אלימות וטרור
לאחר שעשתה דמוניזציה לישראל וליהודים, כולל ציטוט מקורות אסלאמיים השופטים את היהודים לשלילה, וטוותה מסכת שקרים ועלילות המציגים את היהודים כאיום מיידי לקיום הפלסטיני, הרשות הפלסטינית מחרחרת אלימות נגד יהודים ונגד ישראלים, ומציגה אותה כפעולה לגיטימית ואף הרואית של הגנה עצמית.

עידוד הטרור ברשות הפלסטינית לובש צורות רבות. מבחינה לאומית, הרש"פ מעודדת באופן אקטיבי אלימות כאמצעי קביל והרואי להשגת מטרות פוליטיות; ומבחינה דתית, הלחימה ביהודים והריגתם נתפסת באופן קבוע על ידי בכירי ההנהגה הדתית ברשות כרצונו של אללה. ברמה החברתית, ההנהגה והחברה הפלסטינית מוקירה אפילו את השפלים שברוצחים, המגלמים בעיניהם גיבורים ומודלים לחיקוי: בתי ספר, מחנות קיץ, אירועים רשמיים ואתרים רבים נושאים את שמה של דלאל מוגרבי, שהנהיגה את חטיפת האוטובוס בשנת 1978 במהלכה נרצחו 37 ישראלים, ומאדירים את מתקפת הטרור שביצעה.

לחץ כאן לצפייה בדו"ח המיוחד של "מבט לתקשורת פלסטינית" : "ממחבלים לדמויות לחיקוי."

ההצלחה של עידוד האלימות ברשות הפלסטינית ניכרת: רוב הפלסטינים תומכים בפיגועי התאבדות נגד אזרחים יהודים וישראלים. סקר שנערך לאחר פיגוע הירי בישיבת מרכז הרב ב-2008, במהלכו נרצחו 8 תלמידים, הראה כי 84% מהפלסטינים תמכו בפעולה [ניו יורק טיימס, 19 במרץ 2008, מצטט את המרכז הפלסטיני למדיניות למחקרי סקרים].

תמונה אלימה זו, של סכין המפלחת מגן דוד, הופיעה מאות פעמים בסרטון בטלוויזיה הפלסטינית לילדים, בין השנים 2001 - 2008.
Case Study: Abu Jihad - honored arch-terrorist

"באמצעות הגולגולות שלנו אנו סוללים את הדרך לניצחון ולשיבה הוודאית," מנחה בטלוויזיית הרש"פ מצטטת את אבו ג`יהאד בעידוד מוות למען “פלסטין"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 20/04/2018

מנחה בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ ב"בוקר טוב ירושלים": 
"בוקר טוב למדינה שנקראה פלסטין וקרויה פלסטין. בוקר של מדינה מרוממת, איתנה, וקיימת באתריה, במסגדיה, ובכנסיותיה, למרות כמה שייהדו אותה ושינו אותה בדגלים ישראליים… שלושים שנה למות השהידים של ח'ליל אל-ווזיר אבו ג'יהאד, הירייה הראשונה, האבן הראשונה.' אנחנו זוכרים ביום הזה את מה שאמר נסיך השהידים [אבו ג'יהאד]: "ראשינו יישארו בשמיים ורגלינו נטועות באדמת המולדת. באמצעות הגולגולות שלנו אנחנו סוללים את הדרך לניצחון ולשיבה הוודאית.' המצפן לעולם לא ישגה והדרך תמשיך להורות אל פלסטין.”
לחץ לצפייה

אבו ג'יהאד - (ח'ליל אל-וזיר) היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, ביניהם הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים ביניהם 12 ילדים.

בכיר בפת"ח מפרסם קליפ של תנועת הנוער של פת"ח המהלל מחבלים רוצחים: אבו ג'יהאד, דלאל מוגרבי, אחמד יאסין, אבו עלי מוסטפא, פתחי שקאקי, אבו איאד ומרוואן ברגותי
מקור: עמוד הפייסבוק הרשמי של חבר הועד המרכזי של פת"ח, מחמוד אל-עלול, 14/12/2017

תרגום הפוסט: 
"שננצח למען יאסר [ערפאת], [אחמד] יאסין, אבו עלי מוסטפא ו[פתחי] שקאקי, שננצח למען ירושלים, בירתה של מדינת פלסטין #ירושלים_בירת_פלסטין #האחדות_הלאומית_היא_גולת_הכותרת_של_הניצחון #יום_שישי_של_זעם"

מילות השיר: "[תנועת הנוער של פת”ח] השביבה שלנו היא השביבה של הזקן (כינוי של ערפאת)
אנו הולכים בדרכך, יהיה מה שיהיה…
אבו איאד חי ולא מת,
נשמתו בינינו, לא נשכח אותו
אבו ג'יהאד חי ולא מת,
רעיון לעולם אינו מת
פת"ח היא הארגון שלי,
אימם של הפידאא'ים…
לאבו אל-קסאם (מרואן ברגותי),
השביבה שולחת את דרישת השלום הגדולה ביותר
אל תחשבו ששכחנו את הדם שנשפך
הוי יפו, דלאל [מוגרבי] שחררה את אדמתך"

קרדיטים בסיום הסרטון:
"הכנה ותיאום: מזכירות השביבה של הפת"ח בפלסטין”
לחץ לצפייה

לחץ "לכתבה המלאה" למידע נוסף

מושל טול כרם חולק כבוד למחבלים במהלך טקס יום השנה למותו של ערפאת
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 12/11/2015

כותרת: "המוני טול כרם ציינו את יום השנה ה-11 למות השהידים של ערפאת"
"המוני מחוז טול כרם ציינו אתמול את יום השנה ה-11 למות השהיד של המנהיג המייסד יאסר ערפאת, במהלך עצרת שארגן סניף טול כרם של תנועת פת"ח באוניברסיטה הטכנולוגית של פלסטין  "ח'צ'ורי".
מושל מחוז טול כרם, עצאם אבו בכר, מסר את ברכותיו של הנשיא מחמוד עבאס למשתתפים, והדגיש כי השהיד ערפאת הגן כראוי על הזהות הלאומית, ומת מות שהידים בהגנה על זכויות עמנו.
כמו כן, הוא הזכיר את השהידים ח'ליל אלוזיר "אבו ג'האד", צלאח ח'לף, אבו עלי איאד, ג'ורג' חבש, פתחי שקאקי, אחמד יאסין ושאר השהידים שהותירו חותם ברור על המאבק הלאומי בדרך לחרות, לעצמאות ולהקמת מדינה עצמאית שבירתה ירושלים."

לקריאת קטע ארוך יותר מהכתבה לחץ "לכתבה המלאה"


קבוצות ספורט פלסטיניות נקראות על שם מחבלים האחראים לרצח של מעל 150 בני אדם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 23/06/2015
כותרת: "המשך אליפות רמדאן לכדורגל של מועדון אבו דיס"
"מועדון צעירי אבו דיס והוועדה המארגנת ערכו את אליפות רמדאן השישית של אבו דיס, המתקיימת במגרש הדשא של מועדון אבו דיס החל מחודש רמדאן, מיד לאחר תפילת הלילה. באליפות של השנה משתתפות קבוצות ספורט מאבו דיס, אל-עיזריה, א-סואחרה א-שרקיה, ג'בל מוכבר, שכונת שייח' סעד וירושלים...
השנה השתתפו כרגיל 32 קבוצות, הנושאות שמות של שהידים, עצירים, כפרים מגורשים ואזורים פלסטיניים. הקבוצות המשתתפות חולקו לשמונה 'בתים', כך שכל בית כלל ארבע קבוצות. ההגרלה וחלוקת הקבוצות הייתה כדלקמן:
...
הבית השני: קבוצת עאלם אל-תכייף ("עולם המיזוג" - שם חברה), קבוצת השהיד אבו ג'יהאד, קבוצת האסיר ח'דר עדנאן [עציר מנהלי], קבוצת באב חטה [אחד משערי מסגד אלאקצא].
...
הבית החמישי: קבוצת השיבה, קבוצת השהיד ח'אלד נזאל, קבוצת פרשי הלילה [חוליה של גדודי אלאקצא], קבוצת השהיד אבו עלי מוסטפא.
...
הבית השביעי: קבוצת הקסטל, קבוצת אשקלון, קבוצת השהיד אבו עמאר, קבוצת מועתז חיג'אזי."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערות: אבו ג'יהאד (ח'ליל אל-וזיר) - היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת. עמד בראש הזרוע הצבאית של אש"ף, ותכנן פיגועי טרור רבים שבוצעו על ידי אנשי פת"ח. בפיגועים האלו, שבהם נרצחו 125 ישראלים, נכלל פיגוע הטרור הרצחני ביותר בתולדות מדינת ישראל - חטיפת "אוטובוס הדמים" ב-1978, שבמהלכה נרצחו 37 ישראלים, מתוכם 12 ילדים.
 
ח'אלד נזאל - מזכיר הוועד המרכזי של ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין (חז"ד), ומפקד הזרוע הצבאית של ארגון זה. היה אחראי לפיגועי הטרור במעלות ובבית שאן ב- 1974, ולפיגוע בירושלים ב- 1984.
 
אבו עלי מוסטפא - היה מזכ"ל ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין," ארגון שתכנן וביצע פעולות טרור רבות נגד תושבי ישראל מאז הקמתו בשנת 1967, ובמהלך האינתיפאדה השנייה - מסע הטרור הפלסטיני בשנים 2000 - 2005.
 
מועתז חיג'אזי - איש ארגון הג'יהאד האסלאמי ואסיר משוחרר, שב-29/10/2014 ניסה להתנקש בחיי הרב יה

תחרות סיף על שמו של רב המחבלים אבו ג'יהאד נערכה תחת חסותו של ג'יבריל רג'וב
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 20/04/2015
כותרת: "התאחדות הסיף עורכת אליפות [על שם] אבו ג'יהאד ביריחו"
"התאחדות הסיף אישרה עריכת אליפות סיף [על שם] השהיד אבו ג'יהאד ב[מתחם] 'מדינת אלאמל' ביריחו ביום שישי [24/04/2015] בתשע בבוקר, תחת נחסות של ג'יבריל רג'וב, [סגן מזכיר הוועד המרכזי של פת"ח ו-] נשיא הוועד האולימפי."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

פוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של פת"ח מבטיח "לחדש את ההבטחה" לאבו ג`יהאד, דלאל מוגרבי ו 8 מחבלים נוספים
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 20/04/2015

טקסט בפוסט: "גיוס כללי, הוי בני יאסר [ערפאת]
גיוס כללי, הוי אחיי אבו ג'האד, אבו איאד, שני הכמאלים [כמאל נאצר וכמאל עדואן], [חוסין] עביאת, [מרואן] זלום ו[ראא'ד] אלכרמי
גיוס כללי, הוי אחיות דלאל [מוגרבי], ענדליב [טקאטקה] וופאא' [אדריס]
גיוס כללי, הוי בני המנצחת [=תנועת פת"ח]...
ניפגש מחר, יום ג', בחברון בבחירות למועצת הסטודנטים של ה אוניברסיטה הפוליטכנית,
כדי לחדש את ההבטחה והשבועה למנהיגים השהידים".
טקסט בתמונה: "תא השהידים של אלאקצא – המספר בבחירות -2"
 

אבו ג'יהאד- (ח'ליל אל-וזיר) היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, ביניהם הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים ביניהם 12 ילדים.

אבו איאד- אחד ממייסדי פת"ח וראש ארגון הטרור ספטמבר השחור. מבין הפיגועים שתכנן היה טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972, בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים.

כמאל נאצר וכמאל עדואן- חברים בכירים בארגון הטרור "ספטמבר השחור".

חוסין עביאת- פקד על גדודי השהידים של אל-אקצא של תנועת פת"ח בגדה המערבית. היה מעורב בפיגועי ירי.

מרוואן זלום- מפקד סניף חברון של התנזים. אחראי למספר פיגועים ובהם שליחת המחבל שירה למוות בתינוקת שלהבת פס ב-2001, והכין את הפצצה ששימשה בפיגוע ב-2002.

ראא'ד אלכרמי- פעיל בכיר בתנזים (זרוע טרור של פת"ח) ב"אינתיפאדת אל-אקצא", אחראי לרצח 9 ישראלים במספר פיגועים.

דלאל מוגרבי-  הובילה ב-1978 את הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשהיא ומחבלים נוספים חטפו אוטובוס ורצחו 37 אזרחים, 12 מהם ילדים, ופצעו מעל 70.


נפתח פסטיבל של האקדמיה הפלסטינית לאומנויות לחימה על שמו של רב המחבלים אבו ג'יהאד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/04/2015

כותרת: "האקדמיה הפלסטינית לאומנויות לחימה פתחה את פסטיבל נסיך השהידים השלישי"
"ראש מועצת המנהלים של האקדמיה הפלסטינית לאומנויות לחימה, ג'האד עויצ'ה, הודיע כי מועצת המנהלים והמועדונים המקובצים תחת דגלה מוכנים לפתיחתו של פסטיבל נסיך השהידים "אבו ג'האד" השלישי, מזו השנה השלישית ברציפות, המתקיים ביום השנה ה-27 למות השהידים של ח'ליל אלוזיר "אבו ג'האד". אליפות זו תיערך במחוזות ירושלים, חברון, רמאללה וטול כרם, תחת חסותו הנדיבה של הוועדה הלאומית למאבק בנורמליזציה."

 


עבאס מביע את גאוותו "בתפקיד הלאומי החשוב" שמילא רב המחבלים אבו ג'יהאד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/04/2015

כותרת: "הנשיא ביום השנה למות השהידים של אבו ג'יהאד: היה מנהיג וסמל של המאבק הפלסטיני"
"הנשיא מחמוד עבאס הביע אתמול [16/04/2015] את גאוותו בתפקיד הלאומי החשוב שמילא השהיד ח'ליל אל-וזיר "אבו ג'יהאד" בפריצת המהפכה הפלסטינית.כמו כן, הנשיא שיבח את תפקידו יוצא הדופן בכתיבת היסטוריית המאבק המודרנית, וכן את מאמציו, הקרבתו ומסירותו בשירות עמו, במטרה להביא ל[הקמת] מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.הנשיא ערך אתמול שיחת טלפון עם אינתסאר אל-וזיר,חברתו לדרך של השהיד "אבו ג'האד" [ואשתו], לכבוד יום השנה למותו שחל אתמול ולאות הוקרה לתפקידו המהפכני בהיסטוריה של מהפכתנו המודרנית."
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה: אבו ג'יהאד (ח'ליל אל-וזיר) היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, ביניהם הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים.

 


הגוף המחוקק של אש"פ מציין את יום השנה למותו של הטרוריסט אבו ג`יהאד: "אבו ג`האד מת מות שהידים כמפקד וכלוחם שנשא את גאוותו של העם הפלסטיני"
מקור: ופא (סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית), 15/04/2015

כותרת: "המועצה הלאומית ציינה את יום השנה למות השהידים של אבו ג'האד"
"המועצה הלאומית הפלסטינית [הגוף המחוקק של אש"ף] ציינה את יום השנה ה-27 למות השהידים של ח'ליל אלוזיר "אבו ג'האד", אחד המנהיגים ההיסטוריים הבולטים של עצמנו, לאות הערכה למה שהוא הקריב למען המהפכה והסוגיה הפלסטינית.
המועצה אמרה בהודעה לעיתונות היום, יום רביעי [15/04/2015], כי 'אבו ג'האד מת מות שהידים כמפקד וכלוחם שנשא את גאוותו של העם הפלסטיני. בעת זו, אנו זקוקים נואשות לדבוק בעקרונות של בית הספר של המהפכה שכונן השהיד אבו ג'האד בנפשם של המורדים, ושמבוסס על נאמנות, טוהר, מרץ מהפכני, מסירות והקרבת החיים למען הסוגיה."'

הערה: אבו ג'יהאד (ח'ליל אל-וזיר) היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, ביניהם הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים.
 


התאחדות הפלסטינית לכדורגל השגיחה על טורניר כדורגל לנוער ע"ש אבו ג`יהאד
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 14/04/2015
כותרת: "מועדון אנצאר אל-קדס מתכונן לקיום האליפות ה-21 על שם אבו ג'האד בכדורגל"
      "כהרגלו מאז שנת 1995, מועדון אנצאר אל-קדס מארגן את אליפות הכדורגל על שם נסיך השהידים, ח'ליל אלוזיר אבו ג'האד. במועדון החלו ההכנות לאליפות ה-21 וחלוקת ההזמנות לכל המועדונים הירושלמיים. האליפות תתקיים ביום שישי ה-24/04/2015 במגרשי ברג' אל-לקלק שבעיר העתיקה, בשיטת הקט-רגל, [והיא מיועדת] לשחקנים ילידי 1996 ומעלה.(קרי, בני 19 ומטה)... האליפות תיערך בפיקוח סניף המרכז בהתאחדות [הפלסטינית] לכדורגל."



תנועת הפת"ח ארגנה טורניר טניס שולחן על שם הטרוריסט אבו ג'יהאד
מקור: אל-איאם, 13/04/2015

כותרת: "סניף ירושלים ארגן את טורניר הסניפים הארגוניים לטניס שולחן"
"סניף תנועת פת"ח בירושלים ערך אתמול את טורניר הסניפים הארגוניים הראשון לטניס שולחן, שנשא את השם 'טורניר השהיד אבו ג'יהאד', במחנה הפליטים קלנדיה, צפונית לירושלים. בטורניר נכחו חברי סניף ירושלים ורבים מאנשי התנועה וממזכירי הסניפים הארגוניים, לצד תנועת ה'שביבה'. חבר סניף ירושלים ונציב הגיוס והארגון עבד אבו סביח ציין כי טורניר זה נועד לכל הסניפים הארגוניים במחוז ירושלים, ומטרתו לחזק את הקשר בין הצוותים הארגוניים בתנועה, זאת בנוסף ליצירת אווירה של אהבה ואחווה בין הצעירים והפצת רוח אחדות ביניהם. הוא הוסיף: 'טורניר זה נשא את שמו של השהיד אבו ג'יהאד משום שהוא חל במקביל ליום השנה למות השהידים של המפקד חליל אל-וזיר.'"
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

הערה: אבו ג'יהאד (ח'ליל אל-וזיר) היה ממייסדי פת"ח, שימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. בשנות ה-70 עמד מאחורי מספר פיגועי טרור, ביניהם הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, חטיפת "אוטובוס הדמים" בכביש החוף בשנת 1978, במהלכה נרצחו 37 ישראלים.