אלימות וטרור
לאחר שעשתה דמוניזציה לישראל וליהודים, כולל ציטוט מקורות אסלאמיים השופטים את היהודים לשלילה, וטוותה מסכת שקרים ועלילות המציגים את היהודים כאיום מיידי לקיום הפלסטיני, הרשות הפלסטינית מחרחרת אלימות נגד יהודים ונגד ישראלים, ומציגה אותה כפעולה לגיטימית ואף הרואית של הגנה עצמית.

עידוד הטרור ברשות הפלסטינית לובש צורות רבות. מבחינה לאומית, הרש"פ מעודדת באופן אקטיבי אלימות כאמצעי קביל והרואי להשגת מטרות פוליטיות; ומבחינה דתית, הלחימה ביהודים והריגתם נתפסת באופן קבוע על ידי בכירי ההנהגה הדתית ברשות כרצונו של אללה. ברמה החברתית, ההנהגה והחברה הפלסטינית מוקירה אפילו את השפלים שברוצחים, המגלמים בעיניהם גיבורים ומודלים לחיקוי: בתי ספר, מחנות קיץ, אירועים רשמיים ואתרים רבים נושאים את שמה של דלאל מוגרבי, שהנהיגה את חטיפת האוטובוס בשנת 1978 במהלכה נרצחו 37 ישראלים, ומאדירים את מתקפת הטרור שביצעה.

לחץ כאן לצפייה בדו"ח המיוחד של "מבט לתקשורת פלסטינית" : "ממחבלים לדמויות לחיקוי."

ההצלחה של עידוד האלימות ברשות הפלסטינית ניכרת: רוב הפלסטינים תומכים בפיגועי התאבדות נגד אזרחים יהודים וישראלים. סקר שנערך לאחר פיגוע הירי בישיבת מרכז הרב ב-2008, במהלכו נרצחו 8 תלמידים, הראה כי 84% מהפלסטינים תמכו בפעולה [ניו יורק טיימס, 19 במרץ 2008, מצטט את המרכז הפלסטיני למדיניות למחקרי סקרים].

תמונה אלימה זו, של סכין המפלחת מגן דוד, הופיעה מאות פעמים בסרטון בטלוויזיה הפלסטינית לילדים, בין השנים 2001 - 2008.
מדיניות החטיפות

נושאים בדף זה
1- כללי
2- תגובות לעסקת שליט
3- חטיפת שאער, פרנקל ויפרח


כללי

חבר ארגון זכויות אדם הממומן ע"י האיחוד האירופי: חטיפת חיילים ישראלים הכרחית לשחרור אסירים פלסטיניים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 25/01/2016

בתוכנית "אני קורא לכם" התארח סמיר זקות, אחראי על מחקר שטח בארגון מיזאן לזכויות אדם בעזה, בנושא פעילות המשפטית בנושא האסירים.
זקות: "יש פעילות רצינית ואמתית של ארגוני זכויות האדם, פעילות סדירה ולא פעילות כרוכה במועדים מיוחדים. לכן אני אומר: המאמצים שאנו עושים חשובים והכרחיים ונחוצים, אך לבדם הם אינם יכולים להספיק. כמו כן, המאמץ המדיני והדיפלומטי לבדו לא יכול להספיק, צריכה להיות חלוקת תפקידים. גם פעילות ההתנגדות, שביית חיילים ומעצרם, גם זה דרוש".


לפי אן. ג'י.או מוניטור, המסתמך על הדוח השנתי של הארגון לשנת 2014, ארגון מיזאן מקבל מימון מן הגורמים הבאים:  האיחוד האירופי, Human Rights and International Law Secretariat, דיאקוניה (שוודיה), Heinrich Boll Foundation (גרמניה), מועצת הפליטים הנורבגית (NRC), קרן סיגריד ראוסינג (בריטניה), Oxfam-GB ,Save the Children, המכון לחברה פתוחה.
 


קליפ של חמאס: "אנו חוטפים חיילים אנו הורגים יהודים"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 21/11/2012
"אנו הגדודים [גדודי אל-קסאם של חמאס]
הגדודים - אנו חוטפים חיילים,
הגדודים - אנו הורגים יהודים,
הגדודים - אנו מתצפתים על הגבולות,
הגדודים - אנו איננו יראים מהמוות,
הגדודים - חגור את נשקך
חגור, חגור
החרב את מאורות הגזלנים
והצת את העושקים.
באימון ובהכנה, שאג, הו אריה של [גדודי] אל-קסאם
בכוח ידך הארץ תשוב, ונניף את דגל האסלאם."

בנוסף למילות השיר בערבית, מופיעים על המסך משפטים בעברית המופנים אל הישראלים, על רקע תמונות של אימונים צבאיים, פיצוצים, ותמונות פיגועים והלוויות בישראל:
"האברים שלכם מפוזרים בכל מקום -
בתי הקברות מחכה לכם"
לחץ לצפייה בסרטון
לחץ כאן לדיווח



הערה: כתגובה לירי הטילים המתמשך מצד חמאס על ישראל, ב-14/11/2012 ישראל פתחה במבצע "עמוד ענן" שמטרתו פגיעה בתשתיות טרור בעזה. ב-21/11/2012, חמאס וישראל חתמו על הסכם הפסקת אש. סרטון זה שודר כחלק מהקמפיין של חמאס להפחדת החיילים והאזרחים הישראלים.

עבאס תומך בשימוש "כל האמצעים" על מנת לשחרר מחבלים
מקור: הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/10/2009
     מראיין: "שלטונות הכיבוש (ישראל) שחררו 20 אסירות פלסטיניות בתמורה לקלטת וידיאו בת דקה אחת שמוכיחה כי גלעד שליט בחיים. מה דעתך על כך?"
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס: "אני רואה זאת מזווית אחת, 20 אסירות פלסטיניות יצאו מהכלא. ייתכן שהמחיר גבוה או נמוך, אבל זה לא העניין. העניין הוא שמספר אסירים יצאו [מהכלא], דבר שנותן תקווה למספר גדול של אסירים. יש לנו 11,000 אסירים. ובהכרח עלינו לפעול כל הזמן, תמיד להוצאתם מהכלא בכל האמצעים."
לחץ לצפייה בסרטון
 


תגובות לעסקת שליט

שגריר אש"ף בהודו משבח מחבלים פלסטינים ואת חוטפי שליט
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 13/10/2011
שגריר אש"ף בהודו, עדלי סאדק:
     "בהזדמנות זו יש לציין לשבח את הראויים לכך; ואם כמה מהם הלכו לעולמם, אזי צריך להתפלל לעילוי נשמותיהם. החל בשהיד היקר אבו עטאיא (ג'מאל אבו סמהדאנה), מייסד ועדות ההתנגדות העממיות... והמשך בכל מי שמתו בפעולת שביית החייל... וכלה בכל השהידים שנפלו באש העושקת שהכובשים שפכו על עמנו, בפשיטות הזעם והנקמה, לאורך יותר מחודשים, לאחר המתקפה שביצעו צעירים בשיא חייהם, שהחזיקו במעט כלי נשק קלים, ובמעט ניסיון ואימון – נגד חלק ממבנה צבאי משוריין – ושבו חייל (גלעד שליט) מאומן וחמוש ומצויד. לעילוי נשמת צעירי ההתנגדות... וברכה לכל הגברים ששמרו על הסודיות של [מקום] החזקת השבוי, מהשבועות הראשונים לשבייתו, והמשך בהחזקתו... הפלסטינים מקבלים את הידיעה על השחרור הקרוב של אלף אסירים ו-27 אסירות, ברוח חגיגית. אולי יהיה מי שידבר אחר כך על חסרונות בעסקה... מצידנו, לא נתמקד במה שחמאס לא הצליחה להשיג, מפני שאנו יודעים מה קשה היתה המערכה של הנושאים ונותנים שלה (כלומר המשא-ומתן עם מדינת ישראל בנוגע לעסקת שליט), לאורך מספר שנים. הכובשים ציפו לעסקה רזה לגמרי. אולי הם ניסו להסוות את ויתורם החלקי, בפני הציבור שלהם הגדוש בקנאיות וקיצוניות, באמצעות הסירוב שלהם שהעסקה תכלול מנהיגים לאומיים כמו אחמד סעדאת ומרואן ברגותי ופואד אל-שובכי, ולוחמים שביצעו פעולות איכותיות (פיגועי התאבדות), כמו עבאס אל-סייד ואבראהים חאמד ועבדאללה ברגותי, ות'אאר חמאד ואחרים."

לפרטים על המחבלים המוזכרים לחץ על "לכתבה מלאה" למטה.

נשות אסירים מבקרות את חמאס על כך שלא שיחררה את בעליהן בעסקת שליט
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/10/2011
כותרת: "במכתב שעליו היא חתמה בשם נשותיהם של האסירים המרצים מאסרי עולם – אשתו של אבראהים חאמד למשעל: תודה שגרמתם לנו לחיות באשליה במשך חמש שנים"
     "אשתו של האסיר אבראהים חאמד ונשותיהם של אסירים המשתייכים לתנועת חמאס שנידונו למאסרי עולם ולא נכללו בעסקת חילופי [האסירים] האחרונה, נזפו בחריפות בראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, ח'אלד משעל. במכתב שהן שלחו למשעל ומען [סוכנות ידיעות] השיגה עותק ממנו, הן אמרו כי חמאס גרמה להן לחיות באשליה במשך חמש שנותיו של החייל הישראלי גלעד שליט בשבי. במכתבן, נשות האסירים אמרו כי חמאס הפקירה אותן כטרף לתקשורת הישראלית, אף על פי שהתנועה הדגישה כי האסיר אבראהים חאמד והאסירים הנותרים נמצאים במקום הראשון ברשימת המשוחררים. אשתו של האסיר חאמד ציינה כי משעל הודיע לה בעבר כי האסירים הללו הם קו אדום וש'לא נסכים לוותר עליהם או אפילו לנהל מו"מ בעניינם'."

הערה: אבראהים חאמד מרצה 54 מאסרי עולם על תכנון פיגועי התאבדות רבים בארץ שבהם נהרגו 46 ישראלים ונפצעו יותר מ-400, כולל הפיגועים הבאים: הקפיטריה באוניברסיטה העברית (9 הרוגים), קפה מומנט (21 הרוגים), קפה הלל (7 הרוגים).

תגובה לעסקת שליט: זהו הישג לאומי אך חמאס לא שיחררה את כל האסירים כפי שהובטח
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 18/10/2011
כותרת: "מנהיגי האסירים שמעו על העסקה באמצעי התקשורת – עורכת הדין ברגותי: 'מי ייתן שהנשיא [עבאס] לא יחזור למשא ומתן עם ישראל אלא במסגרת עסקה של לא פחות מאלפיים אסירים'"
     "ובאשר לדעתה על עסקת חילופי האסירים, ברגותי אמרה שהעסקה נחשבת הישג לאומי, אבל שלדעתה היא יצרה כאב ופצעים עמוקים וגדולים מאוד, במיוחד מפני שהתוצאות לא עולות בקנה אחד עם ההבטחות של חמאס."
 


חטיפת שאער, פרנקל ויפרח
ב- 12/06/2014 נחטפו שלושת הנערים: נפתלי פרנקל (בן 16), גיל-עד שאער (בן 16) ואייל יפרח (בן 19), בזמן שעלו על טרמפ באזור גוש עציון. גופות הנערים נמצאו מצפון לחברון ב-30/06/2014 לאחר סריקות וחיפושים מאומצים של כוחות הביטחון. כפי הנראה, הם נורו למוות זמן קצר לאחר חטיפתם.
טור דעה בעיתון הרשמי של הרש"פ מבקר את חמאס על הודאה במעורבות במהלך שהתחיל את "צוק איתן"
מקור: אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/09/2014

בכיר בתנועת פת"ח ובעל טור קבוע בעיתון הרש"פ, יחיא רבאח:
"... מלחמה האחרונה עוררה שאלות קשות שלא זכו לתשובות אמיצות, כמו: "מדוע חמאס לא הסכימה ליוזמה המצרית כשהיא הוצעה בהתחלה, אך אחר כך שבה והסכימה לה באותם תנאים בדיוק? מדוע חמאס העניקה לישראל בחינם מתנה מסוכנת, בכך שהכירה באופן תמוה במעורבותה במהלך הראשון שהוביל למלחמה זו. זאת, למרות שלישראל לא חסרים תירוצים ואמתלות, והיה עדיף לנו פי אלף מונים כי היא תישא באחריות לפרוץ התוקפנות הברוטלית הזו?".
 


מושל מחוז חברון: "הכיבוש הוציא לפועל גזר דין מוות נגד שני אזרחים מחברון, וזהו פשע בכוונה תחילה."
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 23/09/2014
"מושל מחוז חברון, כאמל חמיד, אמר כי ...'הכיבוש הוציא לפועל גזר דין מוות נגד שני אזרחים מחברון, וזהו פשע בכוונה תחילה.'
מושל המחוז אמר: 'הכיבוש מסתיר בכוונה את פשעו, על ידי הוצאה להורג של הצעירים אלקואסמי ואבו עישה. הוא לא ניסה לעצור אותם ולחקור באותם בנוגע לטענותיו לפיהן הם האחראים לרצח שלושה מתנחלים ביוני האחרון.'"
לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן

תנועת פת"ח גינתה את הרג הרוצחים על ידי ישראל, וכינתה אותה "הוצאה להורג פחדנית":
מקור: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 23/09/2014

מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה הם מחבלי החמאס שחטפו ורצחו את הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ב-12/6/2014. השניים נהרגו ב-23/9/2014 במהלך חילופי אש שפרצו בעת ניסיון לעצור אותם.

"דובר תנועת פת"ח, אחמד עסאף, גינה את ההוצאה להורג הפחדנית שביצע צבא הכיבוש הישראלי נגד האזרחים הפלסטינים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה היום בבוקר בחברון.
בהצהרות לתקשורת, אמר עסאף כי פשע ההוצאה להורג הוא הפרה חמורה של החוק הבינלאומי."
 לצפייה בדיווח המלא לחץ כאן