מזכ"ל בל"ד: הסכם השלום של ישראל עם מצרים - הצלחה של ישראל וארה"ב להוציא את מצרים ממעגל הסכסוך ולפורר את אחדות "המולדת הערבית"
כל אל-ערב - 07/01/2011

 
כותרת: "דברים על הטבח"
כותב עווד עבד אל-פתאח, מזכ"ל בל"ד,ומתייחס לפיגוע שהיה באלכסנדריה במצרים נגד כנסייה, בערב חג המולד: 
"הקיצוניות הדתית אינה דבר חדש. האימפריאליזם נכנס דרך הדלת הזו כדי להצית פירוד דתי ועדתי, כמו שקורה בלבנון מאז אמצע המאה ה-19, ולאחרונה גם בעיראק שבה החלה להרים ראש [הקיצוניות] נגד הסונה, אח"כ נגד השיעה ולבסוף נגד הנוצרים בני עיראק, ועכשיו במצרים. הטבח באלכסנדריה היה שפל בהידרדרות הנמשכת במצרים, ובהתנהגות המשטר ומנגנוניו, העסוקים בשמירת השליטה של המפלגה השלטת ועל הקשרים שלה עם ארה"ב ועם אינטרסיה, במקום לעסוק בהשכנת ביטחון וסדר... ובפיתוח מושג האזרחות השוויונית בין בני המולדת האחת, ללא קשר לדת ולאמונה. המדיניות הקלוקלת הזו היא אשר יוצרת את הקרקע לקיצוניות ולטרור ושנאה, והיא הופכת את הקופטי, המושרש במצרים אלפי שנים, לעובר-אורח במולדתו - ומובילה חלק מהקופטים לקיצוניות ולהזמנת ארה"ב להתערב לטובתם – וזה פותח את השער עבור מי ששם לו למטרה את מצרים, עמה ואדמתה ועמדתה. וישראל היא הראשונה המעוניינת לפורר את מצרים ואת מחוזות המולדת הערבית, לאחר שהיא וארה"ב הצליחו להוציא [את מצרים] ממשוואת המאבק באימפריאליזם הציוני והמערבי. העם המצרי דחה את הנורמליזציה, ובאבא שנודה [המנהיג הרוחני של הקופטים במצרים] סירב לבקר בירושלים, כשהיא תחת כיבוש. כלומר, דבקותו של העם המצרי, על נוצריו ומוסלמיו, בעמדה הלאומית, על כל מה שמשתמע מעמדה זו לגבי עתיד המאבק עם ישראל - היא אשר הופכת את מצרים למטרה, והיא דוחפת את האויבים לחדור דרך הנקודות הרגישות והמסוכנות של המדינה המצרית. מה שקורה כעת בחבלי-ארץ רבים במולדת הערבית הוא תוצאה של היעדר פרויקט לאומי דמוקרטי... הערבי, בין אם הוא מוסלמי או נוצרי, הוא מטרה של האימפריאליזם. והוא היחידי שנשללת ממנו הגשמת זכותו להגדרה עצמית במדינת לאום ערבית אחת, מדינת האזרחים [הכוונה כנראה לחזון של מדינה כלל-ערבית גדולה, שלא תהיה בה חלוקה לאזורים או לעמים ודתות]. בל"ד שבתוך הקו הירוק ייסדה את מצעה על ההשקפה הזו, בהסתמך על ההיסטוריה של האזור הזה וזהותו התרבותית ... אין זה מקרה שאנו מדגישים את הצורך לארגן את ערביי הפנים על יסוד זהות לאומית משותפת, הערביות, וזאת לצד אזרחות שווה. העדתיות והקנאות לקבוצת השייכות הקטנה, ושנאת האחרים, הנן מנוגדות לאנושיות, לקדמה, לצדק ולשוויון. הבה נפעל כולנו... לביסוס הזהות הלאומית המשותפת ולרעיון האזרחות."