התגובות הפלסטיניות לארגון "מבט לתקשורת פלסטינית"

ג'יבריל רג'וב: מנהל מבט לתקשורת פלסטינית הוא ה"גבלס של המאה ה-21"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 03/09/2018

יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב: "את המלחמה הזאת הם מנהלים בכל החזיתות. יש ]גוף[ שנקרא מבט לתקשורת פלסטינית, שבראשו עומד גבלס - גבלס, ההוגה האידיאולוגי של היטלר... הוא הגבלס של המאה ה-21. הוא הכין נגדי כתב אישום, תאמינו לי, [החל[ מ-1968 כשנכנסתי לכלא בפעם הראשונה, ועד היום. נסעתי לאמריקה הלטינית, ולכל מקום שאני הולך -תאמינו לי, הוא מפיץ את ההאשמות הללו. הוא הגיש תלונה לוועד האולימפי, הוא הגיש תלונה לפיפ"א, וכשנסעתי לארצות הברית - הוא גם כן הפיץ [את האשמותיו] בארצות הברית. הדבר היחיד שהוא עושה הוא לעסוק בי."
לחץ לצפייה

לחצו ל"לכתבה המלאה" לעוד

משרד ההסברה של הרש"פ: מבט לתקשורת הפלסטינית [תורם ל] הסתה נגד הפלסטינים"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/12/2015

מנהלת לשכת העיתונות במשרד ההסברה של הרש"פ, נידאא' יונס: "היוזמה באה מצדו של סגן שר ההסברה [של הרש"פ, מחמוד ח'ליפה]. הוא ראה שיש צורך והכרח להפיק סרט על ההסתה הישראלית, ביחוד כעת, כאשר דורי גולד (מנכ"ל משרד החוץ הישראלי) הגביר, למשל, באמצעות מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית'  את ההסתה נגד הפלסטינים וספרי הלימוד הפלסטינים."
 

סוכנות הידיעות ופא מאשימה את מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" בהסתה נגד הרש"פ
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 16/12/2015

"סוכנות הידיעות 'ופא' עוקבת אחר ההסתה והגזענות נגד פלסטינים וערבים שמתפרסמים באמצעי התקשורת הישראליים. להלן מה שהופיע בדו"ח מספר 267... עיתון 'ישראל היום' פרסם ב-27/11/2015 כתבה שמסיתה נגד ילדים פלסטינים שהוכנה על ידי נדב שרגאי. בכתבה טען שרגאי כי 'הילדים הפלסטינים יונקים שנאה ממשפחותיהם, וגני הילדים ובתי הספר הם מה שהופך אותם לטרוריסטים ורוצחים.'.. [הדיווח של שרגאי מבוסס על] המחקר החדש של 'מבט לתקשורת פלסטינית': 'חינוך ברש"פ - מתכון לשנאה וטרור.'"
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

 


המגישה בטלוויזית הרש"פ מדווחת על תגובת החזית העממית לעונש מאסר שנגזר על חברה במועצה המחוקקת: "מעשה עוול שהוא חלק מן הטרור"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 07/12/2015

המגישה בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "בית הדין הצבאי בעופר גזר על החברה במועצה המחוקקת ח'אלדה ג'ראר מאסר של 15 חודש וקנס כספי של עשרת אלפים שקלים. החזית העממית לשחרור פלסטין תיארה את גזר הדין שקבע הכיבוש על חברת הפרלמנט ג'ראר כמעשה עוול שהוא חלק מן הטרור המתמשך נגד בני עמנו."

ח'אלדה ג'ראר - חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית. נעצרה על ידי ישראל ב12/04/2015 בגין הסתה לטרור והשתייכות לארגון הטרור "החזית העממית". ב6/12/2015 בית המשפט גזר עליה 15 חודשי מאסר בפועל, עשרה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקלים. "מבט לתקשורת פלסטינית" סיפק סרטונים ומסמכים שסייעו למדינה לבסס את התביעה.


השייח האנטישימי מודה לאללה על שגרם ל"מבט לתקשורת פלסטינית" לחשוף את "פניה האמתיות" של היהדות
מקור: ערוץ היוטיוב של מסגד אל-אקצא, 16/06/2015

 
השייח' ח'אלד אל-מוגרבי, מלמד במסגד אל-אקצא שיעור באסלאם פעמיים בשבוע:
כשבא גורם מסויים מבני ישראל (הכוונה למכון ׳מבט לתקשורת פלסטינית׳) ושם את השיעור שלנו תחת מיקרוסקופ, מפרסם את השיעור שלנו בצורה הנוגדת את האמת, כלומר, משמיט ממנו קטעים ומשאיר קטעים אחרים, מה קורה אז? המסר הופך להיות בלתי תקין. כי יש לנו שני סוגי מסרים: כשאני מדבר עם היהודים, אני מדבר עמם בחכמה, בהטפת מוסר ובדרכי נועם, כפי שציווני אללה. כשאני מדבר אתכם על היהודים, אני מדבר עליהם כפי שהם באמת. כשהם מתפרצים לשיעור שלנו כאורח לא קרוא, ובאים לשמוע מה אנו אומרים, מה משמעות הדבר? המשמעות היא שהם בחרו לשמוע את האמת על אודותיהם, כפי שאללה חשף אותה והבהיר אותה. הם בחרו בזה. אני לא פניתי אליהם... העובדה שהגורם הזה (׳מבט לתקשורת פלסטינית׳) בחר להתפרץ לשיעור שלנו כאורח לא קרוא, לעקוב אחרי השיעורים שלנו, לפרסם אותם בעולם כולו ולהעלות אותם לאתרים שלו בכל מדינות העולם, מכיוון שהם בחרו בזה - אז קודם כל, השבח לאללה על כך, אללה העמיד אותם [׳מבט לתקשורת פלסטינית׳] לשירותנו כדי שיעבירו את המסר: ״אין אלוהים מבלעדי אללה ומוחמד הוא שליח אללה״ - מתוך הפה שלהם. אנו לא בחרנו בזה, הם בחרו לחשוף בעצמם את פניהם האמתיות שאללה חשף אותן.
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן
 
 


עמוד הפייסבוק של הפת"ח מכריז כי הוא נתון למתקפה תקשורתית מצד ישראל
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 30/05/2015


"רק תזכורת! מאז השקתו, העמוד המרכזי של תנועת פת"ח נתון למתקפה תקשורתית מצד הכיבוש הישראלי.
אופיר גנדלמן – דוברו של ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, תקף את העמוד יותר מ-20 פעם מאז השקתו, בין אם בהצהרה ישירה ובין אם באמצעות פרסום תגובות הפוגעות בעמוד ובאחראים עליו! העיתונות העברית – דיברה יותר מ-30 פעם על העמוד המרכזי של תנועת פת"ח, ואמרה כי מדיניות העמוד היא פרובוקטיבית מאוד בעיניהם, שכן העמוד מזכיר מדי יום את השהידים והאסירים, מתעד את ההפרות היומיומיות של הכיבוש, ותומך בהתנגדות. הדבר גרם להם לדבר רבות על הצורך בסגירת העמוד הזה! העמוד המרכזי של תנועת פת"ח ימשיך להיות עצם בגרון של הכיבוש ועוזריו, ויישאר במה תקשורתית נישאה, שהרוחות לא ירעידוה"

הערה: מספר ימים אחרי שפורסם הפוסט, עמוד הפייסבוק "פת"ח- העמוד המרכזי" נסגר.במשך שנים מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" מדווח על קידום של שנאה, טרור ואלימות בעמוד הפייסבוק "פת"ח - העמוד המרכזי". יתכן שכתוצאה מהחשיפה של "מכון מבט לתקשורת פלסטינית" ולחץ בינלאומי, פת"ח נאלצה לסגור את עמוד הפייסבוק הנ"ל.


הטלוויזיה הפלסטינית תוקפת את PMW על השימוש במילה "מחבלים"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 27/06/2013
מנחת התוכנית: "אני רוצה לומר לישראלים כי אסירינו גיבורים ואינם מחבלים. מה שראיתי הזכיר לי אתר ישראלי בשם PMW או Palestinian Media Watch (מבט לתקשורת פלסטינית), אתר העוקב אחר התקשורת הפלסטינית. כמובן כל ביקור לאסיר שאנו מצלמים מרגיז אותם. הופתעתי לפני שבוע, [שבנוגע] לאח אבראהים חאמד (54 מאסרי עולם), האח עבאס אל-סייד (35 מאסרי עולם) והאח עבדאללה ברגותי (67 מאסרי עולם), הם (מבט לתקשורת פלסטינית) מחו, נסערו ופגעו בשמם של הגיבורים הללו, וטענו שהם מחבלים. אם בעיניהם עבדאללה ברגותי הוא מחבל, עבאס אל-סייד מחבל, ואבראהים חאמד ונאסר עוויס (14 מאסרי עולם), אם בעיניהם כל האסירים הללו מחבלים - בעינינו הם גיבורים... אני מצדיעה לכם, כל האסירים הגיבורים הלוחמים, וכמובן שאני תמיד מאחלת לכם חירות."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח

הערה: לעוד פרטים על המחבלים לחץ למטה "לכתבה המלאה."

מנחת טלוויזיה הפלסטינית מגיבה על האשמות של הסתה: "שום דבר לא יעצור אותנו מאמירת האמת"
מקור: אל-קודס, 23/09/2012
     "היא אהבה את עולם הילדים והפליאה בדיבורה עליו. היא השקיעה מאמצים להעביר את שמחתו וסבלו של הילד הפלסטיני באמצעות תכניתה 'בית ביות' בטלוויזיית פלסטין. 'אל-קודס' נפגש עם השדרנית ולאא' אל-בטאט.
שאלה: האם ישנם נושאים שאינך יכולה להעלות בתכנית לילדים?
תשובה: אני מעלה את כל מה שאני רוצה בתכנית, ואפילו דברים שנחשבים רגישים עבור חלק מהאנשים. אולם, מאחר שאני בקיאה בעולם הילדים, אני דנה בעניינים חשובים במעלה אפילו אם הם רגישים, אך רק אם הם נמצאים במסגרת הגבולות [המתאימים] לילדים. עד היום לא השתיקו את קולי, ואני עושה כל מה שאני רוצה במסגרת עבודתי. בתקופה אחרונה, העיתונים הישראליים ואתריהם השונים דנו בכך שתכניתנו היא תכנית מסיתה, אך אני רק מסבירה לילדים על ההיסטוריה של פלסטין. אפילו אם אני מאחלת בשם הילדים שנשוב לאדמותינו הכבושות, זה נחשב בעיניהם כהסתה. אולם, שום דבר לא יעצור אותנו מאמירת האמת, וזהו חוב קדוש שמוטל עלי, ובדרך זו או אחרת הילד צריך לדעת את מה שהוא צריך לדעת."


הטלוויזיה הישראלית מואשמת בהסתה בעקבות שידור ראיון עם המחבלת אחלאם תמימי
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 23/10/2011
המחבלת אחלאם תמימי הובילה מחבל מתאבד למסעדת סבארו בירושלים באוגוסט 2001. 15 אנשים נהרגו בפיגוע, 7 מתוכם ילדים. באוקטובר 2011 תמימי שוחררה מהכלא הישראלי במסגרת עסקת החילופין עבור החייל החטוף גלעד שליט. (העסקה נעשתה בין ממשלת ישראל לחמאס.) להלן תמליל הראיון:
     מגיש התוכנית: "הערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית שידר בכוונה במהלך החלק הראשון של חילופי השבויים שידור חוזר של ראיון שנערך בכלא בעבר עם האסירה (המחבלת) המשוחררת, אחלאם תמימי כדי להסית נגד האסירים."

הטלוויזיה הפלסטינית משדרת את הראיון מערוץ 1 הישראלי:
המראיין הישראלי: "מי בחר בסבארו [במסעדת סבארו כמקום הפיגוע]?"
תמימי: "אני. במהלך תשעה ימים בחנתי את המקום באופן מדוקדק מאד ובחרתי בו לאחר שראיתי את המספר הגדול של לקוחות במסעדה הזאת, מסעדת סבארו... משימתי היתה רק לבחור את המקום ולהוביל את מבקש-השהאדה (המתאבד). ערכתי את התכנון הכללי של הפעולה, אך מבקש-השהאדה (המתאבד) היה צריך לבצע אותה. אמרתי לו שייכנס למסעדה, יאכל ארוחה, וכעבור רבע שעה לבצע את פעולת בקשת-השהאדה (פיגוע התאבדות)... למבקש-השהאדה (המחבל המתאבד) יש אופי מיוחד מאוד והדהים אותי רצונו העז לבצע את הפעולה, רצונו העז לעבור לחיים בעולם הבא..."
המראיין: "לא חשבת על האנשים שהיו בתוך המסעדה? הילדים? המשפחות?"
תמימי: "לא. אין בי חרטה, ואין שום אסירה או אסיר פלסטיני שמביעים חרטה על מה שעשו..."
המראיין: "את יודעת כמה ילדים נהרגו בסבארו?"
תמימי: "אני חושבת שהיו שם שלושה. שלושה ילדים נהרגו בפעולה, אני חושבת."
המראיין: "שמונה."
תמימי: "שמונה?! [מחייכת] שמונה."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ לצפייה בדיווח

העיתון הרשמי של הרשות: הדיווח הישראלי על משכורות הניתנות לאסירים על ידי הרשות הוא "הסתה"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/08/2011
      "במסגרת מסע ההסתה השיטתי נגד האסירים הפלסטיניים באמצעי התקשורת הישראליים, עיתון 'ישראל היום' פרסם ב-15/08/2011 ידיעה בה הוא מתח ביקורת על כך שהרש"פ משלמת קצבאות חודשיות לאסירים הפלסטיניים ומשפחותיהם. בידיעה נאמר: 'חלק מרכזי מתקציב הרש"פ משמש למשכורות למחבלים הפלסטיניים. לפי דיווח [של מבט לתקשורת פלסטינית] שהגיע לגורם ממשלתי בכיר בירושלים, כל טרוריסט פלסטיני הכלוא בישראל מקבל משכורת מהרש"פ.' עוד נאמר: 'הרש"פ מקבלת כספים משני מקורות – חצי מהממשל האמריקני והיתר מהמדינות התורמות.' בתגובה לידיעה [של מבט לתקשורת פלסטינית] הזו, העיתון [ישראל היום] פרסם הצהרות מסיתות של גורמים פוליטיים. השר אלי ישי אמר כי 'יש להקפיא את העברת הכספים לרש"פ, הפלסטינים אינם רוצים שלום.' שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הוסיף כי 'עלינו להתכונן לתרחיש גרוע ביותר בספטמבר, עלולות להיות פעילויות מחאה עזות ואולי גם חמושות'."
לחץ לצפייה בדיווח

הטלוויזיה הפלסטינית: המעקב של "מבט לתקשורת פלסטינית" אחר "כל דבר קטן" - הוא הסתה
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 12/01/2011
הטלוויזיה הפלסטינית תוקפת את ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית":
     "ההסתה הישראלית נגד ההנהגה והמוסדות הפלסטינית לובשת כמה צורות [מתייחסת לחשיפת "מבט לתקשורת פלסטינית" בערוץ 2]. אמצעי התקשורת הישראלים עקבו אחר קמפיין ההסברה הפלסטיני, שקורא להחרים סחורות ישראליות. הדבר האחרון היה התשדיר הזה, במימון ממשלת ספרד. רעיון [החרם] נתקל בהתנגדותו של הצד הישראלי. בכירים ישראלים מסרו לאמצעי התקשורת הישראלים ביום רביעי כי הפלסטינים דורשים להחרים סחורות במקום לדבר על שלום. המקור הישראלי הראשי שעוקב אחר העניין הזה הוא האתר של "מבט לתקשורת פלסטינית", שעוקב אחר כל דבר קטן וגדול שמתפרסם בתקשורת הפלסטינית. לטענת מנהלי האתר, הם עוקבים ומתעדים את ההסתה בתקשורת הפלסטינית, אך ברגע שנכנסים לאתר וקוראים בו מעט, מתברר מי מסית נגד מי.
לדוגמא, הנשיא מחמוד עבאס - על פי האתר - אינו מכיר בישראל ומאדיר את האלימות, והוא אחראי ישיר לטרור. זוהי רק דוגמא קטנה של מה שהאתר מנסה לשווק לגולשים." 
לחץ כאן לצפייה

עיתון הרש"פ תוקף את "מבט לתקשורת פלסטינית" בגין "הסתה"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/02/2009
כותרת הכתבה: "הסתה ישראלית נגד מאמר של חאפז ברגותי הקורא לשחרור האסיר ת'אאר חאמד"
     "ארגון ישראלי הנקרא "מבט לתקשורת פלסטינית" הסית נגד העיתונאי חאפז ברגותי, העורך הראשי של 'אל-חיאת אל-ג'דידה,' בגלל מאמר שפרסם בעניין האסיר ת'אאר חאמד, בעקבות הדיבורים על עסקת חילופי אסירים צפויה בין חמאס וממשלת הכיבוש. אמצעי התקשורת הישראליים העבירו בהרחבה את דברי הארגון הזה, העוקב אחר התקשורת הפלסטינית, והאשימו את ברגותי שהוא משבח את מי שהם תארו כ"רוצח" ת'אאר חאמד, מבצע פעולת ואדי אלחרמייה, שנחשבה כפעולה המפורסמת והחשובה ביותר באינתיפאדת אל-אקצא. דו"ח של הארגון, שהועבר בערוץ 7 הישראלי ציין כי ברגותי הודיע על תמיכתו בשחרורו של חאמד...
הארגון ציין כי חאמד הוא האחראי להריגת שבעה חיילים ישראליים ופראמדיק, ולפציעת שנים שאותם תאר כאזרחים.
הדיווח ציין כי ברגותי הביע צער על היעדר שמו של חאמד ברשימת האסירים שחמאס דורשת את שחררום. הארגון העביר קטעים מהמאמר של ברגותי... ובו הדגיש שיש לכלול בעסקת החילופים הצפויה את חאמד ודומיו."