] בזמן שהמורשת [הפלסטינית] היא ההיסטוריה שמוכיחה את הקשר שלנו [הפלסטינים] לאדמה... [למורשת הפלסטינית] עומק היסטורי בן 4,000-5,000 שנים. והנה [ישראל] מנסה לגנוב את הסמלים האלה, בכדי ליצור זהות ישראלית מפוברקת." הקש כאן לצפייה בסרטון

הפלסטינים טוענים כי היהודים גנבו מהם את ההיסטוריה שלהם
מקור: ערוץ אל-פילסטיניה (פת"ח), 15/10/2009
צלאח ראפת, חבר הוועד הפועל של אש"ף:
     "כאשר אנו מחיים את המורשת הזאת [הפלסטינית] ודבקים בה, כדי להתמודד עם כל הניסיונות שנעשים מצד ישראל, מצד הכיבוש הישראלי, לגניבת המורשת הלאומית וזיופה תוך טענה שזוהי מורשתם - החל ממאכלים ועד לבוש ומבנים. לכל דבר בארצנו ממורשתנו הם טוענים שזוהי מורשתם - אפילו המנהרות, שהם מנסים לחפור תחת מסגד אל-אקצא ותחת ירושלים. רבות מהמנהרות הללו הן מנהרות עתיקות, שהעבירו מים לירושלים, והם [ישראל] טוענים שהם מחפשים אחר בית המקדש המדומה."

ישו היה נביא פלסטיני, לא יהודי
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 09/06/2009
הארכיבישוף עטאלאא' חנא [בנימה צינית]: 
     "אנו [הנוצרים] סחורה מקומית, תוצרת פלסטינית וערבית במאת האחוזים; ולכן אנו מתנגדים לשימוש במונח מיעוט [ביחס אלינו הנוצרים].
[שייח' ד"ר תייסיר א-תמימי, השופט השרעי העליון, נכנס לדבריו של חנא ואומר]: "ישו הוא הנביא הפלסטיני היחיד."

הפלסטינים הם כנענים ערביים
מקור: אל-איאם, 07/04/2009
"ד"ר יונס עמר [נשיא אוניברסיטת אל-קדס הפתוחה], מחבר הספר 'ירושלים - עירו של אללה', סקר את הטענות הישראליות בנוגע לתולדות הנוכחות היהודית בפלסטין ובירושלים, והפריך את הדברים מבחינה היסטורית ו[חשף] את זיוף העובדות שבהם. הוא הצביע על הדעה המקובלת השגויה, כי מוצא הפלסטינים הוא בקבוצת אנשים שהיגרה מ[איי] יוון והתנחלה בפלסטין, ואישר כי הפלסטינים הם כנענים ערביים, והם ילידי הארץ הזו."

הערבים נמצאים בפלסטין מאז 7,500 לפנה"ס
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/03/2009
     "המועצה האסלאמית העליונה [של הרשות הפלסטינית] הכריזה כי הערבים נמצאים בפלסטין מאז 7,500 לפני הספירה, והוחלט מהשמיים להכריז על האסלאמיות שלה [של הארץ] לפני 1,500 שנים." 

ירושלים היא הבירה הדתית, הפוליטית והרוחנית של פלסטין
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/03/2009
השייח' ד"ר תייסיר אל-תמימי, השופט השרעי העליון: 
     "ירושלים היא הבירה הדתית, הפוליטית והרוחנית של מדינת פלסטין וליהודים אין זכות בה."

השרידים הארכיאולוגיים מפריכים ההיסטוריה היהודית של ירושלים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 27/02/2009
ראיון עם מנהל המכון הארכיאולוגי של אוניברסיטת אל-קדס, ד"ר מרואן אבו ח'לף:
     "האוצרות הארכיאולוגיים בירושלים מדגישים את עומק המורשת וההיסטוריה של העיר; כמוכן הם מדגישים את ערביותה ומפריכים את הטענות הישראליות, לפיהן היא עיר יהודית... ידוע כי ייתכן ותחת כל אבן ובכל פינה, בכל רחוב ובכל עיקול בירושלים יש שרידים; שרידים אלה אומרים: אנו ערבים, אנו מוסלמים, אנו נוצרים."

הטלוויזיה הפלסטינית קוראת ל"פייסבוק" להחרים את ישראל
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 09/03/2008
הפייסבוק כזירת לחימה חדשה בין הערבים וישראל:
    
"'ישראל אינה מדינה... מיחקו אותה מרשימת המדינות באתר האינטרנט!' - זוהי הכותרת בפורום ערבי שכולל אלפי אמריקאים, זרים ואפילו יהודים, באתר האינטרנט המפורסם 'פייסבוק'... הפורום דורש להתייחס לישראל כישות כובשת ולא כמדינה...יש מידע רב [בפורום הזה] על ההיסטוריה הפלסטינית, והקשר של העם הפלסטיני לארץ הזאת, שכמובן נגזלה מאיתנו."

לפלסטינים זכות על האדמה בשל קיום בן 7,000 שנה
מקור: אל-איאם, 11/09/2006
מאמר מאת ד"ר עבד אלמג'יד סווילאם:
    
"איננו רוצים ממנו [רמ"מ בריטניה, טוני בלייר] אלא תשובה אחת על שאלה אחת: האם אנו עם, שזכאי לחיים באדמתו, שבה נולד לפני יותר משבעת אלפים שנה, או לא."

הכנענים, "האבות הקדמונים של הפלסטינים", בנו את בית המקדש
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 02/08/2004
שני היסטוריונים פלסטיניים מלמדים אודות ההיסטוריה הפלסטינית: התנ"ך הוא עיוות של טקסט איסלאמי; העברים התנ"כיים היו ערבים-בדואים,נביאי התנ"ך הם נביאים של האסלאם; אין שום קשר בין העברים בתנ"ך ליהודים של היום; הכנענים הם אבות אבותיהם של הפלסטינים; השבטים העבריים של תקופת התנ"ך נכחדו ולא נותרו מהם שרידים.
ג'ריר אל-קדוה, היועץ של ערפאת לענייני חינוך:
     "בית המקדש הוא מפירות דמיונם [של היהודים]. בכל אופן, כאשר הגיעו בני עמנו או אבותינו הכנענים לפלסטין, הם בנו את בית המקדש... בירושלים."
ד"ר אסאא'ם סיסאלם, יו"ר מחלקת היסטוריה באוניברסיטה האסלאמית בעזה:
"אל לנו להתרכז רבות במה שמכונה שבטים עבריים, שהם בפועל שבטים בדואים-ערביים. אין להם קשר ליהודי כוזר האלה. השבטים האלו נמחקו וחדלו מלהתקיים ולא נותרו מהם עקבות."