ירושלים תחת "מתקפה"

"ייהוד" ירושלים

שר ההקדשים הפלסטיני: ישראל שואפת ל"הריסת מסגד אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה;” מופתי הרש"פ: ישראל רוצה "לייהד" את ירושלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/07/2018
כותרת: "אדעיס והמופתי מזהירים כי החפירות מתחת למסגד אלאקצא המבורך הרות אסון"
   "שר ההקדשים וענייני הדת, יוסף אדעיס, אמר כי מעשי הכיבוש בירושלים ובמסגד אל אקצא הם הפרה מסוכנת... כאשר האחרון שבהם היה החפירות שמוסדות הכיבוש עורכים מתחת למסגד אלאקצא. הוא הוסיף כי חפירות אלה מאיימות על מבניו, על רחבותיו ועל חיי בני עמנו שפוקדים אותו...  אדעיס הדגיש את חומרת ההתפתחויות האחרונות בהפרות הישראליות נגד מסגד אל אקצא. הוא ציין כי הדבר מחייב עמדה פלסטינית, אסלאמית ובינלאומית, שתהלום את ההפרות, אשר מתקדמות באופן שיטתי ומתוכנן, עד להריסת אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה שלהם... באותו עניין, המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל אקצא, מחמד חסין, הזהיר כי החפירות ששלטונות הכיבוש מקיימים באזור הארמונות האומיים... הן הרות אסון. הוא צפה כי כל הבניינים האסלאמיים באזור יתערערו, ולאחר מכן ייהרסו, על מנת לשנות את זהותה של העיר הקדושה ולייהד אותה לחלוטין. המופתי חסין ציין אתמול בהודעה כי שלטונות הכיבוש מעמידים פנים שהם מחפשים אחר יסודות בית המקדש המדומה שלהם, והדגיש כי הדבר נעשה מסוכן ביותר למסגד אל אקצא המבורך..."

גורם רשמי ברש"פ מאשים את ישראל בניסיון "לייהד את ירושלים ולחלל את המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 14/11/2015
כותרת: "רמאללה: עצרת הספד לשהיד מהנד אלחלבי"
"עצרת ההספד של השהיד מהנד אלחלבי, שארגנה תנועתו הג'האד האסלאמי באולם סלים אפנדי בעיר אלבירה ביום שבת בצהריים, הפכה לחתונה לאומית, שכולם הסכימו במהלכה על חשיבות המשך אינתיפאדת ירושלים, בהיותה תגובה טבעית לתוקפנות הכיבוש, התנחלותו ומסעות הייהוד שלו. כמו כן, המשתתפים בחתונת השהאדה הסכימו פה אחד כי פעולת הגבורה של השהיד מהנד הייתה הנפץ שפוצץ את האינתיפאדה, והדגישו כי יש לסיים את הפילוג ולחזק את האחדות הלאומית נגד הכיבוש וכנופיות המתנחלים...
בתורו, חבר הוועד הפועל של אש"ף וסמזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, קיס עבד אלכרים 'אבו לילא', החל את דבריו במילים שחרת השהיד מהנד אלחלבי בעמוד הפייסבוק שלו יום לפני עלייתו [השמיימה], והכריז בהן על פרוץ האינתיפאדה השלישית.

לקריאת המאמר המלא לחץ "לכתבה המלאה" למטה

בקריקטורה שפרסמה פת"ח: ישראל מוציאה להורג את העם הפלסטיני באמצעות "ייהוד" ועורפת את ראשו של מבנה כיפת הסלע
מקור: אתר האינטרנט של נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח, 19/09/2015

קריקטורה שפורסמה באתר נציבות ההסברה והתרבות של פת"ח מציגה את ישראל כמוציא-להורג מטעם דאע"ש, שמגן דוד מצויר על כיסוי ראשו, לבוש בגד שחור שעליו הכיתוב: "הייהוד." המוציא-להורג מניף גרזן, ועומד לערוף את הראש של פלסטיני שנראה ככיפת הסלע. "ראשו" של הפלסטיני מונח על גזע עץ שקוע בשינה, ועליו הכיתוב "ההתעלמות הבינלאומית."
לחץ כאן לדיווח

המופתי של הרש"פ ומועצת ההלכה העליונה: "התוכנית הישראלית היא לייהד את ירושלים ואת אל-אקצא"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 24/07/2015

כותרת: "מועצת ההלכה העליונה: 'הייהוד מאיים על קיומו של מסגד אלאקצא'"
"מועצת ההלכה העליונה גינתה את החרפת הקריאות הישראליות לפלוש למסגד אלאקצא ולקיים טקסים תלמודיים ברחבותיו הטהורות. דברים אלו נאמרו במסגרת ישיבה של המועצה, בראשותו של השיח' מחמד חסין, המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטינים וראש מועצת ההלכה העליונה. זאת, בתגובה לקריאתו של מה שמכונה "איחוד ארגוני בית המקדש" הקיצוני לתומכיו לבצע פלישות קבוצתיות ביום ראשון הקרוב, ביום השנה למה שמכונה "חורבן בית המקדש". המועצה החשיבה קריאה זו להסלמה מסוכנת ולהכרזה רשמית על חנוכתו של מסגד אלאקצא כבית כנסת יהודי וכמוקד עלייה לרגל ליהודים לקיום טקסיהם התלמודיים, על חשבון האסלאמיות שלו, והבהירה כי המשך המתקפה נגד אלאקצא מהווה התרעה על מלחמת דת.
כמו כן, היא הדגישה כי היא התכנית הישראלית לייהד את ירושלים ואת אלאקצא, או להניח עליהם יד, היא אשליה, משום שהזכאות על המסגד, על רחבותיו, מסדרונותיו וכל חלק בו, בין אם הוא נראה על פני הארץ או תחתה, היא אך ורק של המוסלמים, והעיר ירושלים תישאר בעלת פנים אסלאמיות וזהות ערבית, והכיבוש לא יגזול ממנה את זהותה, לא משנה כמה הוא יפריז בפשעיו ובזיוף העובדות. המועצה דחקה באזרחים ובמוסלמים בעולם שיכולים להגיע אלאקצא להגביר את נוכחותם בו, על מנת לעזור לו ולעמוד כסכר איתן אל מול המזימות שנרקמות נגדו, והדגישה כי בני עמנו יאחזו במסגדם עד שאללה יירש את הארץ וכל אשר בה, יהיו אשר יהיו הקורבנות שיידרשו."

הערות:  מועצת ההלכה העליונה היא גוף רשמי של הרש"פ, שבראשה עומד המופתי של הרש"פ(המופתי מוחמד חוסיים, נכון ל2015) באתר האינטרנט של המועצה בשפה הערבית כתוב שחברי המועצה ממונים על ידי צו נשיאותי.המופתי ממליץ על מועמדים למועצה והנשיא (מחמוד עבאס, נכון ל2015) ממנה אותם.

הרש"פ מחשיבה כל נוכחות של יהודים בהר הבית כאל "פלישה". עם זאת, כל אדם שמבקש לבקר בהר הבית מחויב לעבור בדיקה בטחונית קפדנית ע"י כוחות הביטחון הישראלים לפני העלייה להר.


גורם רשמי ברש"פ מזהיר מ"המשך ייהוד העיר ירושלים" ומ"המזימות הישראליות" להשתלט על אל-אקצא
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 21/07/2015

כותרת: "משרד ההקדשים והמופתי מזהירים מפני פלישות למסגד אלאקצא"
"שר ההקדשים וענייני הדת, השיח' יוסף אדעיס, והמופתי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים, השיח' מחמד חסין, הזהירו מפני הסכנה של מה שדווח באמצעי התקשורת בנוגע לכוונה של מי שמכונים קבוצות בית המקדש המדומה לפלוש באופן מוגבר למסגד אלאקצא מחר, יום רביעי, מה שבא במסגרת הפגיעה [בעצמאותו של מסגד אלאקצא ובבעלותם המוחלטת של המוסלמים עליו. דברים אלו נאמרו היום, יום שלישי, במהלך פגישה של שר ההקדשים והמופתי במשכן משרד ההקדשים. שני הצדדים הדגישו כי המזימות הישראליות המסוכנות וההולכות ומחריפות נגד העיר ירושלים, המתבטאות בניסיונותיהם להתערב בענייני ה"חרם" הירושלמי [מתחם הר הבית], בחפירות מוגברות מתחת למסגד אלאקצא באמתלה של חיפוש אחר עתיקות מדומות ובתוכניות התנחלות אינטנסיביות בירושלים, הן ניסיון לשנות את המצב הקיים ב"חרם" הירושלמי. זאת, לצד המשך ייהוד העיר ירושלים ובידודה המלא מסביבה הגיאוגרפית ובניית גדר ההפרדה הגזענית.כמו כן, שני הצדדים קראו לעם הפלסטיני בכל מקומות הימצאו להגביר את נוכחותו במסגד אלאקצא, על מנת לסכל את כל המזימות הישראליות החותרות להשתלט עליו."

הערה: ההגדרה קבוצות בית המקדש המדומה מתייחסת לתנועות יהודיות דתיות כולל "הקרן למורשת הר הבית",  "הליבה-המיזם לחופש יהודי בהר הבית" , ו"סטודנטים למען הר הבית". קבוצות אלו הגבירו את המודעות לחשיבות של הר הבית ביהדות, ומעודדות עלייה להר.
 


המופתי של הרש"פ: ישראל מפעילה נסינות "טינוף, זיוף וייהוד" של ירושלים
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 13/07/2015

כותרת: "המופתי הכללי קורא להגביר את הביקורים באל-אקצא"
"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן של מסגד אלאקצא, השיח' מוחמד חוסיין, קרא להגביר את הביקורים במסגד אל-אקצא, על מנת להכשיל את הקריאות הישראליות ההולכות ומחריפות לפלוש לאלאקצא ולקיים טקסים תלמודיים ברחבותיו הטהורות.  דברים אלו באו בעקבות קריאה של ארגוני בית המקדש הקיצוניים לתומכיהם לארגן הפגנה יהודיות מול שער הרחמים ביום שלישי הקרוב, ה-27 ברמדאן, על מנת לדרוש את סגירתו של מסגד אל-אקצא בפני המוסלמים באופן כולל ביום השנה של מה שמכונה "חורבן בית המקדש". המופתי החשיב את הקריאה הזו כהסלמה מסוכנת, והבהיר כי המשך המתקפה על מסגד אל-אקצא, טינופו ועידוד הקיצונים לבקר בו מתריעים על מלחמת דת הממשמשת ובאה.
כמו כן, הוא ציין כי הקריאות ותכניות ההסתה התוקפניות לטינוף מסגד אל-אקצא ורחבותיו ולפגיעה בו התגברו במהלך חודש רמדאן. המופתי קרא למתפללים תושבי ירושלים ושטחי 1948 ולכל מי שיכול להגיע למסגד אל-אקצא מרחבי המולדת להשקיע את מרב המאמצים לבקר בו ולחזק את נוכחותם בו, על מנת להגן עליו ולשמור עליו מפני המתקפות וההפרות המתמשכות והמתגברות נגדו.
כמו כן, הוא הדגיש כי בני עמנו יאחזו בעקשנות במסגד שלהם, לא משנה מה המחיר והקורבנות שהדבר ידרוש, עד ליום שבו יירש אללה את הארץ וכל אשר בה.
המופתי קרא לאומה הערבית ולאומה האסלאמית לבצע את חובתם ולהגן על מסגד אל-אקצא וירושלים ולסייע להם בכל הדרכים והאמצעים שברשותם, על מנת לשמור על טוהרה של העיר הקדושה ולמנוע את ניסיונות הטינוף, הזיוף והייהוד שמתבצעים במלוא המרץ.

 


שר ההקדשים ברש"פ קורא ל"ריבאט" והגנה על ירושלים מפני ייהוד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 06/07/2015

כותרת: "אדעיס קורא לפקוד את אל-אקצא ולהגן על ירושלים מפני הייהוד"
"שר ההקדשים וענייני הדת, השיח' יוסף אדעיס... חזר והדגיש את קריאתו לפקוד את מסגד אל-אקצא ולקיים בו ריבאט רצוף, והתחנן בפני אללה שיסיר את העוול והכיבוש מארצנו וכי מקום העלייה השמיימה של נביאנו [מסגד אל-אקצא] יהיה חופשי."
 


עבאס: ישראל מנסה ל"ייהד" את הכותל המערבי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 19/06/2015

כותרת: "הנשיא ל[עיתון המצרי] "רוז אליוסף": 'כל המאמצים להשגת השלום צריכים להיות לפי ההחלטות הבינלאומיות"'
שאלה: "האם תוכל לפרט לנו על הקמפיין לבידודה של ישראל מבחינה מדינית וכלכלית?"
הנשיא מחמוד עבאס: "הקמפיין הזה, שהחל לפני 2012 וממשיך עד עתה, הביא לכך שכעת כל אירופה אומרת כי ההתנחלות אינה חוקית, ושגם וושינגטון אמרה, באמצעות מזכיר המדינה שלה ג'ון קרי, כי ההתנחלות אינה חוקית. יותר מכך, אירופה לקחה עוד צעד קדימה, והחרימה את כל המוצרים המגיעים מההתנחלויות, בהיותם בלתי חוקיים, ועוד לא קרה בהיסטוריה שאירופה נקטה עמדות מסוג זה. לכן, אנחנו ממשיכים בכיוון הזה וגם לא נעצור. זה מה שאמרתי כשדיברתי עם מספר בכירים אמריקאים – שמטרתנו היא לבודד את מדיניותה של ישראל... והם אומרים: אתה רוצה לבודד את ישראל. אולם, אני אמרתי להם: אני מכיר בישראל, אך אני דורש לבודד את המדיניות שלה. אם לא היה בכוונתי להכיר בה, הייתי מפסיק את הקשר שלי איתם, אך אני לא רוצה להחרים אותם, אלא לבודד את מדיניות החוץ שלהם בכל מדינות העולם, והשבח לאללה, הצלחנו בכך. זה מה שגרם לאפיפיור, שבא לבקר אותנו לאחרונה, לשנות את המסלול המתוכנן שלו ולהתפלל ליד כותל אלבראק [הכותל המערבי], אותו מנסה ישראל לייהד, והוא גם התפלל ליד גדר [ההפרדה], מה שלא היה חלק מתכניתו, על מנת להגיד לעולם: אנו נגד הגדר."

 


המופתי של ירושלים מזהיר מפני תכנית ישראלית "לייהד את ירושלים" ולגזול את זהותה המוסלמית ע"י זיוף העובדות
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 12/02/2015
 כותרת: "המופתי הכללי מזהיר מפני כינוי מסגד אל-אקצא בשם 'הר הבית'"
"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל-אקצא המבורך, שיח' מחמד חסין, הזהיר מפני הצבת שלט על ידי עיריית הכיבוש ליד שער המשגיח, שעליו כתוב 'הר הבית'. המופתי אמר כי צעד זה הוא במסגרת הניסיונות לחלק את מסגד אל-אקצא המבורך בין מוסלמים ליהודים, לפרוש את השפעתם עליו ולקבוע בתוכו עובדות בשטח, בדומה למה שקרה במסגד האבראהימי [מערת המכפלה] בחברון. זאת כדי לממש את שאיפותיהם לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך.
המופתי הבהיר כי עם התקרבות הבחירות של שלטונות הכיבוש, כל המפלגות מנסות למשוך את קולות הימין הקיצוני באמצעות הגברת ההתקפות על העם הפלסטיני ומקומותיו הקדושים. הוא הדגיש כי התכנית הישראלית לייהד את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא המבורך ולשים עליהם את היד היא אשליה, משום שמסגד אל-אקצא המבורך הוא זכותם הבלעדית של המוסלמים, על רחבותיו, אכסדראותיו וכל חלקיו - הן אלו הגלויים שנמצאים מעל לפני הקרקע, והן אלו שנמצאים מתחת לה. עוד ציין כי העיר ירושלים תישאר בעלת אופי אסלאמי וזהות ערבית, וכי הכיבוש לא יגזול את אופייה ואת זהותה, ימשיך ככל שימשיך בפשיעה ובזיוף העובדות."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

יועצו של עבאס: ישראל שוללת את "הצביון הערבי והאסלאמי" ומנסה "לכפות צביון... יהודי" עליה
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 11/02/2015
כותרת: "אל-הבאש דורש מאונסק"ו להתערב כדי למנוע את זיוף העובדות וההיסטוריה בירושלים"
     "השופט השרעי העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים, מחמוד אל-הבאש, דרש היום, יום ד', מאונסק"ו להתערב באופן דחוף ומידי כדי למנוע מהכיבוש הישראלי לזייף את העובדות ולהרוס את המורשת האנושית בירושלים.
בהודעה לעיתונות, אל-הבאש הזהיר מפני חומרת הצעד המסלים שנקטו צוותי עיריית הכיבוש הישראלי, בהציבם שלט המכנה את מסגד אל-אקצא המבורך בשם 'היכל שלמה' ליד שער המשגיח (המועצה) [סוגריים במקור], אחד משערי מסגד אל-אקצא המבורך, בשפות הערבית, העברית והאנגלית.
אל-הבאש אמר כי שינוי השמות בעיר הקודש על ידי ישראל הוא סוג של זיוף מכוון של ההיסטוריה ושל המורשת, וניסיון נואש לשלול את הצביון הערבי והאסלאמי ולכפות צביון חדש ומומצא - הצביון היהודי. הוא ציין כי זהו צעד מסוכן ביותר, המבשר על השלכות חמורות.
אל-הבאש הבהיר כי למרות פעולות הייהוד שמבצעות ממשלת הכיבוש הישראלי וזרועותיה השונות נגד ירושלים, ולמרות הניסיונות למחוק את מאפייניה הערביים והאסלאמיים והמשך הפקעת הקרקעות ובניית ההתנחלויות על אדמתה, הדבר לא ישנה את העובדה שהיא בירתה הדתית, הפוליטית והרוחנית של פלסטין, ושליהודים אין זכות עליה."
לחץ כאן לדיווח

ישראל מייהדת את ירושלים ומנסה "לשכנע את העולם שירושלים אינה ערבית אלא יהודית"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/08/2013
     "היום, יום ד' ה-21 באוגוסט, חל יום השנה ה-44 לשריפה במסגד אל-אקצא המבורך בשנת 1969, לאחר שהיהודי הקיצוני מייקל דניס הצית אש במסגד.... ישראל עצרה את הפושע, והשלטונות הישראליים העבירו אותו לבית חולים פסיכיאטרי... ולאחר זמן לא רב הוא גורש לאוסטרליה. הוא אמר אז כי עשה את מה שעשה 'במצוות האל'... לפני הצתת אל-אקצא ועד ימינו אנו מנסים השלטונות הישראליים בשלל דרכים ואמצעים לפגוע במסגד אל-אקצא, באמצעות המשך החפירות מתחתיו ובניית מנהרות המחוברות זו לזו, דבר שהביא להריסת יסודות המסגד בחרם של ירושלים (הר הבית). השלטונות הישראליים עודם מתאמצים לייהד את ירושלים הערבית, ותמיד מנסים להסתיר את כיפת הסלע, שמהווה סמל לירושלים הערבית בעיני העולם, בניסיון עלוב לשכנע את העולם שירושלים אינה ערבית אלא יהודית. כמו כן, הם ממשיכים להסית נגד מוסלמים, ואיש אינו מוציא מכלל אפשרות ש'מטורף' יהודי נוסף יצית שוב את המסגד."
לחץ כאן לדיווח

הערה: אוסטרלי לא-יהודי הצית אש במסגד אל-אקצא ב- 1969, הרשות הפלסטינית טוענת כי הדבר נעשה על ידי ישראלי.

עיתון הרש"פ: יהודי הצית את אל-אקצא ב-1969 וגם היום ישראל מנסה להרוס את המסגד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/08/2013
     "היום, יום ד' ה-21 באוגוסט, חל יום השנה ה-44 לשריפה במסגד אל-אקצא המבורך בשנת 1969, לאחר שהיהודי הקיצוני מייקל דניס הצית אש במסגד... ישראל עצרה את הפושע, והשלטונות הישראליים העבירו אותו לבית חולים פסיכיאטרי... ולאחר זמן לא רב הוא גורש לאוסטרליה. הוא אמר אז כי עשה את מה שעשה 'במצוות האל.'...
לפני הצתת אל-אקצא ועד לימינו אנו מנסים השלטונות הישראליים בשלל דרכים ואמצעים לפגוע במסגד אל-אקצא, באמצעות המשך החפירות מתחתיו ובניית מנהרות המחוברות זו לזו, דבר שהביא להריסת יסודות המסגד בחרם של ירושלים [הר הבית].
השלטונות הישראליים עודם מתאמצים לייהד את ירושלים הערבית, ותמיד מנסים להסתיר את כיפת הסלע, שמהווה סמל לירושלים הערבית בעיני העולם, בניסיון עלוב לשכנע את העולם שירושלים אינה ערבית אלא יהודית. כמו כן, הם ממשיכים להסית נגד מוסלמים, ואיש אינו מוציא מכלל אפשרות ש'מטורף' יהודי נוסף יצית שוב את המסגד."

הערה: אוסטרלי לא-יהודי הצית אש במסגד אל-אקצא ב- 1969, הרשות הפלסטינית טוענת כי הדבר נעשה על ידי ישראלי.

ישראל ממשיכה ב"ייהוד ירושלים" וב"גירוש תושביה"
מקור: , 20/08/2013
     "המועצה הלאומית הפלסטינית (הגוף המחוקק של אש"ף) הזהירה מפני ההשלכות של המשך ייהוד ירושלים הערבית הפלסטינית על ידי שלטונות הכיבוש.
בהודעה [שפורסמה] היום, יום ג', לרגל יום השנה ה-44 לפשע שביצע הכיבוש בהצתת [מסגד] אל-אקצא, הדגישה המועצה הלאומית כי הכיבוש ממשיך כל יום בפשע הצתת מסגד אל-אקצא וירושלים בירת מדינת פלסטין, באמצעות המשך ההתנחלות, הייהוד וגירוש תושביה.
המועצה הדגישה כי הכיבוש נחוש להבעיר להבות באדמה הפלסטינית בפרט ובאזור בכלל, ולהרוס כל סיכוי לשלום."



הזרוע הצבאית של פת"ח מזהירה מפני "הקשר הציוני-אמריקאי ליהד את מסגד אל-אקצא"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/08/2013
     "גדודי השהידים של אל-אקצא, הזרוע הצבאית של תנועת פת"ח, גינו גם הם את הפיצוץ שהתרחש אתמול [16/08/2013] באלצ'אחיה שבבירות.
הגדודים הזהירו את כולם להימנע ממלחמות אחים [ולפעול] לחשיפת הקשר הציוני-אמריקאי להחלשת כוחות התנגדות באזור ולייהוד מסגד אל-אקצא מול עיניהם של המוסלמים."

"'ייהודה' של המדינה" היא חלק מ"הנרטיב הישראלי המזויף"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/07/2013
טורו היומי של עאדל עבד אל-רחמן בעיתון הרש"פ הרשמי:
      "משאל העם המוצע על ידי [רה"מ] נתניהו אינו אלא תירוץ ותכסיס חדש להתחמקות מהישגי תהליך השלום ולהתעקשות על התבצרות בחיק ההתנחלויות ועל הפקעת אדמות, ייהודן וסיפוחן לעמוד התווך של הפרויקט הציוני הקולוניאלי - המדינה הישראלית. כמו כן, הוא מהווה אחת מדרכי הנצחת הנרטיב הישראלי המזויף המדבר על 'יהודיותה' של המדינה, מה שאף סותר לחלוטין את הנרטיב הפלסטיני."

הערה: משאל העם מתייחס להצעה שבנימין נתניהו העלה ביולי 2013, לערוך משאל עם וכך לתת לאזרחי המדינה להחליט בעניין מסירת שטחים לרשות הפלסטינית.

ההסתייעות באמריקנים :המחאה נגד האחים המוסלמים במצרים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/07/2013
     המציאות היא שוושינגטון רואה את קריסת שלטון המדריך [הכללי של האחים המוסלמים] במצרים כקריסה של תכנית האביב הערבי, שהיא נותנת לו חסות ומנסה להפיצו - לא רק בארצות ערב, אלא גם בכל   הארצות האסלאמיות. זאת במטרה ליצור אסלאם חדש ומגויס, שיהיה בעל בריתה ויפטור אותה מהטרחה שבלחימה בג'האדיסטים הסלפים...
לכן, האמריקנים דואגים להרחיק את הצבא המצרי מהתערבות בכוח במאבק ההמונים במצרים, כאילו שהם אינם מבחינים בשיטפון האנושי בערי מצרים, שדורש לבצע שינוי ולהחזיר את המהפכה לאנשיה, לאחר שהאחים המוסלמים  גנבו אותה

עבאס מזהיר מהאתגר המתמשך של הפלסטינים: "ייהוד ירושלים" על ידי ישראל
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 19/11/2012
כתגובה לירי הטילים המתמשך מצד חמאס על ישראל, ב-14/11/2012 ישראל פתחה במבצע "עמוד ענן" שמטרתו פגיעה בתשתיות טרור בעזה. להלן קטעים מנאומו של מחמוד עבאס ב ישיבת ההנהגה הפלסטינית ב-18/11/2012:
     "ישראל ממשיכה בתוקפנותה זה היום החמישי ברציפות, ומאיימת בשלב חדש של הסלמה במבצע הצבאי שלה, דבר שיגרום לעוד הרס ושפיכות דמים, ויגדיל את האיום על הביטחון והיציבות באזור כולו... באמצעות מלחמתה התוקפנית והבלתי הוגנת נגד בני עמנו בעזה, ישראל חותרת לבסס את הפילוג ולהעמיק את הפירוד בין שני חלקי המולדת והאדמה הפלסטינית. התגובה הפלסטינית לתוקפנות הזו היא בראש ובראשונה למהר ולהשאיר מאחור את הפילוג האפל, ולהשיב את האחדות הלאומית. בצל האירועים הללו, איננו שוכחים שישנו פילוג ושעלינו להשאירו מאחורינו לנצח. העם הפלסטיני מתמודד כיום, לצד אתגר התוקפנות על עזה, עם אתגרים נוספים שאינם פחות מסוכנים: ייהוד ירושלים, הרחבת ההתנחלויות והאיומים הישראליים הבלתי פוסקים על הרש"פ בתגובה לפנייתנו לאו"ם... היום אנו זקוקים ביותר לאחדות פלסטינית כדי להתמודד עם האתגרים הללו."

ישראל מייהדת סממנים אסלאמיים ונוצרים בירושלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/09/2012
     "מחוז ירושלים פרסם אתמול הודעה תחת הכותרת 'סממניה הארכיאולוגיים של ירושלים, היסטוריה עתיקה ומתקפה ישראלית מתמשכת', שמטרתה להקנות ידע לגבי חלק מסממניה הארכיאולוגיים, הדתיים וההיסטוריים הרבים שקיימים בירושלים. ראש מחוז ירושלים, המהנדס עדנאן אל-חוסייני, אמר כי הודעה זו באה בזמן בו העיר נתונה למסע זיוף ישראלי, שמטרתו למחוק את סממניה האסלאמיים והנוצרים ולהבליט את אופייה היהודי. אל-חוסייני הדגיש כי חלק מהמוסדות הלאומיים הפעילים, וביניהם מחוז ירושלים, הוועדה הלאומית ודומיהם, נושאים על כתפיהם את הפניית הזרקור לעבר ניסיונות הייהוד הקדחתניים הפוקדים את סממנים אלה."

מוסד אל-אקצא: ישראל מייהדת את הקיר המערבי של אל-אקצא (הכותל)
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/09/2012
     "מוסד אל-אקצא (מוסד ערבי ישראלי) להקדשים ולמורשת הזהיר אתמול, יום חמישי, מחפירות מסוכנות שמבצע צבא הכיבוש הישראלי וזרועות הביצוע שלו מתחת ליסודות מסגד אל-אקצא המבורך... המוסד התייחס לטענותיו הכוזבות של הכיבוש, לפיהן במהלך חפירותיו באזור הנ"ל נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים מגוונים מתקופת בית המקדש המדומה הראשון והשני, דבר שמהווה סכנה למסגד אל-אקצא מההיבט הקונסטרוקטיבי, הארכיאולוגי וההיסטורי... הכיבוש טוען כי מצא במהלך חפירותיו ממצאים ארכיאולוגיים השייכים לתקופת בית המקדש המדומה הראשון והשני... כמו כן, החל הכיבוש לייהד את הקטע החדש של הקיר המערבית (כלומר, הכותל) של אל-אקצא באמצעות הנחת 'קלפי סגולה ותפילה' תלמודיים בין האבנים."

סממנים אסלאמים בירושלים הם תחת איום "הייהוד"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 11/09/2012
     "המועצה האסלאמית-נוצרית למען ירושלים והמקומות הקדושים הזהירה אתמול מפני הרס עתיקות היסטוריות מתקופת הח'ליפים האומיים והעבאסים ע"י שלטונות הכיבוש בכניסה לשכונת ואדי חילווה – סילוואן, דרומית למסגד אל-אקצא המבורך. המועצה הדגישה כי ישראל מבצעת תכנית גדולה לייהוד העיר הקדושה, לשינוי סממניה הערביים ולמחיקת ההיסטוריה והתרבות שלה. היא הוסיפה כי הכניסה לסילוואן, בה ארע לאחרונה הרס העתיקות, אינה אלא אתר אחד מתוך עשרות אתרים, אותם מרטשים שלטונות הכיבוש בדחפוריהם באמצעות חפירות והרס, על מנת להוכיח את טענות השווא הציוניות לגבי העיר ירושלים ולבצע את תכניותיהם להקים את בית המקדש המדומה על חורבות התרבות האסלאמית. כמו כן, הזהירה המועצה מפני טענותיהם של שלטונות הכיבוש, לפיהן התגלו ראיות והוכחות המאוששות את הזכות היהודית והמסורת התלמודית על אתרים אלה. המועצה קראה לחשוף את פעולות הכיבוש ברבים ולהפריך את טענותיו הכוזבות, שכן העיר ירושלים הפכה כר לחפירות ולטקסי הייהוד שלו. המועצה קראה לקהילה הבינלאומית ולכלל המוסדות העוסקים במורשת להתערב באופן מידי, על מנת לחשוף בפני העולם כולו כי טענותיה של ישראל הינן כוזבות. המועצה קראה לשלוח קבוצות המתמחות בעתיקות על מנת שיבחנו את הממצאים שהתגלו, וזאת במטרה להגן על היסטוריה ותרבות עתיקות יומין, שכלל סממניהן נמצאים כעת תחת איום הייהוד וההרס. באותו הקשר, גינתה המועצה את טענותיה הכוזבות של ישראל, לפיהן נחשף אגן מים גדול מערבית למסגד אל-אקצא המבורך, ששייך לתקופת בית המקדש המדומה הראשון, והדגישה כי טענות אלה הינן שקריות. מצדו, הדגיש מזכ"ל המועצה, ד"ר חנא עיסא, כי ישראל חצתה את כל הקווים האדומים בעיר ירושלים, שכן היא לא השאירה מקום או סממן ארכיאולוגי אותם היא לא התקיפה בהרס ובזיוף."