אישים בהנהגת פת"ח והרש"פ

המופתי מוחמד חוסיין
השייח' מוחמד חוסיין הוא המופתי הפלסטיני - הסמכות הדתית הרשמית הגבוהה ביותר ברשות הפלסטינית.
מונה על ידי יושב ראש הרש"פ, מחמוד עבאס.
שר ההקדשים הפלסטיני: ישראל שואפת ל"הריסת מסגד אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה;” מופתי הרש"פ: ישראל רוצה "לייהד" את ירושלים
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/07/2018
כותרת: "אדעיס והמופתי מזהירים כי החפירות מתחת למסגד אלאקצא המבורך הרות אסון"
   "שר ההקדשים וענייני הדת, יוסף אדעיס, אמר כי מעשי הכיבוש בירושלים ובמסגד אל אקצא הם הפרה מסוכנת... כאשר האחרון שבהם היה החפירות שמוסדות הכיבוש עורכים מתחת למסגד אלאקצא. הוא הוסיף כי חפירות אלה מאיימות על מבניו, על רחבותיו ועל חיי בני עמנו שפוקדים אותו...  אדעיס הדגיש את חומרת ההתפתחויות האחרונות בהפרות הישראליות נגד מסגד אל אקצא. הוא ציין כי הדבר מחייב עמדה פלסטינית, אסלאמית ובינלאומית, שתהלום את ההפרות, אשר מתקדמות באופן שיטתי ומתוכנן, עד להריסת אל אקצא ולהקמת בית המקדש המדומה שלהם... באותו עניין, המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל אקצא, מחמד חסין, הזהיר כי החפירות ששלטונות הכיבוש מקיימים באזור הארמונות האומיים... הן הרות אסון. הוא צפה כי כל הבניינים האסלאמיים באזור יתערערו, ולאחר מכן ייהרסו, על מנת לשנות את זהותה של העיר הקדושה ולייהד אותה לחלוטין. המופתי חסין ציין אתמול בהודעה כי שלטונות הכיבוש מעמידים פנים שהם מחפשים אחר יסודות בית המקדש המדומה שלהם, והדגיש כי הדבר נעשה מסוכן ביותר למסגד אל אקצא המבורך..."

המופתי של הרש"פ ומועצת ההלכה העליונה:"המשך המתקפה נגד אלאקצא מהווה התרעה על מלחמת דת"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 24/07/2015

כותרת: "מועצת ההלכה העליונה: 'הייהוד מאיים על קיומו של מסגד אלאקצא'"
"מועצת ההלכה העליונה גינתה את החרפת הקריאות הישראליות לפלוש למסגד אלאקצא ולקיים טקסים תלמודיים ברחבותיו הטהורות. דברים אלו נאמרו במסגרת ישיבה של המועצה, בראשותו של השיח' מחמד חסין, המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטינים וראש מועצת ההלכה העליונה. זאת, בתגובה לקריאתו של מה שמכונה "איחוד ארגוני בית המקדש" הקיצוני לתומכיו לבצע פלישות קבוצתיות ביום ראשון הקרוב, ביום השנה למה שמכונה "חורבן בית המקדש". המועצה החשיבה קריאה זו להסלמה מסוכנת ולהכרזה רשמית על חנוכתו של מסגד אלאקצא כבית כנסת יהודי וכמוקד עלייה לרגל ליהודים לקיום טקסיהם התלמודיים, על חשבון האסלאמיות שלו, והבהירה כי המשך המתקפה נגד אלאקצא מהווה התרעה על מלחמת דת.
כמו כן, היא הדגישה כי היא התכנית הישראלית לייהד את ירושלים ואת אלאקצא, או להניח עליהם יד, היא אשליה, משום שהזכאות על המסגד, על רחבותיו, מסדרונותיו וכל חלק בו, בין אם הוא נראה על פני הארץ או תחתה, היא אך ורק של המוסלמים, והעיר ירושלים תישאר בעלת פנים אסלאמיות וזהות ערבית, והכיבוש לא יגזול ממנה את זהותה, לא משנה כמה הוא יפריז בפשעיו ובזיוף העובדות. המועצה דחקה באזרחים ובמוסלמים בעולם שיכולים להגיע אלאקצא להגביר את נוכחותם בו, על מנת לעזור לו ולעמוד כסכר איתן אל מול המזימות שנרקמות נגדו, והדגישה כי בני עמנו יאחזו במסגדם עד שאללה יירש את הארץ וכל אשר בה, יהיו אשר יהיו הקורבנות שיידרשו."

הערות:  מועצת ההלכה העליונה היא גוף רשמי של הרש"פ, שבראשה עומד המופתי של הרש"פ(המופתי מוחמד חוסיים, נכון ל2015) באתר האינטרנט של המועצה בשפה הערבית כתוב שחברי המועצה ממונים על ידי צו נשיאותי.המופתי ממליץ על מועמדים למועצה והנשיא (מחמוד עבאס, נכון ל2015) ממנה אותם.

הרש"פ מחשיבה כל נוכחות של יהודים בהר הבית כאל "פלישה". עם זאת, כל אדם שמבקש לבקר בהר הבית מחויב לעבור בדיקה בטחונית קפדנית ע"י כוחות הביטחון הישראלים לפני העלייה להר.


המופתי של הרש"פ קורא לעולם המוסלמי להגן על ירושלים מ"המשך המתקפה על אל-אקצא וטינופו" ומזהיר ממלחמת דת
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 13/07/2015

כותרת: "המופתי הכללי קורא להגביר את הביקורים באל-אקצא"
"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן של מסגד אלאקצא, השיח' מוחמד חוסיין, קרא להגביר את הביקורים במסגד אל-אקצא, על מנת להכשיל את הקריאות הישראליות ההולכות ומחריפות לפלוש לאלאקצא ולקיים טקסים תלמודיים ברחבותיו הטהורות.  דברים אלו באו בעקבות קריאה של ארגוני בית המקדש הקיצוניים לתומכיהם לארגן הפגנה יהודיות מול שער הרחמים ביום שלישי הקרוב, ה-27 ברמדאן, על מנת לדרוש את סגירתו של מסגד אל-אקצא בפני המוסלמים באופן כולל ביום השנה של מה שמכונה "חורבן בית המקדש". המופתי החשיב את הקריאה הזו כהסלמה מסוכנת, והבהיר כי המשך המתקפה על מסגד אל-אקצא, טינופו ועידוד הקיצונים לבקר בו מתריעים על מלחמת דת הממשמשת ובאה.
כמו כן, הוא ציין כי הקריאות ותכניות ההסתה התוקפניות לטינוף מסגד אל-אקצא ורחבותיו ולפגיעה בו התגברו במהלך חודש רמדאן. המופתי קרא למתפללים תושבי ירושלים ושטחי 1948 ולכל מי שיכול להגיע למסגד אל-אקצא מרחבי המולדת להשקיע את מרב המאמצים לבקר בו ולחזק את נוכחותם בו, על מנת להגן עליו ולשמור עליו מפני המתקפות וההפרות המתמשכות והמתגברות נגדו.
כמו כן, הוא הדגיש כי בני עמנו יאחזו בעקשנות במסגד שלהם, לא משנה מה המחיר והקורבנות שהדבר ידרוש, עד ליום שבו יירש אללה את הארץ וכל אשר בה.
המופתי קרא לאומה הערבית ולאומה האסלאמית לבצע את חובתם ולהגן על מסגד אל-אקצא וירושלים ולסייע להם בכל הדרכים והאמצעים שברשותם, על מנת לשמור על טוהרה של העיר הקדושה ולמנוע את ניסיונות הטינוף, הזיוף והייהוד שמתבצעים במלוא המרץ.

 


מופתי הרש"פ: מטרתה של ישראל היא "למחוק את זהותה הערבית והאסלמית" של ירושלים באמצעות הפצת "רעיון בית המקדש המדומה ודמיונות תנ"כיים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 02/06/2015

כותרת: "17 מיליון דולר, שישה חוקים חדשים לייהוד ירושלים וקריאה להביא את מתכנני ההתנחלות לבתי הדין הבינלאומיים"
"רשת "הנא אלקדס" לתקשורת חברתית ערכה אתמול, יום שני, מסיבת עיתונאים במכון לתקשורת מודרנית ברמאללה בנוגע לפלישות המתמשכות למסגד אלאקצא והשלכותיהן... [המופתי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים] השיח' [מחמד] חסין הדגיש כי אין ללא מוסלמים זכאות על מסגד אלאקצא, וחובתו של כל מוסלמי ונוצרי שלו יש מקומות קדושים בירושלים להתעורר ולהגן עליהם לאור השינויים הגדולים שמבצע הכיבוש בסממניה של העיר הקדושה. כמו כן, הוא הדגיש כי אלאקצא הוא מסגד אסלאמי, על כל מה שהוא כולל, וכי מה שהכיבוש מבצע הוא מלחמת תרבות, שמטרתה למחוק את סממני העיר הקדושה ואת זהותה הערבית והאסלאמית באמצעות הפצת [רעיון] בית המקדש המדומה ודמיונות תנ"כיים."
 


המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים: "זוהי חובתם של שליטי האומה ועמיה לשחרר את פלסטין ואת ירושלים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/03/2015

"מדינת פלסטין השתתפה בדיוני המושב ה-22 של ועידת אקדמיית המשפט האסלאמי הבינלאומית [International Islamic Fiqh Academy], שכפופה לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. הוועידה מתקיימת בכווית. את פלסטין ייצגו בישיבה השופט השרעי של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים, מחמוד אלהבאש, והמופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים, מחמד אחמד חסין.
הישיבה נערכה בנוכחות חכמי דת ומשלחות מיותר מ-46 מדינות ברחבי העולם. דיוני הוועידה יימשכו עד ה-25 בחודש הנוכחי. האקדמיה תדון בכמה נושאים מדיניים, כלכליים, חברתיים ורפואיים לאור השריעה האסלאמית, ובראשם סוגיית ביקורם של מוסלמים בעיר ירושלים ובמקומותיה הקדושים, על מנת לתמוך בתושביה ולהדגיש את זהותה הערבית והאסלאמית... המופתי ישב בראש ישיבה שנערכה תחת הכותרת "הביקור בירושלים: המטרות והדינים ההלכתיים". הוא הציג בפני הוועידה מחקר תחת הכותרת "ירושלים: מעלותיה והביקורים בה", שבו הוא הדגיש: "אדמת פלסטין היא הקדש. אין לוותר עליה או למכור חלק כלשהו ממנה. הערבים הם הראשונים שהתגוררו על אדמת פלסטין. תושביה לא עזבו אותה לאורך התקופות, והקשר של המוסלמים אליה התהדק לאחר כיבוש  עמר". חסין פסק כי מותר לבקר בירושלים תחת כיבוש על פי כללים שיימנעו מעשי שחיתות. הוא הבהיר: "זוהי חובתם של שליטי האומה ועמיה לשחרר את פלסטין ואת ירושלים, למנוע את הייהוד בתוכה, ולתמוך בתושביה ולחזקם – כל אחד במידת האפשר ובהתאם ליכולתו".
 


המופתי של ירושלים: ישראל שואפת "לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 12/02/2015
כותרת: "המופתי הכללי מזהיר מפני כינוי מסגד אל-אקצא בשם 'הר הבית'"
"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל-אקצא המבורך, שיח' מחמד חסין, הזהיר מפני הצבת שלט על ידי עיריית הכיבוש ליד שער המשגיח, שעליו כתוב 'הר הבית'. המופתי אמר כי צעד זה הוא במסגרת הניסיונות לחלק את מסגד אל-אקצא המבורך בין מוסלמים ליהודים, לפרוש את השפעתם עליו ולקבוע בתוכו עובדות בשטח, בדומה למה שקרה במסגד האבראהימי [מערת המכפלה] בחברון. זאת כדי לממש את שאיפותיהם לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך.
המופתי הבהיר כי עם התקרבות הבחירות של שלטונות הכיבוש, כל המפלגות מנסות למשוך את קולות הימין הקיצוני באמצעות הגברת ההתקפות על העם הפלסטיני ומקומותיו הקדושים. הוא הדגיש כי התכנית הישראלית לייהד את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא המבורך ולשים עליהם את היד היא אשליה, משום שמסגד אל-אקצא המבורך הוא זכותם הבלעדית של המוסלמים, על רחבותיו, אכסדראותיו וכל חלקיו - הן אלו הגלויים שנמצאים מעל לפני הקרקע, והן אלו שנמצאים מתחת לה. עוד ציין כי העיר ירושלים תישאר בעלת אופי אסלאמי וזהות ערבית, וכי הכיבוש לא יגזול את אופייה ואת זהותה, ימשיך ככל שימשיך בפשיעה ובזיוף העובדות."

שר ברשות הפלסטינאית: ליהודים אין כל קשר עם הכותל המערבי
מקור: , 17/12/2012
      "שר ההקדשים וענייני הדת, מחמוד אלהבאש, אמר כי ירושלים על כל פרטיה, הגיאוגרפיה שלה והמקומות הקדושים האסלאמיים והנוצריים שבה, ובכלל זאת כותל אלבראק, היא זכות בלעדית של הפלסטינים.
הוא הדגיש בהודעה לעיתונות כי דבריו האחרונים של נתניהו בנוגע לבעלות הכיבוש על כותל אלבראק אינם אלא הבלים וניסיון לחבל בהיסטוריה ובגיאוגרפיה כאחד, וכי אין להם שום ערך מבחינה דתית, היסטורית או משפטית.
אלהבאש הבהיר כי התבטאותו של נתניהו בעניין ירושלים וכותל אלבראק חסרה את היסודות המדעים האלמנטריים של עיסוק בהיסטוריה, אשר תמיד מוכיחה את בעלותם של המוסלמים על כותל אלבראק... שאיש מלבד המוסלמים לא השתמש בו כמקום פולחן אף פעם לאורך ההיסטוריה, אלא לאחר פרסום הבטחת בלפור מבשרת הרעות בשנת 1917."

הערה: מאמר זה הופיע ב-18/12/2012 בעיתון הפלסטיני אל-חיאת אל-ג'דידה.

מופתי הרש"פ מאדיר מחבלים כ"נשמות האצילות"
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 06/06/2012
תכנית הדת של טלוויזיית הרש"פ "הדת והעולם".
הנושא: השהידים שנקברו בקברות ממוספרים בישראל ושגופותיהם הוחזרו לרש"פ.
     מוחמד חוסיין- המופתי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים: "אנו מבקשים מאללה שישכן אותם עם הנביאים, דוברי האמת, השהידים והישרים... עמנו הפלסטיני קבל את הגופות הללו ברוב פאר. הנשיאות וכמובן בראשה הנשיא [עבאס], קבלה את פני השהידים הללו ברוב פאר, [וכך גם] כל ההנהגה הפלסטינית ובני עמנו ברמאללה ובכל המחוזות. כל מושל הגיע ממחוזו יחד עם קבוצה של תושבי המחוז. הם לקחו את הגופות הללו, חגגו את [הגעתן] ועשו לכבודן קבלת פנים גדולה ומכובדת, כל שהיד במחוזו. לאמיתו של דבר, זו ראיה להתעניינות של עמנו הפלסטיני בבניו השהידים ובבניו האסירים. אנו אומרים, שאללה ירחם על כל השהידים, משום שהם מתו למען מטרות עצומות. השמירה על המולדת הזו, והשמירה על כבוד בני העם הפלסטיני הן מהמטרות החשובות ביותר שלמענן הם מתו. הם נתנו את הדבר הנעלה ביותר שאדם יכול לתת בעולם הזה, את החיים. נתינת החיים היא הנתינה הגדולה ביותר. הם מסרו את נשמותיהם. הנשמות האצילות האלו, ניתנו למען אללה, למען הכבוד, למען המולדת, למען כל הערכים החשובים, שהמאבק, הג'האד וההקרבה של בני העם הפלסטיני מגלמים"

המופתי הפלסטיני בלוויה למחבלים שהידים: "נשמותיהם פונות אלינו ואומרות לנו ללכת בדרכם"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 31/05/2012
ב-31/05/2012, כמחווה של רצון טוב ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, ישראל החזירה לרש"פ 91 גופות מחבלים אשר נהרגו במהלך הפיגועים שביצעו, ונקברו בישראל בבית קברות לחללי אויב. הרשות הפלסטינית ערכה למחבלים לוויה צבאית המיועדת לגיבורים, בהשתתפות מחמוד עבאס, מזכ"ל לשכתו של מחמוד עבאס, טייב עבד אל-רחים, ובכירים נוספים ברשות הפלסטינית.
המופתי הפלסטיני מוחמד חוסיין: 
     "אנו מקבלים לידינו היום את הקבוצה המובחרת הזו, של שהידים. בני עמנו, ובראשם ההנהגה הפלסטינית, מקבלים ברוב פאר את השהידים הללו. בעוד אנו מלווים את השהידים הללו אל גן העדן, היו שמחים: ברצונו של אללה, עדיין קיימות בקרבנו קבוצות מובחרות כאלו של שהידים, ועדיין יש לנו הנהגה נדיבה, ועדיין יש לנו את העם הזה, אשר מעולם לא חסך, ולעולם לא יחסוך בהקרבה למען האדמה המבורכת הזו, למען המולדת הזו, למען ירושלים ומקומותיה הקדושים, למען כל העפר הטהור של פלסטין האהובה. אחים נכבדים, המעמד הוא מעמד עצום, כשמקיפות אותנו נשמות השהידים הנכבדים. נשמותיהם פונות אלינו ואומרות לנו ללכת בדרכם."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ לצפייה בדיווח

המופתי הכללי מכחיש הזיקה היהודית לכותל המערבי
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/06/2010
     "השייח' מוחמד חוסיין, המופתי הכללי של ירושלים ושל פלסטין... הצביע על כך ששלטונות הכיבוש ניגשים במרץ לבצע תוכניות מפחידות ומטילות אימה, השמות להן למטרה את רחבת הכותל הנכבדת, אשר מהווה חלק ממסגד אל-אקצא, והינה הקדש אסלאמי עבור המוסלמים בלבד."

המופתי הכללי של ירושלים: "התכניות המבעיתות" של ישראל מעמידות בסכנה את מסגד אל-אקצא
מקור: אתר האינטרנט של פורום אל-אקצא, 26/06/2010
     "שייח' מוחמד חוסיין, המופתי הכללי של ירושלים ושל פלסטין, בדרשת יום השישי במסגד אל-אקצא אתמול, ציין את הסכנות העומדות בפני מסגד אל-אקצא: האיומים והתכניות של אויבי אללה [היהודים], אשר חיללו כל חוקי האמונה והמוסר, ואף סטו מהדרך האנושית. הוא אמר כי מי שמביט על המצב בירושלים יכול להבחין בתכניות הכיבוש של ישראל, המתבצעות בחסות החשכה ו[אף] בפומבי במקרים רבים, ובהתקפה המרושעת השמה לה למטרה לפגוע במקומות הקדושים, בתושבים, באדמה, באדם, באבנים ובעצים, ומכוונת ושואפת באופן ברור לביצוע טיהור אתני ולעקירת בני עמנו, המבצע ריבאט [מלחמת קודש], מתאזר בסבלנות ועומד איתן בעיר הזו ובשאר מחוזות המולדת... הוא הצביע על כך ששלטונות הכיבוש ניגשים במרץ לבצע תוכניות מפחידות ומטילות אימה, המכוונות כנגד רחבת הכותל, אשר מהווה חלק ממסגד אל-אקצא, והינה הקדש מוסלמי, עבור מוסלמים בלבד."
לחץ לצפייה בסרטון

המופתי הכללי של ירושלים: ייהוד הכותל המערבי מטיל איום על אל-אקצא
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/06/2010
     "כבוד השייח' מוחמד חוסיין, המופתי הכללי של ירושלים ושל פלסטין ודרשן מסגד אל-אקצא המבורך, נפגש אתמול במשרדו בירושלים עם שגריר הרפובליקה המצרית הערבית בפלסטין, יאסר עות'מאן. הפגישה עסקה בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית, ובמיוחד בהפרות החוזרות ונשנות [של ישראל] נגד המקומות הקדושים, ובראשם מסגד אל-אקצא המבורך... המופתי הכללי הזהיר מפני הוצאתן לפועל של התוכניות לייהוד כותל 'אל-בוראק' [הכותל המערבי], שמטרתן להפכו למרכז עבור העם היהודי."

מופתי הרש"פ: המשיכו במלחמת הדת עד קץ ה"נכבה"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/05/2010
      "המופתי הכללי של ירושלים ושל פלסטין, השייח' מוחמד חוסיין, הקדיש את הדרשה של תפילת יום השישי במסגד אל-אקצא המבורך, אתמול, לנושא ה'נכבה' של עמנו... המופתי אמר, כשהוא פונה למתפללים ברחבת מסגד אל-אקצא המבורך: 'אללה בחר בכם לבצע ריבאט בארץ המבורכת הזאת... ה'נכבה' נוטעת בנפשותינו כאבים רבים, בו בזמן שאנו נוטעים את כוח הרצון לעמידה האיתנה ואת הרצון האיתן לבצע ריבאט בארץ המבורכת הזאת עד שאללה יכריע את הדבר.'
השייח' מחמד חוסיין קרא להמשיך בעמידה האיתנה, ביציבות, בסבלנות ובריבאט בארץ הזאת, עד להכשלה של כל התוכניות אשר שמו להן כמטרה לפגוע בקיום הפלסטיני."

המופתי הכללי של ירושלים: ישראל מתכננת לבנות את "המקדש המדומה" על חורבות אל-אקצא
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 22/05/2010
שייח' מוחמד חוסיין, המופתי הכללי של ירושלים:
     "בראש סדר העדיפויות [של תכניות הכיבוש והתוקפנות] עומד מסגד אל-אקצא, שקיומו מכעיס את האויב הקיצוני [ישראל] הקורא לבנות על חורבותיו את בית המקדש המדומה."


הפלסטינים מצויים בריבאט [מלחמת דת] עד יום תחיית המתים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/06/2008
המופתי הראשי של הרש"פ, שייח' מוחמד חוסיין:
     "אנו מצויים בריבאט על האדמה המבורכת הזו, ואנחנו בעליה של האדמה הקדושה הזו. אללה העניק לנו כבוד גדול להיות חלק משרשרת הריבאט, שתימתח עד יום תחיית המתים."