אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

מוחמד דחלאן
מוחמד דחלאן (אבו פאדי), פוליטיקאי ומנהיג צבאי פלסטיני. היה בעבר מראשי מערך הביטחון הפלסטיני ומראשי תנועת פת"ח.

דחלאן מזהיר: הפלסטינים "יארבו" לישראל בירושלים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 14/03/2010
מסיבת עיתונאים שערך מוחמד דחלאן, חבר הוועד המרכזי של פת"ח:
     "מה שמתרחש בירושלים היום הוא נפיץ. נתניהו רוצה לעורר מהומה באזור ולעורר אנרכיה ביטחונית כדי שיוכל להאשים את הצד הפלסטיני... בכל הקשור לירושלים ולאיומים להתפרצות למסגד אל-אקצא, אנו מזהירים את ממשלת ישראל שלא תעשה את הדבר הזה. העם הפלסטיני בכל מקום שהוא ובמיוחד בירושלים יחכה להם בפינה."

דחלאן: האנדרטה לזכר "השהידה דלאל מוגרבי" איננה טרור
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 12/03/2010
      "מוחמד דחלאן, חבר הוועד המרכזי של פת"ח, אמר כי הרשות הלאומית [הפלסטינית] עשתה את המוטל עליה ונתנה למאמץ האמריקני הזדמנות מספקת, אך אינה יכולה לסבול פעילויות [בהתנחלויות] או לחיות עם ההתנחלויות, המהוות ביסודן טרור ממדרגה ראשונה הפוגע באדמה ובאדם. הטרור איננו, כפי שטוענת ישראל, הקמת אנדרטה לשהידה דלאל מוגרבי."

דחלאן: חמאס מונעת את ההתנגדות, לא משיגה דבר מישראל
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 19/10/2009
מוחמד דחלאן, בכיר בפת"ח, במסיבת עיתונאים ברמאללה בכינוס המועצה המהפכנית של פת"ח [דווח על ידי ופא, ושודר בטלוויזיה הפלסטינית]:
     "[דחלאן] הפנה את תשומת הלב לעמדה הקבועה של חמאס, המתחמקת מפיוס בכל עת, לפני התוקפנות על עזה ואחריה. הוא דרש ממנה להפסיק את בדותת ההתנגדות, וציין כי חמאס היא מי שמונעת את 'ההתנגדות' ומקיים 'הודנה' ללא תמורה. הוא שאל: האם אנו מונעים מהם להטיל מצור על תל אביב?"

בכיר פת"ח: פיצוץ אוטובוסים זה כמו לבנות התנחלויות
מקור: רשת ב', 11/10/2009
מוחמד דחלאן, חבר הוועד המרכזי של פת"ח:
     "מה אתם [הישראלים] רוצים? אתם רוצים לקחת עוד מ[שארית] 22 האחוזים של [השטח הפלסטיני] עבור התנחלויות ואזורים בטחוניים? איזה מין שלום זה? על מה אתם מדברים? אין פלסטיני יעז להסכים לכך? מה ההבדל בין לפוצץ אוטובוסים בתל אביב להשתלטות על אדמותינו ובניית התנחלויות?"

דחלאן: ערפאת הונה את העולם כשגינה את הטרור
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/07/2009
     מוחמד דחלאן: "בכל הקשור למו"מ עם ישראל, צריך לקבוע תקרת זמן הגיונית שלא תעלה על יותר משנתיים, לדעתי האישית. התכנית המדינית מבטיחה את המשך מאבקנו הלאומי בכל צורותיו באופן שיגשים את שאיפותינו הלאומיות תוך אותו פרק זמן."
מנחה הטלוויזיה הפלסטינית: "אם כך, ההתנגדות [האלימות] והמאבק ממשיכים."
מוחמד דחלאן: "זוהי זכותנו, זכות חוקית. הקהילה הבינלאומית מאשרת לנו. אבל זוהי אחריות ההנהגה להשתמש בהם כאשר תרצה במקום המתאים ובזמן המתאים. לא ניתן להשאיר זאת בידי צעירים שעושים דין לעצמם. זהו ההבדל בין שימוש [ההנהגה] בזכות הזו לבין שימוש על ידי כל אדם... אני חייתי עם היו"ר ערפאת במשך שנים... ערפאת היה מגנה פעולות [טרור] ביום, ובלילה היה עושה דברים מכובדים. אני לא רוצה להרחיב את על כך." הקש כאן לצפייה בסרטון

מוחמד דחלאן: ישראל הרגה את ערפאת כדי לפגוע בפת"ח
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/07/2009
מחמד דחלאן, חבר המועצה המחוקקת והמועצה המהפכנית של פת"ח:
     "אני חושב שאנחנו בסיום תהליך של פגיעה בתנועה [פת"ח]. ישראל החלה אותו בהרס תנועת פת"ח והרס הרש"פ ומוסדותיה ורצח הנשיא יאסר ערפאת." הקש כאן לצפייה בסרטון

חבר פרלמנט מטעם פת"ח: המאבק המזוין עדיין בתוקף
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 22/07/2009
מחמד דחלאן, חבר פרלמנט בכיר מטעם פת"ח:
     "בכל הקשור למו"מ עם ישראל, לדעתי, צריך לקבוע פרק זמן הגיוני שלא יעלה על שנתיים. התכנית המדינית צריכה לכלול את המשך מאבקנו הלאומי בכל צורותיו באופן שישיג עבורנו ביטחון לאומי תוך אותו פרק זמן."
המנחה: "אם כך, המאבק המזוין וההתנגדות נמשכים."
מחמד דחלאן: "זוהי זכות חוקית. הקהילה הבין-לאומית מאשרת לנו את זה. אבל זוהי אחריות ההנהגה להשתמש בהם כאשר תרצה - במקום המתאים ובזמן המתאים. לא ניתן להשאיר [את התפקיד הזה] בידי צעירים שעושים דין לעצמם. זהו ההבדל בין ניצול הזכות הזו [על ידי הרשות] לבין שימוש בה על ידי כל מאן דהוא... חייתי עם הנשיא ערפאת במשך שנים. ערפאת היה מגנה את הפיגוע ביום, ובלילה היה עושה דברים מכובדים. אני לא רוצה להרחיב את הדיבור על כך." הקש כאן לצפייה בסרטון