הסכמי פת"ח-חמאס
פת"ח: הגיע הזמן לסיים את הפילוג עם החמאס
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/01/2016

כותרת: "פת"ח: 'ישראל היא מילה נרדפת לגזענות והיא חותרת להגברת המתיחות'"
"דובר תנועת פת"ח אסאמה אלקואסמי... קרא לבני עמנו לעמוד איתן בפני המתקפה הברברית של חיילי הכיבוש ומתנחליו. הוא הדגיש כי חשוב למהר לסיים את הפילוג, להשיג אחדות לאומית ולזנוח את כל סיבות הסכסוך. כמו כן, הוא קרא לבני עמנו לאזור את כל היכולות והאנרגיות הלאומיות הפלסטיניות על מנת להתעמת עם הכיבוש בכל החזיתות, שכן הכיבוש הישראלי הוא ראש ומקור הטרור, והסיבה לחוסר יציבות באזור."

 


העיתון הרשמי של הרש"פ: למרות בקשת האמריקאים, עבאס סירב להתחייב שלא יקים ממשלה עם החמאס
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 27/05/2015

כותרת: "הממונה על נושא הפיוס, עזאם אלאחמד: 'חמאס אינה רוצה לסיים את הפילוג"'
מתוך ראיון עם חבר הוועד המרכזי של פת"ח והממונה על נושא הפיוס עם חמאס, עזאם אלאחמד. אלחמד מספר לאל-חיאת אל-ג'דידה:
"שלושה ימים לאחר שקיבלנו לידינו את המסמך המצרי [הסכם הפיוס עם חמאס בחסות מצרים], התקשר הסנאטור האמריקני ג'ורג' מיטשל. זה היה בשעה אחת בצהריים בתאיך 14/10/2009. הוא החל לדבר בצורה מכובדת ומנומסת ביותר. אני זוכר שהוא פתח באמרו: 'כבוד הנשיא, הנשיא אובמה והממשל האמריקני מכבדים אותך, ואנו מבקשים שלא תשלח נציג מטעמך לקהיר כדי לחתום על המסמך'. אחר כך עבר מיטשל ללשון של איומים, ואמר: 'אנו, הממשל, איננו יכולים לשלוט בקונגרס, שמאיים להפסיק את הסיוע לרש"פ אם תחתום על המסמך עם חמאס'.
הנשיא אבו מאזן השיב על כך מיד ואמר: 'אדון מיטשל, אחדות עמנו חשובה יותר משביעות רצונו של הקונגרס ומכל הכסף בעולם'".
 


הרש"פ משתמשת בכספי סיוע בינלאומי כדי לשלם משכורות במגזר הצבאי של החמאס
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 31/08/2014

"בכיר פלסטיני שביקש להישאר בעילום שם אמר כי הממשלה "חוששת מפרוץ משבר חדש בעת תשלום המשכורות, ויש מספר גדול של עובדים בעזה שייתכן שהמשכורות לא יגיעו אליהם".
תנועת חמאס דורשת להוסיף לגיליון השכר הרשמי של הרש"פ כ-42 אלף עובדים שהיא העסיקה במוסדות הפלסטיניים השונים לאחר שהשתלטה על רצועת עזה. מקורות פלסטיניים אומרים כי כ-20 אלף מתוכם הם עובדים במגזר הצבאי.
אולם, הבכיר הפלסטיני אמר כי הממשלה מתמודדת עם בעיה של גיוס הכספים הנחוצים למספר כזה של עובדים, וזאת בנוסף לחששות ש"אוצר הרש"פ ייפגע אם ישולמו משכורות לעובדים מחמאס". הבכיר אמר כי "תנועת חמאס מוגדרת בעולם כ'טרוריסטית', והממשלה רוצה ערבויות שיאפשרו לרש"פ לשלם את המשכורות הללו".
דובר הממשלה, איהאב בסיסו, לא הסתיר שישנה בעיה בנושא העובדים בעזה. הוא אמר: "פתרון הבעיה תלוי בערבויות הבינלאומיות שיינתנו כדי להקל את גיוס הסכומים, וכן בערבויות שיגנו על [משרד] האוצר של הרש"פ מפני האשמות מבחוץ הקשורות לחוק הבינלאומי". בסיסו אמר: "עד כה הגיעו אלינו רק תרומות תקשורתיות  [כלומר, רק הבטחות לתרומות בתקשורת], והממשלה סובל כעת ממצוקה כספית חונקת, בנוסף לבעייתיות המשפטית בכל הקשור לעובדי תנועת חמאס".
הוא הוסיף: למרות זאת, אנו מנסים להעביר תשלומים לעובדים הללו, שמספרם עומד על כ-42 אלף".
לדברי בסיסו, הסכום הכולל של המשכורות החודשיות ברש"פ הוא כ-700 מיליון שקל (200 מיליון דולר), מתוכם כ-400 מיליון שקל (120 מיליון דולר) מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרש"פ. מתוך הסכום הזה, 200 מיליון שקל (כ-57 מיליון דולר) הם מגבייה פנימית. בנוסף, כ-35 מיליון דולר הם תרומות מחו"ל.
המספר הכולל של העובדים הרשמיים במוסדות הרש"פ הוא כ-177 אלף, מתוכם כ-70 אלף שעובדים ברצועת עזה.
הבכיר הפלסטיני, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי הסכום הכולל של משכורות העובדים שחמאס ביקשה להוסיף [לגיליון השכר של הרש"פ] הוא בין 30 ל-40 מיליון דולר, וכי קטר הביעה נכונות לשלם כ-25 מיליון דולר מהסכום הזה לתקופה של שישה חודשים, אך אין ערבות להמשך כיסוי המשכורות הללו."

[סוכנות France-Presse]
 


פת"ח: הישראלים במקלטים "כמו עכברים", "ניצחון מבריק" לפלסטינים
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 24/08/2014


פת"ח: "אל אחד, מולדת אחת, אויב אחד, מטרה אחת"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 09/07/2014
     טקסט על התמונה: "אחים לנשק:
אל אחד, מולדת אחת, אויב אחד, מטרה אחת"

בתמונה מוצגים שלושה לוחמי הזרועות הצבאיות של שלושת הארגונים הפלסטינים: גדודי השהידים של אל-אקצא של פת"ח, גדודי עז א-דין אל-קסאם של חמאס, ופלוגות אל-קודס של הג'יהאד האסלאמי.
לחץ כאן לדיווח

הערה: המסר של פת"ח, שלכל הארגונים האלה יש "מטרה אחת" הוא משמעותי, מכיוון שהמטרה המוצהרת של חמאס היא השמדת מדינת ישראל והרג יהודים בשם האסלאם. (ראה אמנת חמאס). יתר על כך, פת"ח פרסמה תמונה זו בעת שחמאס שגרה מאות רקטות לעבר ישראל, ובעת שישראל המשיכה במבצע 'צוק איתן' נגד תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה.

פת"ח בעברית לישראלים: "הטיל KN-103 בא אליכם"
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 09/07/2014
קריין: "מכתב אל ממשלת ישראל והעם הישראלי: המוות מחזיק בכם מהדרום לצפון. תברחו מארצנו בלי מוות (על פי הערבית: המוות ישיג אתכם מהדרום לצפון; הסתלקו מארצנו ותינצלו ממוות). הטיל KN-103 בא אליכם."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

הערה: פת"ח פרסמה סרטון זה בעת שחמאס שגרה מאות רקטות לעבר ישראל, ובעת שישראל המשיכה במבצע 'צוק איתן' נגד תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה.

פת"ח: אנו רוצים להילחם בישראל יחד עם חמאס
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 08/07/2014
דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר גנדלמן: "חמאס רואה בפיוס עם פת"ח הזדמנות להקים חזית מאוחדת ללחימה בישראל. הנשיא עבאס, האם זה מה שאתה רוצה?"
מנהל העמוד של פת"ח: "כן, זה מה שאנחנו רוצים"
לחץ כאן לדיווח

הערה: פת"ח פרסמה תמונה זה בעת שחמאס שגרה מאות רקטות לעבר ישראל, ובעת שישראל המשיכה במבצע 'צוק איתן' נגד תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה.

בכיר פת"ח: כל הפלגים, כולל חמאס, הסכימו על התנגדות בלתי אלימה בשלב זה.
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/04/2012
     "חבר הוועד המרכזי של תנועת פת"ח, עזאם אל-אחמד, אמר כי אם ישראל תמשיך להחזיק בעמדותיה הדוחות את זכויות עמנו, כל האופציות וביניהן המאבק המזוין פתוחות בפנינו. הוא הוסיף: 'תנועת פת"ח, שעסקה במאבק המזוין מאז תחילת פעילותה, מוכנה לשוב לאותה האופציה אם ישראל תמשיך להתכחש לזכויות העם הפלסטיני, אך במסגרת הסכמה לאומית על שימוש בשיטת המאבק המזוין, הרחק מהתנצחויות ואופורטוניזם...' הוא הדגיש: 'הרש"פ ממשיכה בדרכם של השהידים, נסיך השהידים אבו ג'יהאד ואדון השהידים אבו עמאר. ניאבק בכיבוש באמצעות יותר פעילות בשטח, והמסר שלנו לכיבוש הוא שזוהי אדמתנו, ושנקים בה עוד פרויקטים. הארץ הזו היא שלנו, היא תהיה רק שלנו, והכיבוש יסתלק.'
בעניין תוכנית ההתנגדות, [אל-אחמד] אמר: 'אנו מתמודדים עם כיבוש שמתעקש להכחיש את זכותנו למדינה עצמאית, ולכן כל האופציות עומדות לפנינו. אנו מוכנים לשוב למאבק המזוין, השיטה שאש"ף לא זנח מאז תחילת פעילותו בשנת 1965, בשעה שהיו מי שסירבו במשך שנים ארוכות להשתתף בהתנגדות. עם זאת, אנו מסרבים שהרובה שלנו יושכר לצד כלשהו, בין אם לארה"ב ובין אם לאיראן, משום שהנשק שלנו הוא לאומי ויש לו מטרה אחת – הבסת הכיבוש, הקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים ושיבת הפליטים.'
הוא אמר: 'בשלב זה, אנו מדגישים כי כל כוחות העם הפלסטיני, ובהם כוחות אש"ף ותנועות הג'יהאד [האסלאמי] וחמאס, הסכימו על התנגדות עממית בלתי אלימה בשלב הנוכחי.'"

עבאס זכי: "וויתור פנימי הוא ניצחון עבור כולם. על פת"ח וחמאס להיפגש באמצע הדרך"
מקור: אתר האינטרנט "Palvoice" (פת"ח), 15/12/2010
כותרת הכתבה: "עבאס זכי: הוויתור הפנימי הוא ניצחון לכולם. על פת"ח וחמאס להיפגש באמצע הדרך."     
     "חבר הועד המרכזי בתנועת פת"ח, הנציב הכללי ליחסים ערביים, עבאס זכי, קרא לעריכת ועידת פסגה אסלאמית מיידית למען העיר ירושלים... הוא הדגיש כי נדרש מהפסגה לקבוע את עמדת המדינות האסלאמיות כלפי ירושלים 'בהיותה לא רק לנו, אלא לכל המוסלמים, והיא בעין הסכנה.' זכי אמר בהצהרות לעיתונות כי 'המאבק והג'יהאד למען שחרור ירושלים איננו משימה של הפלסטינים לבדם, אלא היא משימה של כל המוסלמים וכל הנאמנים וכל נושאי- האמונה, והג'יהאד למענה הוא מצווה אישית ולא מצווה-על-הציבור, במיוחד בצל האיום על העיר המקודשת ותושביה, מצד הכובשים הפועלים לשינוי תוויה הערביים והאסלאמיים...'
הוא ציין כי פעולות החפירה שמבצעת ישראל תחת מסגד אל-אקצא, מאיימות בהתמוטטות 'מתחם התפילה המרוואני' [אורוות שלמה]... בנוסף לכך שהן עשויות לגרום להתמוטטות גדולה במבנים סמוכים לאל-אקצא, בנוסף לבניית בית כנסת חדש... במטרה להסתיר את המראה הרגיל של כיפת הסלע ואל-אקצא.'
הוא ציין את הדברים האחרונים של מפקד מה שנקרא פיקוד העורף הישראלי באזור ירושלים בנושא המתחם המרוואני, ואמר כי הוא 'מציב את הערבים והמוסלמים מחדש בפני אחריות היסטורית.'
כמוכן, זכי קרא למנהיגים הערבים לערוך פסגה ערבית דחופה, בהיותה של פלסטין הבעיה המרכזית... ובמיוחד שהחלו לזלזל בערבים לאחר הוצאת יוזמת השלום הערבית... כמוכן דרש זכי לפעול במסגרת הרחבה ביותר בכל היבשות, כדי להציב את ישראל בבידוד כעונש על פשעיה נגד האדם, האבן והעץ, ובהיותה מדינה סוררת שמעל החוק, ולחשוף את הברית האסטרטגית שלה עם ארה"ב... דרש מהליגה הערבית להדגיש את החרם על ישראל."

[מקור: אתר פת"ח, http://www.palvoice.com/index.php?id=27606]


בכיר חמאס קורה לפת"ח וחמאס להתאחד, כדי לגרש את היהודים מ"פלסטין"
מקור: אל-קודס, 06/11/2010
כותרת הכתבה: "מחמוד א-זהאר: גירוש היהודים מפלסטין קרוב, כמו שבריטניה וצרפת גירשו אותם"
     "בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר אמר כי 'תהליך גירוש היהודים מהארצות שאותן הם השחיתו – נמשך; והם עתידים להיות מגורשים מפלסטין כפי שגירשו אותם בריטניה, צרפת, בלגיה, רוסיה, גרמניה וארצות אחרות.' הוא אמר כי 'שרשרת הגירושים נמשכת, והיא מגיעה. אנו איננו פחות נכבדים מהעמים שגירשו אותם. מועד הגירוש שלהם קרוב אלינו, בעזרת אללה. האומה היחידה שקיבלה אותם הייתה האומה האסלאמית, והיא נתנה להם הגנה וביטחון, לאחר שהם גורשו מכל קצוות העולם. אך אין להם מקום בינינו בעקבות פשעיהם. הם יגורשו, ואנו נחזור ונתפלל במסגד אל-אקצא.'

א-זהאר אמר, בוועידה עממית לזכר טבח ח'אן יונס בשנת 56', כי 'המתנה שהפלסטינים יגישו לבנים ולנכדים של המצריים אשר מתו כשהידים בח'אן יונס, תהיה תפילה במסגד אל-אקצא בקרוב.'

הוא קרא לעולם כולו להשיב על שאלות הפלסטינים: מדוע גורשו היהודים מארצותיהם? ואמר: 'התשובה ידוע – הם בגדו וגנבו וגזלו, והשחיתו את הארצות. לכן אין לנו אלא להזכיר את פשעיהם נגד האנושות, לאורך ההיסטוריה.'

א-זהאר פנה לתנועת פת"ח ואמר: 'הבו, ונאחד את דברנו ואת שורותינו, ונניף את דגלנו ונשחרר את אדמתנו ומקומותינו הקדושים בדם. ובאשר למשא ומתן חסר התוחלת, אתם כבר טעמתם את מרירותו.'"

עבאס חותם על הסכם עם חמאס על אף הלחץ האמריקאי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 07/01/2010
     "בראיון לעיתונות הכוויתית... הנשיא [מחמוד עבאס] הביע נכונות לחתום עם חמאס על מסמך פיוס לאומי... אשר להסכמה שהביע ראש תנועת חמאס, ח'אלד משעל, לחתום על ההסכם [הסכם הפיוס] ולשאלה האם שני הצדדים נתונים ללחצים חיצוניים, אישר הנשיא כי הוא היה נתון ללחצים כבדים מצד האמריקאים, וכי הם ביקשו ממנו שלא לחתום, אך הוא חתם. הוא אמר: 'מי שטוען כי אני נענה ללחצים - לא נעניתי להם. יש לי דוגמאות רבות מאוד לכך.' הוא הדגיש כי האינטרס הלאומי חשוב בהרבה מהעניינים האחרים."

עבאס: אין חילוקי דעות בין פת"ח לחמאס
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 31/12/2009
מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית, מדגיש כי פת"ח וחמאס מסכימות ביניהן בנושאים העיקריים:

"אין חילוקי דעות בינינו [ובין חמאס]:
על האמונה? אין!
על המדיניות? אין!
על ההתנגדות? אין!"

הקש כאן לצפייה בסרטון