מחבלים מתאבדים ו"שהאדה"
אנשים הרואים בחיים ערך עליון יתקשו להבין את דרך המחשבה של המחבל המתאבד.
מדוע פלסטינים רבים כל כך מוכנים, ואף ששים, לקחת חייהם בידם בהתקפות טרור נגד ישראל?

בכדי לשלהב בקרב האוכלוסיה הפלסטינית את המוכנות לעימות אלים עם ישראל, השתמשה הרשות במסורת אסלאמית עתיקה הקוראת למוסלמים לשאוף למות מות קדושים בקרב למען האסלאם ואללה – "שהאדה."

הרשות הפלסטינית גרמה לאזרחיה לראות מסורת זו כרלוונטית כיום בקונפליקט עם ישראל.

החדרת הרעיונות השיטתית החלה זמן קצר לאחר האינתיפאדה השנייה (2000) ונמשכת עד ימינו. הרש"פ מציגה את עיקרון ה"שהאדה" כמצווה אסלאמית דתית מחייבת, למבוגרים וילדים כאחד.


הרשות הפלסטינית כיום היא חברה הסוגדת למוות.
עידוד השהאדה נוחל הצלחה
האינדוקטרינציה של הרשות הפלסטינית ל"שהאדה" הוכיחה את עצמה כמוצלחת.
הורים רבים חוגגים את מות ילדיהם, וחלקם אף מכריזים כי קיוו ופיללו למות ילדיהם כשהידים. אפילו ילדים בני 11 מדברים בחדווה על המוות, משל הייתה זו פסגת שאיפותיהם.
 
נושאים בדף זה
1- ילדים שואפים לשהאדה
2- מבוגרים שואפים לשהאדה
3- הורים חוגגים את מות ילדיהם


ילדים שואפים לשהאדה
סוכנות ידיעות פלסטינית מפרסמת מכתב שהשאיר מחבל להוריו: "אם ירצה האל אהיה שהיד"
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית 'דוניא אל-וטן', 14/01/2016

כותרת: "צוואתו של ההשהיד מא'יד אלג'בארין למשפחתו"
"בביתו של השהיד מא'יד אלג'בארין, שמת מות שהידים היום בבוקר, נמצאה צוואה המופנית להוריו, שנראה כי נכתבה בכתב ידו, ובה הוא ביקש מאביו ומאמו לסלוח לו, ומביע צער על הכאב שגרם להם, וכן מבקש מאללה שיעניק להם אורך רוח. השהיד אמר בצוואתו: 'הו אלוהים, סלחי לי אמי, הוא אלוהים, סלח לי אבי. אני אהרוג שני חיילים ישראלים, ואנקום באמצעותם את נקמתי. אל תתרגזי הו אמי, בנך הוא שהיד שהרים את ראשה של פלסטין.' הוא הוסיף בצוואתו: 'אני מקווה שתסלחו לי, ואם ירצה אללה אהיה שהיד. אני מצטער מאוד מאוד על מה שגרמתי לכם, ואם ירצה אללה, הוא יעניק לכם אורך רוח.' הוא סיים את צוואתו: 'גורלם של הכבלים הוא להישבר, וגורלו של הלילה להסתיים."'
 


אמא מלבישה את בנה בחגורת נפץ, מוצג בדף הפייסבוק של פת"ח בלבנון
מקור: פייסבוק, "פת"ח - העמוד המרכזי", 03/09/2012
"אמי הלבישה עליי חגורה משונה (כלומר, חגורת נפץ).
שאלתי אותה: 'מה זה, אמא?'
והיא אמרה: 'אלביש אותה עליך וצא למות!'
אמרתי לה: 'אמא, מה עשיתי שאת מאחלת לי מוות?'
היא הזילה דמעה שפצעה את לבי, ואמרה: 'המולדת זקוקה לך, בני. לך ופוצץ את בני ציון.'
אמרתי לה: 'מדוע אני ולא את?'
והיא אמרה: 'אשאר כדי להביא עוד ילדים למען פלסטין.'
נישקתי את ידה ואמרתי לה: 'המשיכי, אמא, למענך ולמען פלסטין אהרוג את הטמאים הארורים.'"
לחץ כאן לדיווח

הערה: התמונה התפרסמה בפייסבוק ב- 03/09/2012. כותרת דף הפייסבוק מצהירה כי הוא "הדף הרשמי של תנועת פת"ח - נציבות ההסברה והתרבות, בלבנון." הדף מקושר בהפניה מהאתר הרשמי של תנועת פת"ח - נציבות ההסברה והתרבות (www.fatehmedia.ps).

ילדה נשבעת שתיקבר כשהידה
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 29/09/2003
ילדה בטלפון בתכנית טלויזיה:
     ילדה: "שמי עלאא', אני מרפיח, בת עשר."
מנחה: "כן, עלאא', בבקשה."
ילדה: "על החזירים והקופים, שבראשם עומדים שרון ובוש, לדעת שאנו נשארים בארץ שממנה באנו והיא מקורנו. ובלבה ניקבר כשהידים למען פלסטין."
 


מבוגרים שואפים לשהאדה
אבו ת'וריא אמר למשפחתו: "החלטתי למות כשהיד כי החיים נמאסו עליי"
מקור: עמוד הפייסבוק של מרכז ההסברה הפלסטיני, 17/12/2017

אחיו של אברהים אבו ת’וריא:
"שלשום, כשאח שלי ישב לאכול איתנו, הוא אמר לי: 'סלח לי, אחי, זה הלילה האחרון שאתם תראו אותי. גם את, אמא, סלחי לי. גם אתם אחיי, סלחו לי.'
הוא נישק את ידו ורגלו של אבי ואמר לו: 'סלח לי, אם התנהגתי אלייך לא טוב. סלח לי. זהו, זה הלילה האחרון שאתם רואים אותי. אבי, החלטתי למות כשהיד כי החיים נמאסו עליי. זהו, אין לי רגליים, ולא נשאר כלום. זהו, אני רוצה למות ולנוח מהחיים.'”
[ערוץ RUPTLY, ב-16/12/2017]

אימו של אברהים אבו ת’וריא: "השבח לאללה, [אברהים] השיג את השהאדה ואני גאה בו. חיי אללה, הוא הרים את ראשנו. הוא לא היה נשוי. חיי אללה, הוא רצה להתחתן, אבל לא היו לי אמצעים לחתן אותו. הוא יתחתן עם בתולות גן עדן שחורות-העין. הוא נפרד מאיתנו, ואמר: 'אני רוצה למות כשהיד. זהו, אני מתכוון למות כשהיד, היו שלום. אמא, שמרי על עצמך, יש לך סכרת ולחץ דם גבוה. את הולכת להיות אמא של שהיד, ואני אהיה מליץ יושר שלך באחרית הימים.'
השבח לאללה, הוא קיבל את מה שרצה. חיי אללה, הוא חתן ויש לו ניחוח מושק."
[עמוד הפייסבוק של מרכז ההסברה הפלסטיני, 17/12/2017]
לחץ לצפייה

אבראהים אבו ת'וריא - פלסטיני בן 29, חבר לשעבר בכוח 17 של פת"ח, שאיבד את רגליו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה ב-2008. על פי מקורות פלסטינים, אבו ת'וריא נהרג מירי במהלך עימותים עם צה"ל בגבול עזה ב-15/12/2017. מחקירת צה"ל עלה כי "לא בוצע ירי ישיר לעבר אבו ת'וריא." צה"ל ביקש מהפלסטינים פרטים מדויקים על פציעתו, אך הם סירבו לספק את המידע המבוקש. לאור סירוב זה, צה"ל לא היה יכול לקבוע את סיבת מותו של אבו ת'וריא.

אשה מתראיינת בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: אנחנו מוכנים למות כשהידים עבור האדמה
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 30/03/2015
תוכנית הטלוויזיה ראיינה אנשים ברחוב על משמעות יום האדמה בשבילם.
אישה במחנה הפליטים: "מזה 38 שנה אנו מעבירים [את אותו] מסר לעולם. כל יום יש אצלנו יום אדמה וכל יום אנחנו מוכנים לעשות אסתשהאד למען הארץ, למען זכות השיבה לארצנו".

יום האדמה-  אירוע שחל ב30 במרץ הכולל את השביתה הכללית וההפגנות של החברה הערבית בישראל כנגד החלטת ממשלת רבין הראשונה להפקיע 20 אלף דונם אדמות של אזרחים ערבים בגליל בשנת 1976. ממשלת ישראל פעלה כדי למנוע את קיומן של ההפגנות האלימות. בהחלטה של ראשי מפלגת העבודה, רה"מ יצחק רבין, שר הביטחון שמעון פרס ושר המשטרה שלמה הלל, הוכנסו כוחות צבא ומשטרה כדי לדכא את הפרות הסדר הקשות.התוצאה הייתה ששישה מפגינים נורו למוות ע"י הצבא והמשטרה. הערבים הישראלים והפלסטינים מציינים את יום השנה כיום לאומי.

ערוץ הטלוויזיה של חמאס: תושבי עזה שנהרגו "זכו" למות בצורה כזו
מקור: ערוץ אל-אקצא (חמאס), 20/07/2014

 
מגיש הטלוויזיה של חמאס: "לכל נפש יש זמן קבוע. האנשים האלה בא זמנם והם מתו כשהידים. הם זכו [בגן עדן]. מה יש להם לחפש בעולם הזה? בייחוד ברצועת עזה, והחיים ברצועת עזה אינם חיים, מה יש לנו לחפש בחיי העולם הזה ברצועת עזה? עדיף להיות בצלו של אללה. למרות קשיי המצב לא נכנע, אינשאללה... מי שמת בצורה כזו לא מרגיש זאת. אני נשבע בשם אללה, הוא לא מרגיש. זה לא מילים שלי. אלו מילותיו של נביאנו האהוב [מחמד]: מי שמת כשהיד אין לו כאב. רק אנחנו כואבים כשאנו רואים את המראות האלה. הנפש שלו עלתה לשמים, עלתה אל ריבונו של עולם. נשמתו עכשיו נמצאת בתוך צפור ירוקה. הוא עכשיו אצל אללה. הוא בגן העדן. רק אנחנו כואבים כשאנו רואים את המראות האלה... בערים אחרות, בארצות אחרות, מתים אלפים, ברעידת אדמה, או שיטפונות, או נפילת מטוס, או בטבעת מעבורת או אנייה, באסונות טבע או אסונות שלא בדרך הטבע, ואיננו יודעים מה גורלם. גורלם ביד אללה, אבל אנחנו [בעזה] שהידים, נהרגנו בידי האויב ואנו שהידים."
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח
 


הורים חוגגים את מות ילדיהם
הורים של מחבל חוגגים את "מותו כשהיד" של בנם כמו "חתונה"
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 17/02/2018

אביו של המחבל חמזה זמאערה:
"חמזה אינו רק הילד שלי, הוא הבן של פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אדמת פלסטין. חמזה נפל כשהיד בהגנה על אל-אקצא, ירושלים, והאסירים. השבח לאללה."
אימו של המחבל חמזה זמאערה: "אני מבקשת מאללה שיעניק לו גמול כשהיד. אנשאללה, הוא יהיה עם הנביאים, השהידים, והצדיקים. אני מברכת את כל מי שבאו היום ללוות את בני בחתונתו. בני הוא קורבן למען המולדת, קורבן למען פלסטין, קורבן למען דת האסלאם, וקורבן למען כל פלסטין."
לחץ לצפייה בסרטון

הפלסטינים משתמשים במושג "חתונה" בנוגע למותם של שהידים ולמסע הלוויה שלהם כי לפי המסורת האיסלאמית הם בדרכם להתחתן עם 72 בתולות גן העדן.

חמזה זמאערה – מחבל פלסטיני שדקר מאבטח ישראלי בכניסה לכרמי צור קרוב לחברון ב-07/02/2018. זמאערה נורה ונהרג במהלך הפיגוע על ידי מאבטח אחר.‎

משפחות של 2 מחבלים מביעים שמחה וחוגגים את "מות השהידים" של בניהם
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 03/02/2016

כותרת: "איהאב ועבד אלרחמן מסודה – תאומים מהלידה ועד מות השהידים"
"בלב העיר חברון, ובשני בתים כמעט צמודים, נולדו הילדים איהאב פתחי זכריא מסודה ועבד אלרחמן יסרי זכריא מסודה בשנת 1994. לבני הדוד היו חלומות פשוטים, וכל אחד מהם בנה לעצמו בית על מנת להשתקע בו בהמשך ולהתחתן, לדברי קרוביהם של שני השהידים. אמו של איהאב אמרה כי הוא [עמד] לסיים לבנות את ביתו, והמשפחה התכוננה להשלים את הבנייה, ולאחר מכן לחפש לו כלה. מספר ימים לפני מות השהידים שלו, התכונן איהאב לעלות לרגל למכה עם קרוביו, אך הוא בחר בדרך אחרת ביום השבעה בדצמבר 2015. 'הוא יצא במהירות הבזק מהבית, והתפלל את תפילת אחר הצהריים במסגד... [שלוש הנקודות במקור] השיחה האחרונה ביני לבינו הייתה ב-15:20 בצהריים, והוא אמר לי: 'אני רוצה שתהיה מרוצה', והוא חזר על אמירתו האחרונה מספר פעמים. כאשר נודע לאם על מות השהידים של בנה, היא השמיעה צהלולי 'שמחה על מות השהידים שלו', ובני המשפחה עודם מחלקים ממתקים ומקבלים אורחים, ומדגישים כי שמחתם על מות השהידים של איהאב גדולה יותר משמחתם על החתונה שהם כולם חלמו בשבילו."

לקטע ארוך יותר מהכתבה לחץ על "לכתבה המלאה"

איהאב מסודה דקר ב-07/12/2015 את גנדי קופמן ליד מערת המכפלה ופצע אותו אנושות. קופמן נפטר מפצעיו ב-30/12/2015, כשלושה שבועות אחר כך. מסודה נורה למוות בזירת הפיגוע על ידי לוחמי מג"ב.

עבד אלרחמן מסודה דקר ופצע חייל באורח בינוני במהלך בידוק ביטחוני ליד בבית הדסה ליד חברון ב-09/12/2015, וכן דקר ופצע באורח קל אזרח נוסף. הוא נורה ונהרג.

 


אביו של אחד המחבלים משער שכם מביע שמחה על "מות השהידים" של בנו
מקור: Israeli TV Ch2 (dont Use), 03/02/2016

מגיש החדשות בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "שלושה צעירים מתו כשהידים מקליעי הכיבוש בשער שכם במרכז ירושלים הכבושה; בתוך כך חיילת ישראלית נהרגה וארבעה נוספים נפצעו מירי ומניסיון דקירה. כתבתנו מסרה כי שלושת השהידים הם מהעיירה קבאטיה מדרום לג'נין."
כתב הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ: "בפעולת דקירה וירי בשער שכם שביצעו 3 צעירים מהעיירה קבאטיה, שגרמה להריגת חיילת ואחרת נפצעה קשה - מתו כשהידים שלושת המבצעים ששמותיהם: אחמד אבו אלרוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמייל, בשנות העשרים לחייהם, מירי של חיילי הכיבוש לעברם. [חיילי הכיבוש] הפכו לאחר התקרית את המקום לשטח צבאי וירו לכל עבר."
אביו של אחד המחבלים בפיגוע מוחמד כמייל: "קיבלנו בשמחה, הוא שהיד, ריבוננו בחר אותו מבין האנשים שיהיה שהיד, אללה ימחל לו, ונייחל שהוא יהיה מאנשי גן העדן אינשאללה. השבח לאללה בכל מצב."
מוחמד אבו גֻ'עְבּ, פעיל פת"ח באזור קבאטיה: "הוצאה להורג מטעם הכיבוש בדם קר. כל זה תוצאה של הימצאות הכיבוש 'על חזותינו' וכתגובה מצד צעירינו - קבאטיה מכירה את ההקרבה, יש לנו 10 שהידים בעיירה. השבח לאללה ריבון העולמים, כל היישוב מספיד אותם, בשם כל פלסטין ובשם אל-אקצא ובשם ירושלים."
לצפייה בסרטון לחץ כאן
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן